Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Roger B. » 02 Mar 2014, 19:17

als je een inzetcontainer maakt met de huif als dak die compleet uit de bak genomen kan worden, waarschijnlijk wel. maar een contstructie die alleen de huif is en afneembaar is mag niet... die kunststof daken mogen ook alleen als de bodem er aan vastzit en het geheel uit de laadbak genomen kan worden
gone

zomwcn

Berichtdoor zomwcn » 02 Mar 2014, 19:41

Tnx

Mark 130 in blue

Berichtdoor Mark 130 in blue » 23 Sep 2014, 16:05

Hallo,

Zo nu en dan weer eens op het forum, had een wegenbelastingvrije 130... uh ja had. Ga nu vanaf oktober als ZZP'er aan de slag dus heeft het zin om van mijn 130'er een grijskenteken uitvoering te maken.

De spacer voor de reactiearmen van de achteras van 25 mm

Een spacer voor de aandrijfas van 20mm of twee losse van 10mm

De voorzijde van de bak er uitslijpen

En een broodtrommel maken voor op de achterklep van alu zetten en poppen.

Verder de achterbank fixeren en de achterruit vast kitten (dat laatste had ik al gedaan omdat hij zo trilde)

Ben ik dan nog iets vergeten?

Hoor het graag, wat iedere 3 maanden 610 euro doet ook wel een beetje pijn. ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Sep 2014, 16:10

Hoewel de achteras iets van 20mm terug gezet wordt zette Terberg tussen de cardanas maar 10mm spacer. dat zal wellicht met het iets kantelen van de as te maken hebben omdat de triangel boven de as niet veranderd wordt.

Maar dan heb je het wel genoemd geloof ik. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Sep 2014, 16:20

en even de opmerking dat je dan alleen met open bak aan de inrichtingseis voldoet, of met een compleet dichte container er in.. een huif wordt niet meer gedoogd...

waarom niet de bak op snelkoppelingen zetten zodat ie als chassis-cabine gekeurd kan worden? doet LR nederland tegenwoordig ook..... geen verplaatsen van de achteras, geen verbouwingen aan de laadbak en toch grijs
gone

Mark 130 in blue

Berichtdoor Mark 130 in blue » 23 Sep 2014, 16:35

Bedankt Roger en Edward,

Nou ik dacht net te lezen dat een bak op die snelkoppelingen, dat ze daar moeilijk over doen bij Coen.

Kan misschien gewoon beter even naar de RDW gaan en kijken wat zij er van vinden. (woon tegenwoordig weer in Best ipv tilburg dus Veldhoven is niet zo ver)

En overleggen wat de voors en tegens zijn van de twee oplossingen. De bak in takt houden zonder trommel heeft de voorkeur en ook liever niet die spacers er tussen. Een paar koppelingen moet na wat puzzelwerk wel te doen zijn lijkt me, kan ik mijn lasapparaat eindelijk ook eens gebruiken.

Hebben jullie ooit dit soort koppelingen gebruikt of zijn die koppelingen van die kiepwagen beter geschikt?

hoor het graag
Bijlagen
Prolyte_CCS6-600_1.jpg

Mark 130 in blue

Berichtdoor Mark 130 in blue » 23 Sep 2014, 19:36

Heb een beetje zitten ontwerpen en dit is een tussentijds resultaat.
Bijlagen
ontwerp met koppeling oud en nieuw.png

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Sep 2014, 19:37

De wagens die ik heb omgebouwd hebben kipperkoppelingen. Net als de wagens die nu bij LRN vandaan komen.

ECHTERRRRRRR, de douane doet moeilijk over het ontbreken van de mogelijkheid om zonder bak te rijden en eist vaste spatborden en verlichting..... :shock: :shock:

Pak je een vaste bak moet je kiezen of je gaat voor een open of een gesloten wagen. Bij open mag je geen huif of andere overkapping monteren en zit je vast aan de fiscale container, bij gesloten mag een huif oid wel maar moet ie minimaal 1300mm hoog zijn binnenmaats.

Verwijder je die huif dan een keer heb je dus een open wagen en klopt het niet met je kenteken en de inrichtingseisen. :shock: :shock:

En dan begrijpen wij niet waarom de meeste bedrijven gewoon een bestelbus kopen...........

Op geel zijn ze onbetaalbaar, op grijs zijn ze nauwelijks volgens de regels te krijgen.......
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Sep 2014, 19:52

Mark 130 in blue schreef:Heb een beetje zitten ontwerpen en dit is een tussentijds resultaat.

de opname punten zitten normaal niet achterop de balk maar aan de voorzijde er van
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 23 Sep 2014, 20:24

Roger B. schreef:
Mark 130 in blue schreef:Heb een beetje zitten ontwerpen en dit is een tussentijds resultaat.

de opname punten zitten normaal niet achterop de balk maar aan de voorzijde er van

Ne, dat klopt niet. De ombouwer van Land Rover Nederland gebruikt de originele punten. Dus net achter de cabine op dat hulp u balkje en achter op de achterbalk waar normaal de hoeken zitten.

Ik vind dat geen porem en zet de achterste punten vóór de achterbalk zodat ze nagenoeg onzichtbaar zijn. ;)
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”