Range Rover Achters VS Salsbury 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
mdbesten
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 Aug 2013, 15:03

Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor mdbesten » 23 Aug 2013, 15:57

Onder mijn 110 wil ik een Range Rover achteras maken die ik nog heb liggen. Ik heb er nu een salsbury achteras onder liggen. Nu weet ik al dat ik mijn achterste aandrijfas moet verlengen naar ongeveer 107cm (of die van een range rover LSE) maar is de overbreng verhouding toevallig niet anders op een classic achteras vs. een salsbury? Wie heeft hier ervaring mee...

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor Dixo » 23 Aug 2013, 17:20

Standaard zijn de diff ratio's in de 90/110/130/Disco 1/Disco 2/RRC/P38 hetzelfde. De Series wijkt echter af.

Aftermarket zijn er wel andere verhoudingen te krijgen, maar de kans is klein dat je die tegenkomt. Kijk bijvoorbeeld eens bij Ashcroft Transmissions of KAM Diffs voor andere verhoudingen.

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor RobStewart » 23 Aug 2013, 18:42

The Ratio is 3.54:1 on both the Range Rover and the coil sprung Salisbury but why the hell would you want to replace the best rear axle in the world.

Taking it a bit further than that, the 88 and 90 came with the Rover Diff same as the Range Rover but the 110 (and the 109 before that) had the Salisbury because ... the Rover diff is not up to the job ...

... so in my humble opinion I would leave well alone and keep the Salisbury.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor Dixo » 23 Aug 2013, 18:53

RobStewart schreef:... so in my humble opinion I would leave well alone and keep the Salisbury.


Mee eens.

Waarschijnlijk wil je die RRC as eronder vanwege de schijremmen, die een 110 achteras niet had t/m de 200Tdi.

Zou zelf dan de voorkeur hebben voor een Salisbury schijfrem achteras. Ombouw van een Salisbury achteras met trommelrem naar schijfremmen staat op diverse plaatsen op internet uitgebreid uitgelegd inclusief plaatjes.

Een Salisbury as met schijfremmen scoren is natuurlijk ook nog een optie :)

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor Roger B. » 23 Aug 2013, 20:05

of de as van een 110 of 130 van jongere leeftijd.... (een "p38 as" (die niet van een P38 is)) want blijkbaar vond Landrover dat een roverdiff in die as wel "up to it" was
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor RobStewart » 23 Aug 2013, 20:19

Roger B. schreef:of de as van een 110 of 130 van jongere leeftijd.... (een "p38 as" (die niet van een P38 is)) want blijkbaar vond Landrover dat een roverdiff in die as wel "up to it" was


Oh dear Roger, I knew you wouldn't be able to resist :roll: and yes from 2002 Land Rover started to fit the P38a rear differential (exactly the same diff TBB000270) but that has nothing whatsoever to do with the Rover differential which is totally different.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor Roger B. » 23 Aug 2013, 20:23

dan heb ik jou verkeerd begrepen, jij hebt toch ooit gezegd dat D1, D2, P38 en ook oa de 130 hetzelfde diff hadden?

of past het alleen, maar is het een ander diff dat sterker is... en in dat geval,,,, kun je dan geen p38 diff in een roveras zetten
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor RobStewart » 23 Aug 2013, 20:30

Roger B. schreef:dan heb ik jou verkeerd begrepen, jij hebt toch ooit gezegd dat D1, D2, P38 en ook oa de 130 hetzelfde diff hadden?


... I don't remember saying that ? but then again I am becoming senile :lol:

But the hole that it goes into is the same :)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor Dixo » 24 Aug 2013, 11:30

Roger B. schreef:dan heb ik jou verkeerd begrepen, jij hebt toch ooit gezegd dat D1, D2, P38 en ook oa de 130 hetzelfde diff hadden?


Misschien dat je mijn quote verkeerd begrepen hebt?

Dixo schreef:Standaard zijn de diff ratio's in de 90/110/130/Disco 1/Disco 2/RRC/P38 hetzelfde. De Series wijkt echter af.


De diff ratio is dus gelijk, het diff is inderdaad dus zoals Rob zegt wel anders.

Meen in de UK echter op een forum wel eens gezien te hebben dat een P38 diff pas werd gemaakt in een RRC as, maar dat was dus geen kwestie van simpelweg uitwisselen.

Lucas van Lierop
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 Sep 2009, 12:01

Re: Range Rover Achters VS Salsbury 110

Berichtdoor Lucas van Lierop » 26 Aug 2013, 17:28

Anyway... ik heb nog een LSE cardanas over voor weinig, kan mee naar de sortout.

Groet
Lucas
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten