Lightweight vooras vervangen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
SanderTD4
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 Mei 2008, 18:37
Locatie: Velserbroek
Contact:

Re: Lightweight vooras stuk

Berichtdoor SanderTD4 » 20 Aug 2013, 20:28

Roger B. schreef:neem je de 88" toch?... of het diff daaruit


ik weet wat mijn advies wordt als je speeltje stuk is. 2x p38
bedankt voor het advies. ;)

ga toch even bellen voor een redelijk geprijsd diff
SanderTD4

http://www.otototaal.com

109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Lightweight vooras stuk

Berichtdoor Roger B. » 20 Aug 2013, 21:21

bij mij werkt het andersom..... speeltje is spoed-magazijn voor de DSE als dat nodig is :lol:
gone

SanderTD4
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 Mei 2008, 18:37
Locatie: Velserbroek
Contact:

Re: Lightweight vooras vervangen

Berichtdoor SanderTD4 » 23 Aug 2013, 20:14

Ik heb de vooras vervangen voor rhd die ik nog had liggen met 11" remtrommels.
De rechter arm heb ik over gezet van de lhd vooras (waar geen eer meer aan te behalen was behalve een complete revisie wat te kort dag was ivm eerste trial)

Moet ik nu ook een nieuwe hoofdremcilinder monteren of is de vacuum bekrachtigde van de LW goed genoeg?
Welke wielremcilinder ontlucht ik het eerst? onder of boven
SanderTD4

http://www.otototaal.com

109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: Lightweight vooras vervangen

Berichtdoor piet_g » 26 Aug 2013, 08:37

eerst zorgen dat je via de onderste olie hebt en dan eerst de bovenste ontluchten die de langste leiding heeft. is wel een k-klus.. druk op pompen en dan even een tikje en los en vast zodat je olie of lucht voelt komen.
je kunt ook die cilinder korter maken (met een spanband om de remschoenen) en dan nog als eerste ontluchten, maar dan is de hoeveelheid lucht die je uit de kamer moet persen ook al kleiner.
wij hebben uiteindelijk met een ontluchtingsset gewerkt waarbij je de olie door de leidingen trekt en toen lukte het perfect.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten