Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Regels mbt grijs kenteken, inrichtingseisen

Berichtdoor Roger B. » 27 Nov 2013, 22:51

zijn die spacers niet gewoon twee van die ringen ??? (nr 15 artnr KVX000010, 30 euro per stuk bij de dealer) het zijn driehoekige ringen... valt niet zo veel aan te draaien lijkt me...
gone

tim

Berichtdoor tim » 27 Nov 2013, 22:53

Hee ron, dat zou perfect zijn!!
Dat scheelt een hoop demonteerwerk aan mijn 110, wat aanvankelijk de bedoeling was..
Die maat van me zit in Zoetermeer, dus 3 x niks om even vanuit gouda naar leiden te knallen.
Volgende week woensdagavond is de planning, als ik pak 'm beet dat spul as maandagavond effe bij je kan oppikken, graag!

Ik pb je nog wel indien okee.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim

Berichtdoor tim » 27 Nov 2013, 22:59

Roger B. schreef:zijn die spacers niet gewoon twee van die ringen ??? (nr 15 artnr KVX000010, 30 euro per stuk bij de dealer) het zijn driehoekige ringen... valt niet zo veel aan te draaien lijkt me...

roger, ik denk dat die n0 15 geen 1.2 cm dik zijn, ze zijn dunner.
dat maakt het ook al weer snel richting 120 euro minimaal.
een blokje teflon is een stuk goedkoper, en dat laten draaien is qwa kosten tientjeswerk hooguit.
110 HT 200 Tdi 1989.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Nov 2013, 23:07

denk dat als ze er iets voor gemaakt hadden, dat dat dan 1x2,5cm geweest was, en niet twee stuks van 1,25...... die ring is een spacer voor benzine motor versie met versterkte ophanging...kan heel goed dat die wel 1,25cm is en dat ze die gewoon 2x er tussen gezet hebben.

ik zou kiezen voor metaal en niet voor teflon of zo om die ring van te maken, het is wel je wielophanging
gone

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 27 Nov 2013, 23:37

is goed, ik zie die Pb wel ff.

nu de doggies uitlaten :)
110-Td5 X-tech 2006

Ben Gerrits

Berichtdoor Ben Gerrits » 28 Nov 2013, 18:41

Volgens mij zijn de spacers inderdaad 2.5cm dik van wat ik mij nog kan herrinneren.
Gr Ben

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 28 Nov 2013, 20:27

Ron, Floris, superbedankt!
Het zou super zijn als de spacers er eind volgende week zijn!
Hopelijk lukt het ook nog om volgende week alsnog de onderdelen om de bak te verbouwen van Edward hier komen.

Kreeg vandaag overigens (al) m'n kentekenbewijs in de bus. Dat verbaasde om twee redenen: ik was in de veronderstelling dat je eerst BPM (immers geen bedrijfsauto maar fiscaal P (personenauto) gekregen) moet/moest betalen voordat je je kentekenbewijs krijgt. En daarnaast verbaasde het me omdat er op het kentekenbewijs "B1 BA/BEDRIJFSAUTO" staat.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Nov 2013, 20:34

alle defenders (ook een 9 persoons 110) worden tegenwoordig als bedrijfsauto op kenteken gezet omdat ie niet aan de eisen voor personenauto's voldoet. er is een verschil tussen "technisch" bedrijfsauto of "fiscaal"bedrijfsauto.

Ik vraag me ook af hoe dat met je BPM gaat, bij mijn weten kun je BPM niet terugvorderen als je een reeds gekentekend en BPM afgedragen voertuig omkeurt van geel naar grijs...........

Je hebt dat schot van Edward niet nodig om aan de eis te voldoen, het voorschot uit je bak is daarvoor voldoende
gone

tim

Berichtdoor tim » 28 Nov 2013, 20:36

Ik zal vnd even met Ron pben, voor pickupdate begin volgende week.

Dat BPM verhaal ken ik uit eigen ervaring totaal niet, het feit dat de 130 officieel op bedrijfskenteken wordt gezet door de rdw is omdat een 130 vanwege karakteristieken niet op een personen kenteken gezet kan worden .
Maar fiscaal betaal je weldegelijk gewoon het gele tarief, op de provinciale opcenten na, zoals je zei, 450 euro per kwartaal.
mondejeu, dat zijn heel wat appeltaarten zeg..

edit:moedeloos, roger is gewoon niet te verslaan.. :mrgreen:
110 HT 200 Tdi 1989.

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 28 Nov 2013, 20:43

Roger B. schreef:alle defenders (ook een 9 persoons 110) worden tegenwoordig als bedrijfsauto op kenteken gezet omdat ie niet aan de eisen voor personenauto's voldoet. er is een verschil tussen "technisch" bedrijfsauto of "fiscaal"bedrijfsauto.

Ik vraag me ook af hoe dat met je BPM gaat, bij mijn weten kun je BPM niet terugvorderen als je een reeds gekentekend en BPM afgedragen voertuig omkeurt van geel naar grijs...........

Je hebt dat schot van Edward niet nodig om aan de eis te voldoen, het voorschot uit je bak is daarvoor voldoende

Het schot niet nodig? Maar het lijkt me dat de laadruimte wel degelijk moet 'eindigen' toch?

Daarnaast: hier vond ik wat meer info over BPM:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ifte_doen/

Stel dat ik de auto alsnog als bedrijfsauto gekeurd krijg binnen een maand (dan dus niet meer BPM plichtig), dan zou het wellicht komen te vervallen. Proberen waard in ieder geval!
Ik heb hem vorige week woensdag (20e) aangeboden. Na een middag rekenen kwam ik op 386 euro BPM, toch wel de moeite waard om te voorkomen! Dus dan zou hij vóór 20 december opnieuw gekeurd moeten worden. Gaat wel lukken denk ik.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Terug naar “Techniek”