ampere meter

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ronald93

ampere meter

Berichtdoor ronald93 » 13 Aug 2013, 22:38

bij mijn serie 2a . staat de ampere meter bij stationaire loop mooi in het midden , echter bij gasgeven duikt ie de hoek van de min in . is dit normaal ??
heb geen laad of ander probleem en ook al een andere dynamo op gezet om te vergelijken . .
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

VeeTee

Re: ampere meter

Berichtdoor VeeTee » 14 Aug 2013, 08:04

Is het een symmetrische schaal, dwz met een 0 in het midden? Heb je dan wellicht de aansluitingen verwisseld?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

piet_g

Berichtdoor piet_g » 14 Aug 2013, 09:48

Volgens mij zat deze ampere meter toch net voor de accu?? dit zodat je kon meten of de accu geladen of ontladen werd? In dat geval zou bij stationair lopen je ampere meter in de plus moeten staan, je dynamo levert immers stroom en volgens mij heeft je laro dat niet allemaal nodig, bij gasgeven zou idd de meter dan naar 0 of naar de min kunnen gaan omdat in dat geval de accu niet geladen word of zelfs ontladen omdat de dynamo even de niet voldoen de stroom leverd (maar ik heb eigenlijk altijd geleerd dat een dynamo de auto bij normaal gebruik (dus geen bouwlampen en lieren) de auto volledig kan voorzien van stroom en nog steeds over heeft om de accu te laden.

is jouw laro benzine of diesel.
wat is verder de schaalverdeling op jouw ampere meter? 0 tot xx of -xx tot xx?
controleer even in de bedrading of tekeningen waar de ampere meter precies zit (dus wat meet je eigenlijk), dat kan helpen in kijken of de waarde normaal is of niet.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

arjan_de_jong

Berichtdoor arjan_de_jong » 14 Aug 2013, 10:14

Met gas geven heb je juist meer laadstroom.

Denk ook dat hij verkeerd aangesloten zit.
Meet het anders voor de zekerheid met een multimeter na. (neem er wel eentje die een.grote stroom kan meten)
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 14 Aug 2013, 11:26

arjan_de_jong schreef:Met gas geven heb je juist meer laadstroom.

das waar, maar met een benzine ook meer verbruik ;)

maar zoals ik al zei, kijk ook eens wat die meter werkelijk meet, dan weet je ook waar je naar aan het kijken bent. als hij overigens voor de accu zit, dan zou deze naar de plus moeten schieten omdat de accu geladen word.. dus dan zou idd de meter verkeerd aangesloten zitten.

als je trouwens start, schiet dan de ampere meter naar de plus?? als dat zo is dan weet je zeker dat hij waarschijnlijk verkeerd om aangesloten zit :P

let bij het meten met een multimeter even op dat die dingen over het algemeen maar 10A aan kunnen.. dat is veel te weinig voor laadstromen te meten.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

ronald93

Berichtdoor ronald93 » 14 Aug 2013, 16:14

zal er vanavond mee bezig . :D

tis me in de rug geschoten . dus ff in de rust :cry:
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

ronald93

Berichtdoor ronald93 » 03 Sep 2013, 20:04

zo weer tijd voor klussen :D

tis een meter – . 0 . +

heb de draden om gewisseld . en nu spat ie naar de plus . :oops:

zal zo nog ff het boek er bij pakken en verder controleren . :idea: . kan niets raars vinden .. is een nieuwe kabelboom

meter blijft met starten op 0 staan . alleen als ik gas geef dan spat ie de + hoek in . ook als ik de verlichting incl grootlicht aan heb .

ik merk niet dat er iets mist . de accu laad .
wat doet de meter bij een andere auto ? blijft ie daar rustig of sprinkt ie ook omhoog :mrgreen:
groeten ronald

Op elk forum is er wel 1

Terug naar “Techniek”