Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Roger B. » 28 Nov 2013, 20:50

eindigd bij de achterkant van de cabine.... ;)

386 euro is in elk geval niet onoverkomelijk kwa hoogte van het bedrag als je het wel kwijt bent...

als er een mogelijkheid is zeker proberen te voorkomen dat je het wel kwijt bent natuurlijk
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Nov 2013, 21:51

Ben even uit de lucht geweest. Maar die spacers zien er idd uit als nr 15 op het plaatje. Die zitten idd zoals floris zegt tussen de opnemer van de draagarm en het chassis. Daar valt idd NIKS aan te draaien, die worden gewoon gesneden met een laser of beter nog de waterjet. Als iemand een CAD bestand heeft kan ik ze voor een appel en een ei in iedere dikte laten snijden. Ben alleen alle Cad bestanden kwijt doordat mijn laptop op onverklaarbare wijze in de buffetkast lande......

Tussen de cardanas en de diff zit zoals Ron zegt maar 1 spacr van 10 mm dik. Uiteraard kan die ook aan de handren kant, maar iig zit er maar 1.

Dat kopschot is geen verlenging, maar gewoon de dikte van de wand wegzagen. Zoals al eerder door Ben en mij aangegeven hoeft en niets in voor de keuring of voor de inrichtingseisen. Het is alleen netter als er wel iets zit. Heb met Roger lopen zoeken, maar kan hem niet vinden. kan nog ff in de andere schuur kijken, maar lijkt erop dat ik hem al uitgeleend/weggegeven heb.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 28 Nov 2013, 22:52

Met ron een afspraak gemaakt om maandagavond de voorbeelden op te pikken.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 07 Dec 2013, 20:41

Nou werkelijk, alle scenario's en opties had ik opengehouden, maar deze niet.
Gisteravond laat kom ik thuis, ligt er post van de belastingdienst.
De beste heren in Apeldoorn gaven het volgende bericht:
"Met ingang van 26-11-2013 verleen ik u voor bovengenoemd kenteken het bestelautotarief voor een ondernemer".

Bijbehorende MRB: 123 euro per kwartaal.
Bijbehorende BPM: 0.

Ik was met stomheid geslagen, maar ook wel heel erg blij natuurlijk. De keurmeester(s) van de RDW hebben expliciet tegen me gezegd dat ze mijn auto zouden aanmelden als 'fiscale personenauto'. Waar het fiscale bedrijfsauto vandaan komt.... Joost mag het weten!? Misschien dat er iemand bij de belastingdienst de beslissing van de RDW overruled heeft, maar dan nog blijft het vaag omdat de man die ik eerder sprak van de belastingdienst zei:
"het kaderbesluit zijn we aan het wijzigen" (waarna de rest van het gesprek alleen maar uit "in verband met de op handen zijnde wijzigingen kan ik verder geen mededelingen doen" antwoorden bestond).

Ik ga dus niks meer aan m'n auto veranderen. Neem uiteraard wel zoveel mogelijk m'n spatborden en lichtbalk mee. En ga ook wel even proberen bij de RDW een handtekening/stempel te regelen, voor 't geval dat ik ooit nog een keer in zo'n totaalcontrole terecht komt.

Ik ben een happy camper tot en met in ieder geval! :D :D :D

Floris, Bart, Ron, Roger, Ed, Raymond, super bedankt voor fysieke en morele steun!! I :D
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Dec 2013, 21:28

Die stempel of beter een handtekening moet je regelen bij de man van de belastingdienst. Die zijn gemachtigd om afspraken te maken en af te wijken van inrichtingseisen of andere regels.

De Rdw controleert, keurt en handhaaft volgens de letter want zij mogen geen afwijkende afspraken maken. ;)
Edward van Vugt

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 07 Dec 2013, 21:30

Gefeliciteerd Coen, scheeld weer een hoop gedoe.

Nu lekker rijden met dubbele smile :P , tot zwaais

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Dec 2013, 22:35

Coen83 schreef:Nou werkelijk, alle scenario's en opties had ik opengehouden, maar deze niet.
Gisteravond laat kom ik thuis, ligt er post van de belastingdienst.
De beste heren in Apeldoorn gaven het volgende bericht:
"Met ingang van 26-11-2013 verleen ik u voor bovengenoemd kenteken het bestelautotarief voor een ondernemer".

Bijbehorende MRB: 123 euro per kwartaal.
Bijbehorende BPM: 0.

Ik was met stomheid geslagen, maar ook wel heel erg blij natuurlijk. De keurmeester(s) van de RDW hebben expliciet tegen me gezegd dat ze mijn auto zouden aanmelden als 'fiscale personenauto'. Waar het fiscale bedrijfsauto vandaan komt.... Joost mag het weten!? Misschien dat er iemand bij de belastingdienst de beslissing van de RDW overruled heeft, maar dan nog blijft het vaag omdat de man die ik eerder sprak van de belastingdienst zei:
"het kaderbesluit zijn we aan het wijzigen" (waarna de rest van het gesprek alleen maar uit "in verband met de op handen zijnde wijzigingen kan ik verder geen mededelingen doen" antwoorden bestond).

Ik ga dus niks meer aan m'n auto veranderen. Neem uiteraard wel zoveel mogelijk m'n spatborden en lichtbalk mee. En ga ook wel even proberen bij de RDW een handtekening/stempel te regelen, voor 't geval dat ik ooit nog een keer in zo'n totaalcontrole terecht komt.

Ik ben een happy camper tot en met in ieder geval! :D :D :D

Gefeliciteerd. Mooier konden ze het niet maken !!!
(D'r zijn deze weken zat mensen die niet blij worden van de MRB-post.)

Ik denk dat de RDW-mannen het ook niet 100% wisten en dat ze met hun twijfel te rade gegaan zijn bij de belasting-mannen.

De belastingman die zei "het kaderbesluit zijn we aan het wijzigen" verraadt eigenlijk veel: Als er redenen zijn om een maas in of onbdoelde uitwerking van een regeling af te stoppen dan gaan ze je niet al te veel wijzer maken ... maar ze moeten dan wel totdat de gewijzigde regeling van kracht is conform de oude regeling werken.

Of te wel: Als je nog een 130 gekeurd wil hebben, doe het dan nu en conform die van Coen83.

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 07 Dec 2013, 22:54

Goed en mooi bericht om te lezen, een 130 dien je te bezitten en te beleven/rijden, niet om te verkopen :roll: :lol:
Veel plezier ermee coen!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 10 Dec 2013, 12:05

Landmarcs schreef:Of te wel: Als je nog een 130 gekeurd wil hebben, doe het dan nu en conform die van Coen83.

Groeten MarcS

Dit zou ik niet te hard roepen Marc. Ik denk dat het verstandigste is het in goed overleg met de keuringsmeester af te spreken (waarbij ze waarschijnlijk gaan zeggen dat 40% vd laadruimte vóór de achteras moet zitten). Men is tenslotte bezig met van alles en nogwat achter de schermen.
Een auto nog gekeurd krijgen als chassis cabine met verwisselbare opbouw zou ik een flinke gok noemen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2013, 12:23

Wij hebben inmiddels ook de zegen binnen van de belastingdienst. Zwart op wit ook nog. :shock: :shock:

Om van het gedoe af te zijn en de discussie te stoppen omdat het simpelweg te veel tijd koste heb ik de wagen bij hem op de zaak terug gebouwd naar de specificatie zoals mijn 130 geleverd is; spacers op de draagarmen van de achteras en cardanas, kunststof wand in het kopschot, laadruimteverkleiner op de achterklep.

Het heeft nog een paar weken geduurd, maar nu is ie dan goedgekeurd en de boete is vernietigd door iemand van de belastingdienst. Nu heeft het dus slechts 600 euri materiaal, mijn uren en een hoop tijd van m'n makker gekost. :shock: :shock:

Heb overigens paar dagen terug aan de telefoon nog moeten lullen als Brugman omdat ik in die verkleiner een opstap gelast had zodat als de klep omlaag hangt je makkelijk in de bak stapt en dat was natuurlijk weer aan leiding voor een flinke discussie. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”