Vervangen brandstofpomp 110 TD5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Vervangen brandstofpomp 110 TD5

Berichtdoor Edward » 12 Aug 2013, 21:18

Landmarcs schreef:'t Is natuurlijk ook een beetje treurig dat ze een pomp hebben gemonteerd die rond de 200.000 km meegaat (met een standaarddeviatie van ongeveer 100.000 km), en dat ze daar dan niet een handig luikje ter plekke van die pomp hebben voorzien.

MarcS

Dus voor een klusje van een uur die ongeveer 1x per 200K moet er een service luikje zijn. En als dat er niet iszaag je gewoon een gat in je vloer omdat je te lui bent om een uur te sleutelen?????

Hoe lang denk je dat je bezig bent om een luikje netjes te maken? Voor zover dat de meesten al lukt?

En dat alleen omdat je anders over 4à5 jaar weer even de tank moet verwijderen? :shock: :shock:

Ja, ik snap het helemaal.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 12 Aug 2013, 22:09

Huh? Ik dacht dat dat voor velen juist onderdeel van alle lol is, zo nu en dan wat zelf doen. En dan bedoel ik niet het zagen van gaten in de auto.
:?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Johnny

Berichtdoor Johnny » 12 Aug 2013, 22:13

Volgens mij is een kapotte brandstofpomp HET moment om die jerrycan te vervangen voor een fatsoenlijke tank die dan gelijk uitgerust kan worden met een goede nieuwe pomp.
Laatst gewijzigd door Johnny op 12 Aug 2013, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Srijfvout
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Aug 2013, 22:16

Roger B. schreef:nee, mooi zo'n luik in je vloer... niet elke defender heeft vloerbedekking in de laadbak

Tja als dat nu het ergste is. De Defender zit vol met schroefjes, schroeven en klinknagels om alles bij elkaar te houden, en men schaamde zich niet, wel mogen ze zien. Bovendien, als de design-baas gewoon zelf op een regenachtige dag de tank op straat had mogen demonteren voor een eenvoudige pomp-wissel dan had ie waarschijnlijk direct een heel keurig luikje laten ontwikkelen (en wellicht ook nog een deugdelijker pomp laten aanrukken).

Groeten MarcS

PS Mijn Defender kent geen vloerbedekking, er ligt een zware Genemuider mat in tegen te herrie (en verder ter bescherming en als isolatie)..

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Aug 2013, 22:23

en die mat is geen vloerbedekking??

en als er zo'n luik op de vloer gebout zit....zonder mat erover... dan schuif je je kisten of wat dan ook niet echt lekker meer over de vloer.....

en op een regenachtige dag...op de grond? op de grond sleutelen doe je uit noodzaak, niet omdat het ook anders kan..... voor een paar tientjes huur je een brug in een DHZ garage en kun je fatsoenlijk werken
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 12 Aug 2013, 22:44

Tja. Vele meningen zie ik.

Als het indedaad geen drama is om de tank eronderuit te halen doe ik dat net zo lief. Maar had gelezen dat t n K klus was. En ik voel de bui al hangen dat de meeste schroeven en slangenklemmen natuurlijk verrot zijn en er van alles afbreekt. En dan kun je op t franse platteland niet echt snel ff n vervangend onderdeeltje vinden zonder n week te wachten.

Tank net ook tot de nok toe vol gegooid, anders liep ie niet meer. En n luikje onder mn zwarte rubbermat stoort me niet echt. En vind zowieso dat t r al had moeten zitten dus zie t als een modificatie met een hoog verbeteringsgehalte.

Maar ik ga r maar s onderliggen om te zien of hetgeen ik aantref me aanspreekt of niet. Anders wordt t toch de haakse slijper. :D

Daarna mooie alu profieltjes, scharniertje en een mooi luikje is geboren.

;)
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 12 Aug 2013, 23:47

Edward schreef: Ben nou eenmaal een lul.... :oops: :oops: Ik vind het nou eenmaal gewoon treurig als iemand liever een gat zaagt dan even sleutelen zoals het hoort. :shock: :shock:

Ik ook maar ik was helemaal niet treurig nadat ik in de laadvloer een gat had gemaakt om zo binnen 15 minuten de brandstof pomp te vervangen !
Het is maar een Land Rover hoor. Een forum vol over verbouwen, verzagen ,verknippen en weet ik wat al niet meer om het leven met een van de Defender-achtigen nog enigszins draaglijk te maken en dan gaan we zeker de tank verwijderen + in mijn geval ook nog de trekhaak omdat ze gewoon vergeten zijn om een luikje in het ontwerp op te nemen .........

Nou ik dacht het niet zeg !

Afbeelding

Roger schreef:Daarna mooie alu profieltjes, scharniertje en een mooi luikje is geboren.

Nou een stukje aluminiumplaat, kit en wat popnagels en de laadvloer is weer als nieuw .........

O ja, mijn brandstof pomp heeft het wel 73.000 hele kilometers uitgehouden. Producteigenschap zullen we maar zeggen :roll:

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Aug 2013, 06:16

De mijne zat er bij de D2 al vanaf nieuw in...360.000km....producteigenschap zullen we maar zeggen...
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Aug 2013, 08:17

Roger B. schreef:De mijne zat er bij de D2 al vanaf nieuw in...360.000km....producteigenschap zullen we maar zeggen...

Precies, ze gaan dus van 70.000 tot 360.000 km mee (en waarschijnlijk is de range nog groter).
Hoe eerder de pomp gaat des te onverwachter en ongemakkelijker (nu ja, 't is altijd even veel werk, maar bij een goed ingereden auto met 3-4 ton-kilometer houd je iets meer rekening met ongemak en/of ga je denken aan preventief vervangen).

Juist omdat die pomp soms ook gewoon in korte tijd de geest geeft, en je dus niet altijd een handige sleutel-faciliteit bij de hand hebt is (of was) een net luikje zo gek nog niet. Netjes ingepast en afgewerkt hoeft zoiets helemaal geen obstakel te zijn in het gewone gebruik, d'r zitten immers ook van die lengte-ribben op de laadvloer, daar had men best iets praktisch tussen kunnen designen.
Ik heb inmiddels geen Td5 meer dus op dit punt zelf geen zorgen meer (en bovendien laat ik veel van de lastige klussen graag door de vakman doen) maar voor een auto die bedoeld is om de rimboe in te gaan zou je zo'n luikje wellicht zelfs wensen om makkelijk bij het aanzuigfilter te kunnen?
Voor de designer geen echt punt, maar als zo'n luikje een klus van een uur verkort tot eentje van een kwartiertje dan is zo'n luikje snel rendabel.

Groeten MarcS

Roger

Berichtdoor Roger » 13 Aug 2013, 08:25

Een luikje gaat t worden guys. Heb even onder de auto gelegen en werd er door ontmoedigd.
Inderdaad trekhaak en aanverwanten zitten aardig in de weg. Tank is vol, leek me al met al best lastig.

Normaal volg ik je advies altijd Rob, dit keer probeer ik het alternatief.
;)

Weet zeker dat ik van het luikje nadien geen nadelig effect ondervind, eerder het tegenovergestelde.

Alleen nu even kijken waar en hoe groot,.

Dat was eigenlijk ook m'n eerste vraag.
:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Techniek”