Remlichten Discovery 3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rob Pt

Remlichten Discovery 3

Berichtdoor Rob Pt » 06 Aug 2013, 19:40

Vanmiddag werd ik erop attent gemaakt dat niet alle remlichten werken. Rechts geen van beide, links alleen het bovenste.
Dit verbaasde mij omdat ik verwacht had in zo'n geval een melding op de boordcomputer te krijgen maar niets van dat alles.

Het instructieboekje bracht geen uitkomst dus de vraag: Géén melding, is dat normaal ?

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

RobStewart

Re: Remlichten Discovery 3

Berichtdoor RobStewart » 06 Aug 2013, 19:52

Yes Rob it is normal that you get no melding on the dashboard and normally the right one goes first, rapidly followed by the left one. However if you put in a single filament bulb (yes it will fit) or an incorrect wattage then your instrument pack will light up like a Christmas tree with everything from Engine System Fault to Transmission Fault Limited Gears Available :lol: :lol: :lol:

Oh and to replace it you need to take the light units themselves out with the 2 screws behind the lower tailgate and then a plastic interior trim ripper slotted down between the rear light unit and the bodywork and pull towards you.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Aug 2013, 20:57

Wel weer bizar. :shock: Mijn Range Rover 38a wist het zelfs te vertellen als er een lampje van de aanhanger stuk was, maar een veel jongere D3 is daar niet meer toe in staat......

Treurig.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 06 Aug 2013, 21:21

RobStewart schreef:Oh and to replace it you need to take the light units themselves out with the 2 screws behind the lower tailgate and then a plastic interior trim ripper slotted down between the rear light unit and the bodywork and pull towards you.

Het eerste deel wist ik en de schroeven had er al verwijderd maar ik krijg de units er niet uit. Ik was dan ook al in alle staten en heb weer nieuwe woorden uitgevonden. :twisted:
Maar nu lees ik dat er nog meer moet gebeuren (staat overigens niet in het instructieboekje; niet in het Portugese en ook niet in het Engelstalige) alleen mijn Engels laat me nu in de steek want ik begrijp niet precies waar ik naar moet zoeken.

Dus naamgenoot ........ ????

Edward schreef:Wel weer bizar. :shock: ........ maar een veel jongere D3 is daar niet meer toe in staat......

Inderdaad, bizar maaarrrrr ......... hij weet me wel te vertellen in welke versnelling ik rijd met m'n defecte remlichten ! Is ook wat waard toch en bijzonder handig bovendien.............

Rob

O ja, als ik de lampjes vervangen heb zou ik nog graag in contact komen met de godvergeten idioot die de plaats van het zekeringkastje achter het dashboardkastje heeft bedacht !? Toevallig iemand die hem kent ? Indien ja, ook het adres graag !

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 06 Aug 2013, 21:54

Rob Pt schreef:Maar nu lees ik dat er nog meer moet gebeuren (staat overigens niet in het instructieboekje; niet in het Portugese en ook niet in het Engelstalige) alleen mijn Engels laat me nu in de steek want ik begrijp niet precies waar ik naar moet zoeken.

On the kennisbank in Nederlands, print it off and keep it with your instructieboekje http://lrch.nl/node/1107

Rob Pt schreef:O ja, als ik de lampjes vervangen heb zou ik nog graag in contact komen met de godvergeten idioot die de plaats van het zekeringkastje achter het dashboardkastje heeft bedacht !? Toevallig iemand die hem kent ? Indien ja, ook het adres graag !

Gerry McGovern
Design Director
Design and Engineering Centre
Jaguar Land Rover Ltd
Gaydon
Warwickshire
England

or you can pay 45 quid and visit him in person http://shop.landroverexperience.com/pro ... ering_Tour

Rob

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Aug 2013, 22:10

Ik waag te betwijfelen of het hoofd van de ontwerp afdeling iets te maken heeft met de plaatsing van een onderdeel dat de taak is van de constructeurs.........

Zal wel dezelfde idioot zijn die een bodylift een acceptabele klus vind bij groot onderhoud.... :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 06 Aug 2013, 22:21

Rob, bedankt voor je snelle reactie maar de Nederlandse tekst

EEN ACHTERLICHT VERWIJDEREN

U dient de koplamp helemaal uit de Land Rover te verwijderen om een van de gloeilampjes te kunnen vervangen.

1. Doe eerst de achterklep open en verwijder de twee schroeven uit de rand van het achterlicht vlakbij de achterklepopening.
2. Trek het achterlicht van het voertuig af.

is exact gelijk aan de Portugese en Engelse v.w.b. de punten 1. en 2.

Echter krijg ik de unit er niet uit door alleen de schroeven te verwijderen en aan de unit te trekken en vraag me dus af wat je bedoelt met: "and then a plastic interior trim ripper slotted down between the rear light unit and the bodywork " ?

Of moet ik om de lampjes achter te vervangen de koplamp helemaal uit de Land Rover verwijderen zoals staat omschreven ..... :lol:

Naam en adres van die 'designer' staan intussen genoteerd !

Rob

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 06 Aug 2013, 22:33

Rob

If you try and pull the rear light unit out then normally it is held in tight by 2 pins that are on the outer edge of the light unit. I normally have a plastic spatula (beklading ripper) that I push between the outside edge of the light unit and the bodywork rather than using my fingers like the chap does in the link below.

http://www.youtube.com/watch?v=Pbt94YynipE

Rob

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 06 Aug 2013, 22:49

Juist, nu is het me helemaal duidelijk. Het vermoeden dat de unit nog ergens 'vastgeklikt' zat had ik al maar omdat ik niet wist hoe of wat durfde ik ook niets te forceren.
Morgen bij daglicht gaan ik het weer proberen.

Bedankt !

Rob

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Aug 2013, 11:16

Tja, bij een Defender krijg je ook geen waarschuwingslichtjes, en moet je naar de pook kijken (of beter het weten/voelen) in welke versnelling ie staat, maar als er een remlichtje stuk is dan is het vervangen een stuk comfortabeler, desnoods verwissel je het lampje 's nachts in het licht van een bescheiden lantaartje (en met een passende schroevendraaier).
Ofwel, ieder voordeel hep se nadeel .... waar je misschien op het ene terrein wat op comfort inlevert krijg je dat op een ander weer terug.

Groeten MarcS

PS Mbt die design-baas: Je moet de trap van bovenaf schoonvegen. Die design-baas heeft die constructeurs onder zich en als die constructeurs niet goed worden aangestuurd (en of teruggefloten) is het dweilen met de kraan open als je alleen die constructeurs op hun donder geeft.
De managende design-baas moet zijn constructeurs aan het "werk" zetten als ze denken dat ze klaar zijn: ze gewoon het "design" voorzetten en het geplande en incidentele onderhoud laten doen.

Terug naar “Techniek”