inhouden en slecht stationair lopen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
trix G4
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor trix G4 » 06 Aug 2013, 23:55

Roger B. schreef:welke rubbertjes bedoel je van de koppelingscilinder??


tja..bedoel de rubbers binnenin de master-slave, als ik het goed zeg. Zit op schutbord. Zitten 2 rubbers in die regelmatig gaan lekken. Onder bij de koppelingsplaat zit ook een ding waar het rubber van kapot kan zijn.

Heb geen idee hoe ik het moet uitleggen...maar denk dat jij wel weet wat ik bedoel ;)

Telkens als ik schokkerig optrok......bleek na rubbers vernieuwen het probleem weg te zijn
Bovenste heb ik na 200.000 km al 4 x moeten laten vervangen. De onderste heb ik laatst compleet laten vernieuwen (was maar 30 euro meer dan een revisie)

Groet
Frankie

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor Roger B. » 07 Aug 2013, 00:27

Dacht wel dat je de cupjes bedoelde... kon me geen andere rubbers voor de geest halen die enig effect zouden kunnen hebben...alleen de stoefhoesjes..mar geen effect daarvan...

revisie van rem of koppelingscilinders is heel vaak maar een lapmiddel dat van relatief korte duur is...kun je beter nieuwe cilinders zetten
gone

defenderdefender
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 Jun 2013, 21:46

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor defenderdefender » 08 Aug 2013, 17:52

En ja hoor, jullie hadden het weer eens bij het rechte eind.
vandaag laten uitlezen en het probleem is olie in de kabelboom van de injectoren.
is dit vervangen, samen met de kleppendekselpakking een beetje te doen voor een leek?
offerte van de dealer viel me mee, dus heel ingewikkeld kan het niet zijn toch.

met ongekende dank,

gr. Onno

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor Roger B. » 08 Aug 2013, 18:00

als het meeviel ging het alleen over de injectorkabelboom vervangen :lol:

kost je een kabelboompje en een klepdekselpakking en is best te doen, goed opletten dat je de pakking netjes in het klepdeksel hebt liggen en dat ie goed blijft zitten bij montage. en zeker als onervaren sleutelaar gebruik een momentsleutel voor de boutjes van het klepdeksel

Verder een paar bussen remmenreiniger halen bij de Aktion en de rode stekker op je motorECU goed schoonspuiten en regelmatig checken en weer schoonspuiten. Bij dat checken ook de stekker van injectorkabelboom op de motorkabelboom schoonspuiten. op die manier "spoel" je de kabelboom van motor naar ECU ook schoon en uiteindelijk komt er geen nieuwe olie meer bij de rode stekker (als je injectorkabelboom voor die tijd niet weer lekt ;-))
gone

defenderdefender
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 Jun 2013, 21:46

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor defenderdefender » 13 Aug 2013, 22:06

blijft de vraag,

hoe komt er in hemelsnaam olie in de kabelboom?

gr. onno

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor Edward » 13 Aug 2013, 22:11

defenderdefender schreef:blijft de vraag,

hoe komt er in hemelsnaam olie in de kabelboom?

gr. onno


Tussen de strengen van de koperdraden door, dus binnendoor de mantel. De verstuivers worden elektrisch aangestuurd en dat gaat meestal via een snoertje. Dat snoertje laat olie door.

Zoals Rob al ooit aangaf: het is een absolute topprestatie op het gebied van engineering om dat voor elkaar te krijgen. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor Roger B. » 13 Aug 2013, 22:29

niet zeuren jongens... hebben die eilanders eindelijk iets van metaal geconstrueerd dat NIET gaat oxideren, gaan we weer zeuren dat het te vettig is ;-)
gone

defenderdefender
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 Jun 2013, 21:46

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor defenderdefender » 27 Aug 2013, 21:48

problem solved, thanx :D

conny
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor conny » 28 Aug 2013, 11:04

Blijft nog over: olie op je kentekenplaat.

Heb ik ook een keer gehad; oliefilter niet voldoende vastgedraaid :lol: Alsof een Td5 uit zichzelf zou lekken.

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 619
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: inhouden en slecht stationair lopen

Berichtdoor JoostKenya » 28 Aug 2013, 16:49

Edward schreef:Zoals Rob al ooit aangaf: het is een absolute topprestatie op het gebied van engineering om dat voor elkaar te krijgen. :lol: :lol:


Maar als je op Google het volgende intypt: "oil in wiring loom"
Dan hebben de eerste 8 hits betrekking op Mercedes!
De TD5 is niet eens uniek.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten