386 euro is in elk geval niet onoverkomelijk kwa hoogte van het bedrag als je het wel kwijt bent...
als er een mogelijkheid is zeker proberen te voorkomen dat je het wel kwijt bent natuurlijk
Coen83 schreef:Nou werkelijk, alle scenario's en opties had ik opengehouden, maar deze niet.
Gisteravond laat kom ik thuis, ligt er post van de belastingdienst.
De beste heren in Apeldoorn gaven het volgende bericht:
"Met ingang van 26-11-2013 verleen ik u voor bovengenoemd kenteken het bestelautotarief voor een ondernemer".
Bijbehorende MRB: 123 euro per kwartaal.
Bijbehorende BPM: 0.
Ik was met stomheid geslagen, maar ook wel heel erg blij natuurlijk. De keurmeester(s) van de RDW hebben expliciet tegen me gezegd dat ze mijn auto zouden aanmelden als 'fiscale personenauto'. Waar het fiscale bedrijfsauto vandaan komt.... Joost mag het weten!? Misschien dat er iemand bij de belastingdienst de beslissing van de RDW overruled heeft, maar dan nog blijft het vaag omdat de man die ik eerder sprak van de belastingdienst zei:
"het kaderbesluit zijn we aan het wijzigen" (waarna de rest van het gesprek alleen maar uit "in verband met de op handen zijnde wijzigingen kan ik verder geen mededelingen doen" antwoorden bestond).
Ik ga dus niks meer aan m'n auto veranderen. Neem uiteraard wel zoveel mogelijk m'n spatborden en lichtbalk mee. En ga ook wel even proberen bij de RDW een handtekening/stempel te regelen, voor 't geval dat ik ooit nog een keer in zo'n totaalcontrole terecht komt.
Ik ben een happy camper tot en met in ieder geval!![]()
![]()
![]()
Landmarcs schreef:Of te wel: Als je nog een 130 gekeurd wil hebben, doe het dan nu en conform die van Coen83.
Groeten MarcS
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten