Gearbox series 3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Jweeda

Gearbox series 3

Berichtdoor Jweeda » 15 Aug 2013, 17:51

Wie kan mij helpen,

Ik heb een series 3 swb. Auto is prima alleen ik krijg het niet voor elkaar om de auto in 4wd te krijgen.

Rood in high range ( helemaal naar voren) en dan gele knop naar beneden. Helaas komt de gele knop net zo snel weer omhoog.

Welk typisch Engelse stukje humor mis ik in het verhaal?

Ik hoor graag van jullie

All the best,

Jeroen

arjan_de_jong

Re: Gearbox series 3

Berichtdoor arjan_de_jong » 15 Aug 2013, 18:10

Mogelijk moet de veer afgesteld worden. Je kan de plaat er even af halen en dan kijken wat er werkelijk gebeurd.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

B@rt

Berichtdoor B@rt » 15 Aug 2013, 18:36

plaat lospakken, het pennetje van de gaffel wil nog wel eens loslaten.. doet de 4wd het wel als je m in de laag zet? (rode hendel naar achteren, dan moet ie normaal ook tevens de 4wd inschakelen)
B@rt

Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Aug 2013, 09:22

Ik zou inderdaad ook even de vloerplaat uit je laro halen om te kijken wat er gebeurd als je met de gele knop in drukt.

wat betreft de veer heb ik tot nu toe alleen gehad dat deze te slap stond waardoor de hendel niet omhoog schoot wanneer je de rode hendel naar achteren zetten (4wd laag).
maar als de gele hendel (met de rode hendel naar voren) niet naar beneden blijft, dan kan het of betekenen dat de verbinding met de pen in de voorkant van de tussenbak niet meer werkt..
mocht dit wel werken en word de pen netjes opgetild, dan heb je een ander probleem omdat dan de springveer in de voorkant van de tussenbak niet werkt.

De tip met het kijken of 4wd in lage gearing wel werkt kun je controleren door de rode hendel naar achteren te trekken, dan 1 van de voorwielen op te krikken en te kijken of je deze kunt draaien. Het gewenste effect zou moeten zijn dat hij niet kan draaien.. kun je dit wel dan staat de tussenbak niet in 4wd.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 16 Aug 2013, 09:28

In dit topic staat een een gelijkaardig probleem, namelijk hier was de hendel niet compleet als ik het me goed herinner..

viewtopic.php?f=14&t=3895
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 16 Aug 2013, 10:12

Klopt daar was de helft van de gevel doorgeslepen. Ondertussen is dit opgelost door compleet alles te vervangen. Hij gaat nu zonder problemen in 4x4
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Terug naar “Techniek”