En ja hoor het is zo ver.
90.000 km nadat ik hem kocht (met 80.000 op de teller) en nu dus met 170.000 is de brandstofpomp overleden.
Toen ik hem kocht gierde hij al enorm en dit nam toe naarmate het brandstofniveau daalde, maar vandaag met de tank op nog ongeveer 15 liter, was het niveau te laag en hield hij ermee op.
Na bijvullen met een jerrycan van 25 liter kreeg ik hem met veel moeite weer aan de gang.
Meteen volgegooid, maar het risico wordt nu onacceptabel.
De vraag luidt.
Ik heb eeb grijskenteken 110 Defender uit 2003, waar kan ik het beste het luikje zagen en hoe groot moet t zijn om de pomp, zonder de tank te verwijderen, te kunnen vervangen.
Zijn er nog tips, handigheden en zaken waar ik goed op moet letten??
Thx guys.
Roger
Vervangen brandstofpomp 110 TD5
Vervangen brandstofpomp 110 TD5
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
Roger B.
Re: Vervangen brandstofpomp 110 TD5
las laatst ergens (hier?) de hele bodem er uit zagen, daarbij een paarcm rondom laten staan en nieuwe vloer er in leggen nadien
gone
- RobStewart
Roger schreef:... zonder de tank te verwijderen, te kunnen vervangen.
Drop the tank, really drop it ... it is not as difficult as everybody says it is. You undo the 2 retaining nuts on the rear cross member, undo the bolts that hold the support plate to the rear chassis. Now move the plate towards the diff until the 2 captive bolts drop out of the rear cross member, now move the plate away from the chassis fixing points and pull it out. Do not worry about the tank dropping down it won't (even when I did one with a full tank on Jupiter, it didn't move). You will need to take off the breather and the filler pipe.
You can now drop it down left side first and it will come outwith a bit of pulling and pushing.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Landmarcs
Mij lijkt dat het wel een stuk makkelijker is als de tank wel ± leeg is, vooral ook omdat je bij het terugplaatsen veel minder last van de zwaartekracht hebt (bij het demonteren kan die natuurlijk wel helpen).
Zelf geen hands-on ervaring maar wel geassisteerd bij het plaatsen van een ipv reservewiel-tank onder een BX, en ik weet daarvan hoe makkelijk het is als je de tank gewoon leeg kan handelen.
Groeten MarcS
Zelf geen hands-on ervaring maar wel geassisteerd bij het plaatsen van een ipv reservewiel-tank onder een BX, en ik weet daarvan hoe makkelijk het is als je de tank gewoon leeg kan handelen.
Groeten MarcS
Welke Idi#%*&^ gaat er nu z'n wagen aan stukken zagen om iets te vervangen dat jaren en jaren bewezen meegaat?????
Dat mensen ongelooflijk lui zijn is me al vaker opgevallen, maar toch verbaasd het me steeds weer. Paar bouten, snelkoppelingen en een uurtje werk. Nou, nou dat is wat zeg.....
Dat mensen ongelooflijk lui zijn is me al vaker opgevallen, maar toch verbaasd het me steeds weer. Paar bouten, snelkoppelingen en een uurtje werk. Nou, nou dat is wat zeg.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
nee edward, dat zie je verkeerd... dat heeft op het zwarte buurlandforum iemand mij met officiele klacht over mij aan de forumleiding (waarop ik van deze leiding overigens nevernooit iets gehoord heb) duidelijk gemaakt
(die wilde een gat in de vloerbedekking maken bij een D2 om bij het luikje te komen......)
dus ik heb geleerd, ik ga niet vertellen dat je gek bent als je een gat in je auto gaat maken om bij die pomp te komen
(die wilde een gat in de vloerbedekking maken bij een D2 om bij het luikje te komen......)
dus ik heb geleerd, ik ga niet vertellen dat je gek bent als je een gat in je auto gaat maken om bij die pomp te komen
gone
Roger B. schreef:nee edward, dat zie je verkeerd... dat heeft op het zwarte buurlandforum iemand mij met officiele klacht over mij aan de forumleiding (waarop ik van deze leiding overigens nevernooit iets gehoord heb) duidelijk gemaakt
Jij niet nee, maar ik wel. Ben nou eenmaal een lul....
Ik vind het nou eenmaal gewoon treurig als iemand liever een gat zaagt dan even sleutelen zoals het hoort.
Edward van Vugt
-
Roger B.
is ook treurig.... en niet dat het een onoverkomelijke operatie is ..zo'n tank demonteren..
gone
-
Landmarcs
't Is natuurlijk ook een beetje treurig dat ze een pomp hebben gemonteerd die rond de 200.000 km meegaat (met een standaarddeviatie van ongeveer 100.000 km), en dat ze daar dan niet een handig luikje ter plekke van die pomp hebben voorzien.
MarcS
MarcS
-
Roger B.
nee, mooi zo'nluik in je vloer... niet elke defender heeft vloerbedekking in de laadbak
gone