Remlichten Discovery 3

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erwin Lokhorst

Re: Remlichten Discovery 3

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 07 Aug 2013, 11:52

Beter die design baas eens een schroevendraaier geven en een achterlichtje van een D3 laten vervangen of, wat jij zegt regulier onderhoud laten doen.
Ze hadden toch zo'n type bedacht waar het hele koetswerk gedemonteerd moest worden voor een grote beurt? Ook zo'n briljant idee.
Je houd wel je dealers aan het werk, dat dan weer wel. :mrgreen:
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Aug 2013, 12:23

Erwin Lokhorst schreef:Beter die design baas eens een schroevendraaier geven en een achterlichtje van een D3 laten vervangen of, wat jij zegt regulier onderhoud laten doen.
Ze hadden toch zo'n type bedacht waar het hele koetswerk gedemonteerd moest worden voor een grote beurt? Ook zo'n briljant idee.
Je houd wel je dealers aan het werk, dat dan weer wel. :mrgreen:

Dat mag ook, het maakt mij niet uit, als de constructeurs maar komen tot een gebruiks/onderhouds-vriendelijke oplossing.

En daarbij: Die design-baas verdient (nu ja hij krijgt het, of ie het verdient ...) zoveel dat, zelfs al moet'ie op survival-kamp, hij altijd in z'n achterhoofd heeft dat ie het de volgende keer moeiteloos afkoopt.
Beter de bonus voor de design-baas omgekeerd evenredig maken met tijd/kosten van het rijdend houden van het mooie "design".

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 07 Aug 2013, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 07 Aug 2013, 12:30

I really must object about this "urban myth" that the whole body comes off the Discovery 3, Discovery 4 or Range Rover Sport for a grote beurt.

In all my years of working with them I have never had the necessity to remove the body. All items that are covered by the service are accessible including the rear timing belt that drives the injection pump even on the 3.0TdV6 where you have to time the pump. Even on the recall P008 where we had to replace the injection pumps on the early EU4 2008 Models the bodies never came off. Land Rover just do not give you the times to do that sort of operation.

The only case where I have had to do a "body lift" is when an engine has had to be replaced or when you have to replace the exhaust manifold on a TdV8 RRS.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 07 Aug 2013, 16:29

Om even terug te keren naar de remlichten. De units heb ik eruit gekregen. Gaat niet echt soepel maar als je eenmaal weet waar te trekken lukt het wel.
Ben ik nu blij ? Neen !

Uiteindelijk bleek alleen het duplo-lampje (21/5W) rechtsboven kapot te zijn. Vervangen en het werkt weer. Maaaarrrrrrr ......... de onderste 2 remlichten doen het nog steeds niet, ook niet na wat heen en weer gewissel met lampjes.
Weer in het Instructieboekje gedoken en daarin wordt maar één zekering aangegeven voor de remlichten n.l. zekering nr. 15 van 15A in de zekeringkast in de passagiersruimte. Die is voor de remlichten én de remlichtschakelaar.

Afbeelding

Maar kapot kan deze dus niet zijn want dan zou er géén van de remlichten branden.......

Nu zit er ook nog een zekering voor de remlichten in de aparte zekeringkast voor de trekhaak (links achterin). Ik heb een afneembare trekhaak met de originele bekabeling voor de contactdoos maar alle verlichting van de caravan werkt ! Dus die zekering kan er naar mijn idee niets mee te maken hebben.

Blijft de brandende vraag: Iemand een idee waar ik nog meer kan gaan zoeken ?

Rob
Laatst gewijzigd door Rob Pt op 07 Aug 2013, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Aug 2013, 16:52

Tja, het enige wat brandt is de vraag (en zo nu en dan de bovenste remlichten).

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 07 Aug 2013, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 07 Aug 2013, 17:45

Rob Pt schreef:... Maaaarrrrrrr ......... de onderste 2 remlichten doen het nog steeds niet

err Rob. There are no onderste remlichten ... you have 2 lights on each side and the 3rd brake light on the top so 5 in total, however only the top ones are tail lights and remlicht the lower ones are only tail lights, and yes I know they are dual filament 5w/21w bulbs but the 21w side does nothing but the bulb must be a 5w/21w otherwise you will get lots of melding on the dashboard.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 07 Aug 2013, 18:38

RobStewart schreef:There are no onderste remlichten ...

Hoe ik me nu voel ga ik natuurlijk niet vertellen ....... :oops: :oops: :oops: maar in ieder geval werkt kennelijk alles weer zoals het hoort.
In ieder geval heb ik ook weer iets te doen n.l. op zoek naar welke volslagen idioot dit weer bedacht heeft. :twisted:

Zo dan ga nu eerst maar eens een tankje leeg knallen op de motor en daarna een Hoegaarden Grand Cru naar binnen werken ............... ach en wie weet, misschien wel meer dan één ook !

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

peter191064

Berichtdoor peter191064 » 07 Aug 2013, 18:50

RobStewart schreef:
Rob Pt schreef:... Maaaarrrrrrr ......... de onderste 2 remlichten doen het nog steeds niet

err Rob. There are no onderste remlichten ... you have 2 lights on each side and the 3rd brake light on the top so 5 in total, however only the top ones are tail lights and remlicht the lower ones are only tail lights, and yes I know they are dual filament 5w/21w bulbs but the 21w side does nothing but the bulb must be a 5w/21w otherwise you will get lots of melding on the dashboard.

Rob

Damn, heerlijk om dit te lezen onder het genot van een Donker Bruine Belgische Jongen van het dubbele soort.
Wel de lampjes maar niet de aansluiting, wie zou dat bedacht hebben? Eiland bewoners !
Mijn avond kan niet meer stuk.

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Terug naar “Techniek”