Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Roger B. » 24 Jan 2014, 05:58

Spacers liggen nog op een plankje bij Ray in de werkplaats :lol:
gone

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 24 Jan 2014, 18:42

Jongeneel schreef:
tim schreef:Dag john, de gezochte spacers voor de reactiearmen en cardanas heeft roger B op de plank liggen.
ik meen dat coen je aan de broodtrommel kan helpen

Ik ben dit weekend in de buurt van Nijmegen op zo'n huisjespark.
Kan ik mooi eens even bij Bisselink & Gerrits langs om te kijken hoe of dat zij de 130 voorbereiden.
Op hun website staat dat ze een nieuwe 130 chassis cabine hebben staan.

Waarschijnlijk ga ik wel voor de gewone grijskenteken oplossing. Dus met de spacers, kopschotaanpassing en de laadruimteverkleiner op de achterklep.

Groet, John.

Ze hebben er twee staan: één met verwisselbare opbouw (die's nieuw) en sinds vorige week een inruil van 2007. Als ik me niet vergis is bij die het kopschot verzaagd, de as naar achter geperst en er zou een fiscale broodtrommel op de klep moeten zitten.

Je bent uiteraard ook welkom om hier te komen koekeloeren, ik ben wel thuis denk ik morgen. Stuur me ff een PB als je m'n adres wilt weten.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

John Jongeneel

Berichtdoor John Jongeneel » 24 Jan 2014, 22:12

Bedankt voor je aanbod. Ik kom graag kijken.

Ik stuur je een PB om af te spreken.

Met mijn nieuwe gebruikersnaam Jongeneel kon ik geen PB sturen. Nu heb ik mijn oude gebruikersnaam opnieuw geactiveert en nu kan ik wel PB sturen. Vreemd is ook dat nu is opeens ook alles blauw is.

Dus Jongeneel niet gebruiken, wel gebruiken John Jongeneel.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Jan 2014, 22:18

blauwe kun je instellen in het gebruikerspaneel.

nieuwe accounts kunnen pas na een aantal berichten geplaatst te hebben PB's verzenden
gone

Willem Smits

Berichtdoor Willem Smits » 24 Feb 2014, 22:15

Hoi allemaal! Sinds kort ben ik een trotse bezitter van een 130 welke ik in Duitsland heb gekocht. Ik heb jullie correspondentie mbt de rdw / grijskenteken aanpassingen volledig doorgelezen! Echter, het is me nog niet helemaal duidelijk wat nu allemaal vereist voor nl's kenteken. Graag zou ik bij een van jullie willen komen kijken hoe de aanpassingen zijn uitgevoerd. Ik woon in de buurt van Nijmegen. Hoor graag even of dat mogelijk is. Alvast bedankt, Willem.

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Feb 2014, 22:23

Voor een Nl kenteken hoef je niks te doen. Het gaat om de inrichtingseisen die de belastingdienst stelt aan een grijs kentekenvoertuig.

Er zijn twee opties: het chassiscabine kenteken met wisselbak, dat is de route die LRN (LandRoverNederland) nu bewandeld. Dat is de laadbak op 4 snelkoppelingen zetten en de verlichting met een stekken aansluiten.

De andere optie is de oude manier van LRN: een laadruimteverkleiner op de achterklep, voorschot aanpassen en spacers tussen de cardanas en de draagarmen van de achteras.

Bij de 2e variant mag je geen huif plaatsen. Een overkapping van de laadbak mag alleen als een uitneembare container óf een extra hoge huif of overkapping die een minimale binnenmaat heeft van 1300 en 1 mm hoog. Dat is ruwweg 90 mm hoger dan de standaard huif.
Laatst gewijzigd door Edward op 24 Feb 2014, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Feb 2014, 22:36

Edward schreef:Bij beide varianten mag je geen huif plaatsen. Een overkapping van de laadbak mag alleen als een uitneembare container óf een extra hoge huif of overkapping die een minimale binnenmaat heeft van 1300 en 1 mm hoog. Dat is ruwweg 90 mm hoger dan de standaard huif.

heey, ik dacht dat dat juist een voordeel van de wisselbak was.... dat de bak als lading gezien werd en dus niet aan die afmetingseisen hoeft te voldoen (laadruimte verkleiner ivm de 40% wordt immers ook niet gedaan)
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Feb 2014, 22:44

Roger B. schreef:
Edward schreef:Bij beide varianten mag je geen huif plaatsen. Een overkapping van de laadbak mag alleen als een uitneembare container óf een extra hoge huif of overkapping die een minimale binnenmaat heeft van 1300 en 1 mm hoog. Dat is ruwweg 90 mm hoger dan de standaard huif.

heey, ik dacht dat dat juist een voordeel van de wisselbak was.... dat de bak als lading gezien werd en dus niet aan die afmetingseisen hoeft te voldoen (laadruimte verkleiner ivm de 40% wordt immers ook niet gedaan)

Je hebt gelijk, heb het aangepast. Ik ben in de war met het lange roofrack dat ik heb. Excuus
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 24 Feb 2014, 22:47

`Dus concreet; de standaard huif wordt nog steeds gedoogd?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Feb 2014, 22:56

tim schreef:`Dus concreet; de standaard huif wordt nog steeds gedoogd?

NEE!!!! :shock: :shock: :shock:

Iedereen die met een 130 rijdt met een standaard huif moet voldoen aan de inrichtingseisen gesloten bestelwagen. Dat betekent dat de laadruimte minimaal 1300mm hoog moet zijn binnenmaats en dat haal je niet met een standaardhuif!

Dat is bij Land Rover Nederland bekent maar die vinden het niet hun taak om klanten daarop te wijzen. Kom je in een totaalcontrole terecht voldoet je wagen dus niet aan de inrichingseisen met alle gevolgen van dien.

Daarom gaan we de bovenkant van jouw 130 laadbak ook passen maken aan die 1301 mm. ;) ;)
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”