Hoi,
sinds een paar dagen loopt mijn defender (TD5 2006), na een tijdje rijden slecht en horterig. alsof hij op 3 cylinders loopt. dit merk ik vooral bij het stoplicht het motorblok bonkt bijna uit het vooronder, zeker bij optrekken.
eerst dacht ik dat het door de warmte kwam of door een bijna lege tank.
beiden zijn het niet.
wat helemaal gek is, is dat ik bij het afzetten en opnieuw starten van de motor niets aan de hand is.
inmiddels twijfel ik aan de correctheid van mijn laatste reparatie, maar wat kan dit zijn, valse lucht?
verdere symptomen, zwarte spetters op m'n kentekenplaat en een zwartig pluimpje uit de uitlaat.
turbo, is niet meer je-van-het.
wie o wie,
gr. Onno
inhouden en slecht stationair lopen
-
defenderdefender
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19 Jun 2013, 21:46
-
Erwin Lokhorst
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 27 Mei 2007, 13:01
- Locatie: Putten (Gld)
Re: inhouden en slecht stationair lopen
Als hij op drie cilinders zou lopen mist hij er twee hè.
Over welke reparatie hebt je het?
Zwarte walm is natuurlijk onvolledige verbranding. Doet die van mij ook als ik redelijk wat gas bij geef.
Dat kan dus er op wijzen dat je verstuivers niet helemaal zuiver zijn.
Je turbo komt volgens mij pas in bij ca 2000 toeren. Correct me.
Spetters op je kentekenplaat? Dat is wel vreemd. Hoe kun je daar nu op spetteren?
Dat stuiteren bij een stoplicht, Is het niet de koppeling? Platen niet goed gecentreerd of zo?
Over welke reparatie hebt je het?
Zwarte walm is natuurlijk onvolledige verbranding. Doet die van mij ook als ik redelijk wat gas bij geef.
Dat kan dus er op wijzen dat je verstuivers niet helemaal zuiver zijn.
Je turbo komt volgens mij pas in bij ca 2000 toeren. Correct me.
Spetters op je kentekenplaat? Dat is wel vreemd. Hoe kun je daar nu op spetteren?
Dat stuiteren bij een stoplicht, Is het niet de koppeling? Platen niet goed gecentreerd of zo?
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
-
defenderdefender
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 19 Jun 2013, 21:46
Re: inhouden en slecht stationair lopen
Hoi erwin,
onlangs drukregelaar vervangen, zie al mijn onderwerpen.
koppeling zal ik na laten kijken, krijgt volgende week toch nieuwe remmen.
zou het dan trouwens geen verschil moeten maken of hij ontkoppeld is of geheel uit zijn versnelling.
ja, spetters op de kentekenplaat vond ik eerst ook vreemd (werveling of zo).
op de aanhanger is het ook duidelijk te zien.
gr. onno
onlangs drukregelaar vervangen, zie al mijn onderwerpen.
koppeling zal ik na laten kijken, krijgt volgende week toch nieuwe remmen.
zou het dan trouwens geen verschil moeten maken of hij ontkoppeld is of geheel uit zijn versnelling.
ja, spetters op de kentekenplaat vond ik eerst ook vreemd (werveling of zo).
op de aanhanger is het ook duidelijk te zien.
gr. onno
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: inhouden en slecht stationair lopen
Goedenavond Onno,
Zou het wellicht het beroemde constructie feature zijn: olie in de kabelboom?
Is het wiring-harness al eens vervangen, en is de kabelboom gechecked op olie.
Verder zou ik zeggen: Lees 'm eens uit/laat 'm uitlezen (maar dan wel met adequate apparatuur).
Als bij een herstart de eerdere "gebreken" even weg zijn lijkt het op een soort reset van de ECU.
Groeten MarcS
PS De 5 cylindersound is prachtig, een 3 cylindersound lijkt mij horrible.
Zou het wellicht het beroemde constructie feature zijn: olie in de kabelboom?
Is het wiring-harness al eens vervangen, en is de kabelboom gechecked op olie.
Verder zou ik zeggen: Lees 'm eens uit/laat 'm uitlezen (maar dan wel met adequate apparatuur).
Als bij een herstart de eerdere "gebreken" even weg zijn lijkt het op een soort reset van de ECU.
Groeten MarcS
PS De 5 cylindersound is prachtig, een 3 cylindersound lijkt mij horrible.
- arjan_de_jong
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
- Locatie: Mastenbroek
Re: inhouden en slecht stationair lopen
Ik heb ooit nog een 3 cilinder turbo diesel gehad. Klinkt best appart ja.
Denk dat je met uitlezen een heel stuk verder komt.
Misschien os een van de verstuivers wat verstopt of krijgt te veel/weinig diesel.
Denk dat je met uitlezen een heel stuk verder komt.
Misschien os een van de verstuivers wat verstopt of krijgt te veel/weinig diesel.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Re: inhouden en slecht stationair lopen
Slecht lopen bij stoplicht........olie in de kabel. ECU stekker eens schoonmaken
Bonken bij optrekken.....waarschijnlijk je rubbertjes van je koppelingcylinder. Vervangen dus.
Groet
Frank
Bonken bij optrekken.....waarschijnlijk je rubbertjes van je koppelingcylinder. Vervangen dus.
Groet
Frank
-
Erwin Lokhorst
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 27 Mei 2007, 13:01
- Locatie: Putten (Gld)
Re: inhouden en slecht stationair lopen
Mij lijkt ook de eerste verdachten bij een of meerdere verstuivers of de pomp te liggen.
Beste even na laten kijken. En gelijk de turbo na zien.
Beste even na laten kijken. En gelijk de turbo na zien.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
Re: inhouden en slecht stationair lopen
als na het opnieuw starten het probleem even weg is, lijken me de verstuivers en pomp niet de 1e items te zijn, waar ik aan zo denken. Zelf met een disco 2 met een Td5 automaat ook de kabelboom-olie-bad problemen gehad. uit laten lezen en je weet een stuk meer
-
Erwin Lokhorst
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 27 Mei 2007, 13:01
- Locatie: Putten (Gld)
Re: inhouden en slecht stationair lopen
Lijkt mij ook het beste.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten