olie pomp V8 tandwiel vast
olie pomp V8 tandwiel vast
Ik ben bezig met de olie pomp van mijn 3,5 V8 van een 110 uit 85. Na een dolgedraaide bout eindelijk de kap eraf. Nu wil ik de tandwiel met as eruit halen, het eerste stukje gaat goed maar na ongeveer 3 cm zit de as muurvast. Weet iemand of ik nog ergens iets moet losdraaien oid??
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: olie pomp V8 tandwiel vast
The pump drives off the bottom of the distributor, so you mark the distributor body in relation to the timing case, pop off the 9/16th bolt that holds the clamp in there, pull the distributor and then tap the pump shaft down through the bottom. (see diagram). Don't forget when you re-assemble it to get the shaft the correct way round and make sure you pack the whole of the pump with Vaseline to prime it.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: olie pomp V8 tandwiel vast
Hoi Rob,
dank je voor je reactie, ik ga het morgen proberen.
Henk
dank je voor je reactie, ik ga het morgen proberen.
Henk
Re: olie pomp V8 tandwiel vast
inderdaad met het verwijderen van de verdeler is de as met het tandwiel van de oliepomp zichtbaar en kan naar beneden worden getikt.
thanks!!!
thanks!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten