Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Coen83 » 21 Nov 2013, 20:32

tim schreef:Coen,

montage van spatbordjes en lichtbalk, en het al dan niet oprekken van de achteras, dat kunnen toch nooit megakosten zijn?
Waardeloos dat eea anders is verlopen dat gepland, maar een 130 is te mooi om op te geven.


De bak is 'verwisselbaar', dus daarvoor heb ik plaatdelen moeten kopen, en ook de koppelingen zoals eerder door Edward beschreven in dit forum. Bovendien kan ik niet lassen, en heb het dus door een carrosseriebouwer laten doen. Dat kostte meer tijd dan gedacht op voorhand. De spatborden e.d. waren inderdaad niet duur, maar alles bij elkaar heb ik er nu al een rug in zitten. En opnieuw zo'n schep geld uitgeven zonder dat ik weet dat ik resultaat krijg ik het mij niet waard.
Ik ben nog e.e.a. aan het overdenken hoor, ik geef het niet direct op. Maar ik neig er nu eerder naar het ding van de hand te doen dan er nog moeite/tijd/geld in te steken.

Ed, wat kosten die polyester stukken die je nodig hebt om de bak te verzagen en voorin te verlengen? Waar kun je die krijgen? Is dit dan het eindresultaat?

http://pics.auto-commerce.eu/ac1935/fot ... 681912.JPG
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Edward » 21 Nov 2013, 20:50

Geen idee wat die dingen kosten. Maar die hoeft er voor de keuring niet in, het originele schot moet wijken om de centimeters te vinden maar die afwerking is geen noodzaak.

En idd, als je die broodtrommel moet laten lassen verdwijnt er toch weer een pak geld in, dus ik snap je wel. :cry: :cry:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor tim » 21 Nov 2013, 21:31

Zijn er specifieke eisen gesteld aan die broodtrommel, als in materiaalkeuze?
- ik kan me iets voorstellen als in vormvast materiaal-

moet dan ding als 1 geheel rondom gelast zijn, mag het bv niet gepotnageld zijn?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Edward » 21 Nov 2013, 21:54

tim schreef:Zijn er specifieke eisen gesteld aan die broodtrommel, als in materiaalkeuze?
- ik kan me iets voorstellen als in vormvast materiaal-

moet dan ding als 1 geheel rondom gelast zijn, mag het bv niet gepotnageld zijn?


Nee, mits je hem dan verlijmt tot een vaste gesloten doos kun je hem gewoon in elkaar poppen. Tenslotte zit ie op de klep ook gepopt en gekit.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor tim » 21 Nov 2013, 22:04

Ed, jij gaf me tdt een adres ergens rondom de regio van schiedam meen ik, een grote aluminium platen/panelenboer.(dit ivm het maken van een naar eigen ontwerp van de container op m'n laadbak, je weet wel)
schiedam gouda is ook nog wel aan te rijden.
Wellicht dat dat uitkomst kan bieden qwa maken en kosten.
Laswerk kan ik voor coen verzorgen tegen -redelijk- geringe kosten.

alternatief : iets van multiplex maken?

ook toegstaan?
indien soo, heb net een nieuwe metabo gekocht..
dan kunnen helemaal niet de kosten zijn..

misschien dat eea gestroomlijnd kan worden op 29 ste, OGT bij ray te nijmegen
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Roger B. » 21 Nov 2013, 22:11

als metaal te veel moeilijkheden mee brengt kan je nog overwegen met glasfiber of carbon en epoxy/polyesterhars een verdikking te maken maar heel goedkoop is dat spul ook niet
gone

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor tim » 21 Nov 2013, 22:13

als het van hout kan/mag: 100 euro, max
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Coen83 » 22 Nov 2013, 21:16

tim schreef:Ed, jij gaf me tdt een adres ergens rondom de regio van schiedam meen ik, een grote aluminium platen/panelenboer.(dit ivm het maken van een naar eigen ontwerp van de container op m'n laadbak, je weet wel)
schiedam gouda is ook nog wel aan te rijden.
Wellicht dat dat uitkomst kan bieden qwa maken en kosten.
Laswerk kan ik voor coen verzorgen tegen -redelijk- geringe kosten.

alternatief : iets van multiplex maken?

ook toegstaan?
indien soo, heb net een nieuwe metabo gekocht..
dan kunnen helemaal niet de kosten zijn..

misschien dat eea gestroomlijnd kan worden op 29 ste, OGT bij ray te nijmegen


Ha Floris,

Dank voor het meedenken. Ik moet nog even kijken hoe of wat. De 29e ben ik alleen helaas verhinderd. Krijg het dan ook niet gedaan om onder hetgeen dat staat uit te komen.
Een broodtrommel heb ik overigens; die mocht ik lenen van Marcel van Bisselink en Gerrits. Is vast ook te koop, want hij had er nog een paar liggen.
Blijft het verzagen van de bak aan de voorzijde (volgens mij) over. Daarnaast moeten er spacers tussen de aandrijf as en raduis arm, toch? Lijkt mij niet de meest makkelijke klus om zelf te doen; ik heb geen apparatuur voor handen (ook niet bij bekenden) die de as naar achter kunnen persen.
Bovendien blijft het argument staan dat ik niet kan inschatten of het gaat lukken om de de auto als bedrijfsauto op kenteken te krijgen. Daar vertelde Ed me van de week via de tel ook iets over. Dus wellicht wederom een investering die niks oplevert (of zo u wenst: het door de plee spoelen van geld).....

Stuur me anders even een pb met je 06 nummer, dan kunnen we misschien even brainstormen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Edward » 22 Nov 2013, 21:42

De spacers tussen de draagarmen van achteras monteren stelt niks voor en daar heb je ook geen speciaal gereedschap voor nodig.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor tim » 22 Nov 2013, 21:50

Coen83 schreef:
Ha Floris,

Dank voor het meedenken. Ik moet nog even kijken hoe of wat. De 29e ben ik alleen helaas verhinderd. Krijg het dan ook niet gedaan om onder hetgeen dat staat uit te komen.
Een broodtrommel heb ik overigens; die mocht ik lenen van Marcel van Bisselink en Gerrits. Is vast ook te koop, want hij had er nog een paar liggen.
Blijft het verzagen van de bak aan de voorzijde (volgens mij) over. Daarnaast moeten er spacers tussen de aandrijf as en raduis arm, toch? Lijkt mij niet de meest makkelijke klus om zelf te doen; ik heb geen apparatuur voor handen (ook niet bij bekenden) die de as naar achter kunnen persen.
Bovendien blijft het argument staan dat ik niet kan inschatten of het gaat lukken om de de auto als bedrijfsauto op kenteken te krijgen. Daar vertelde Ed me van de week via de tel ook iets over. Dus wellicht wederom een investering die niks oplevert (of zo u wenst: het door de plee spoelen van geld).....

Stuur me anders even een pb met je 06 nummer, dan kunnen we misschien even brainstormen.



Coen, ik was idd in de veronderstelling dat je niet een broodtrommel(tot je beschikking) had, vandaar dat ding namaken tegen geringe/kostprijs.
Maar goed, dat is het item dus niet.
De achteras klopt, die armen moeten opgevuld worden, maar dat stelt hoegenaamd niets voor, bij wijze van sprken grote carroserieringen, en dan een stuk of 10 per kant :mrgreen: , en inderdaad de cardanas moet als het ware langer worden.
Misschien volstaat de marge die er vanzichzelf in zit qwa uitschuiven korte en lange stuk, maar een redelijk deel van de spiebanen komen dan blood te liggen, dus niet ideaal qwa troep en vocht/water.
Alhoewel dat ook weer met een mof op te vangen zou zijn.
Maar veel liever, een spacer daarvoor maken, kan ik regelen bij een vriend van me, met al z'n apperatuur als draaibanken en de hele meuk.Hoeft niet veel te kosten.
! ding wel eerlijk gezegd :fisueel wordt het niet vreselijk fraai, een beetje op z'n afrikaans, immers de hartlijn van de achterwiel gaat asymetrisch tov de hartlijn van de ronding van je "achterspatbord"staan..
Maar blijft 1 item staan, "klein" detail, de rdw, daar heb ik geen glazen bol op hun bureau staan..

Ik pb je even.
Puur persoonlijk met de finisch inzicht zou ik niet de handdoek in de ring gooien, temeer , mijn inschatting, de kosten zeer te overzien zijn.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten