Sinds vandaag probleem met vacuumsysteem van remmen.
Bij lage toerentallen heb ik een ´keihard´ rempedaal wat met geen 10 paarden in te trappen valt.
Beetje gas bij geven en remdruk op pedaal wordt weer normaal. Echter dat is enigzins tricky als je eigenlijk het liefst wilt remmen
Nu tweifel ik of dit aan de bekrachtiger ligt of aan de vacuumpomp.
Symptomen lijken toerental gerelateerd en daarom zou mijn eerste gedachte dan ook de vacuumpomp zijn, ware het niet dat er minder als een jaar geleden een nieuwe op is gegaan (OEM nog wel) dus zou me erg stug lijken als die nu al is gaan hemelen, maar zeg nooit nooit natuurlijk!
Bovendien heb ik de slang van vacuumpomp naar bekrachtiger losgehaald van bekrachtiger en aan slang gevoeld of hij vacuum trekt.
Dat is inderdaad het geval en ik voel eigenlijk geen verschil in de kracht van het vacuumtrekken of in motor nu stationair laat draaien of met verhoogd toerental
Bekrachtiger is een paar jaar terug gereviseerd en zou voor mij veel eerder de boosdoener lijken, echter, kan een bekrachtiger ook de genoemde symptomen geven?
Ik weet wel als je rempedaal sponzig is dat het je bekrachtiger is, maar de symptomen nu zijn juist het tegenover gestelde, nl keihard.
Heb hier wel een nieuwe bekrachtiger op de plank liggen maar geen pomp, en voor ik me nu een paar uur sleutelwerk op de nek ga halen wil ik graag eerst de boosdoener identificeren!
Iemand een idee?
Luke