misschien is het een bekende oplossing maar de bovenkant van mijn defender deur had altijd een kier waar door je zo naar buiten kon kijken. mij boeide dat niet zo maar mijn vrouw wel! met het oog op de nieuwe mrb regeling moet je vrouw lief toch ook wel tevreden moeten gaan houden, anders gaan er toch de nodige discussie,s ontstaan met betrekking tot je hobby

. nu heb ik bij jansen nieuwe deur rubber gekocht en ook dat losse onderstuk. nieuw rubbers geplaatst, deur afgehangen, sluiten ze bovenin nog steeds niet aan, deuren beetje verbogen om hem beter in het rubber te laten drukken. nog niet voldoende! de onder rubbers had ik nog niet geplaatst. pak die dingen uit, kijk er eens naar! en heb ze toen op maat gezaagd voor de bovenkant en ze met popnagel 4 met een 10mm lengte vast gezet op de bovenkant van de deur zelf! de deuren sluiten perfect af en de twee rubbers komen netjes tegen elkaar aan. extra kosten €10,00. het zijn helaas wel britpart onderdelen ( alleen de onderkant rubbers) met als code QTY1 seal (door) MWC6130.
mochten meer mensen dit als probleem ondervinden dit is mijn oplossing geweest en werkt perfect.
moet alleen wel weer nieuwe rubbers voor de onderkant bestellen.
gr dennis