heeft iemand ervaring met deze set.
ik ga mijn achteras reviseren. en wil daar gelijk nieuwe lagers inzetten.
maar kan dit voor die prijs goed zijn ?
dus vandaar de vraag heeft iemand ervaring met deze set.
http://www.paddockspares.com/da2381-hub-bearing-kit-defender-from-la.html?___SID=U
paddock wiellager set
paddock wiellager set
Het gaat niet om het spoor wat je inslaat, Maar om het spoor wat je achter laat........
Defender 110 CSW Puma
Defender 110 CSW Puma
-
Roger B.
Re: paddock wiellager set
er zit een boel in wat je niet nodig hebt, de moeren, de bouten, meestal de rubber dop....
britpart...tja... ligt er dus aan welk merk lager ze gebruikt hebben om in de set die jij koopt te stoppen.
een lager demonteren en bij lagerleverancier nieuwe van SKF of Timken halen dat geschikt is. 2 per wiel, zijn bi/bu v/a allemaal hetzelfde
britpart...tja... ligt er dus aan welk merk lager ze gebruikt hebben om in de set die jij koopt te stoppen.
een lager demonteren en bij lagerleverancier nieuwe van SKF of Timken halen dat geschikt is. 2 per wiel, zijn bi/bu v/a allemaal hetzelfde
gone
Als ik naar de prijs kijk zou ik niet verwachten dat hier super lagers in zitten.. zeker voor veel gebruik zou ik gewoon de lagers los pakken van idd timken of iets dergelijks.. en verder ja die moeren heb je idd niet nodig.. wel pakking, dat plaatje dat je om moet slaan om de moeren vast te zetten. bouten zou je mee kunnen bestellen, kan nooit kwaad om die te hebben liggen, maar is ook weer niet het hoogstnoodzakelijke.. en verder ook een sleutel om die moeren los te draaien.. zeg maar een hele grote pijpsleutel.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Ik ga hem eerst maar eens demonteren.
Dan op me gemak alles bestellen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn eerste mini projectje .
Dan op me gemak alles bestellen. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn eerste mini projectje .
Het gaat niet om het spoor wat je inslaat, Maar om het spoor wat je achter laat........
Defender 110 CSW Puma
Defender 110 CSW Puma
Mark@road schreef:Ik ga hem eerst maar eens demonteren.
Hier wat leesvoer: http://www.mudcrawler.net/defender/TD5S ... lagers.pdf
- arjan_de_jong
Ik heb een jaartje geleden deze lagers er in gezet. Tot nu toe nog geen klachten. Enkel 1 keer na gespannen.
Die moeren krijg je niet met een normale dop los. En ik had zelf ook geen enkele tang die ging passen omdat er te weinig ruimte voor is.
Bij paddock kan je de juiste dop voor onder de 4 pond bestellen.
Die moeren krijg je niet met een normale dop los. En ik had zelf ook geen enkele tang die ging passen omdat er te weinig ruimte voor is.
Bij paddock kan je de juiste dop voor onder de 4 pond bestellen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Naafmoersleutel 52 mm. Landro in Apeldoorn heeft m voor 9,50 liggen. En nee, ik heb geen aandelen
By the way: tot de 22e deze maand is ie gesloten vanwege vakantie
Jan
By the way: tot de 22e deze maand is ie gesloten vanwege vakantie
Jan
zo, afgelopen weekend alles uit elkaar gehaald.
wat me verbaasde was dat sommige bouten muurvast zaten terwijl andere waarvan je verwacht die moeten juist vast zitten zaten redelijk los.....
ik heb de as met reactiestangen mee gekregen, deze heb ik gedemonteerd. en toen pas viel me op dat er 1 krom is .
grote kans dat deze as onder een auto vandaan komt die dus schade heeft gehad.
komend weekend maar eens na meten. of het as huis daadwerkelijk nog recht is en de as stomp nemen we maar ook gelijk mee in deze meting.
wat zou volgens jullie de tolerantie mogen zijn op een as ?
ik zelf denk dat deze ergens rond de +/- 0.1 mm mag zijn.
ik ben benieuwd, misschien is deze informatie aanwezig,maar ik kon hem nog niet zo snel vinden.
ander ding is dat verf laag die gebruikt is, hoe halen jullie die eraf ?
verf-afbijt uit de bouwmarkt gaat hem niet worden...... al geprobeerd reageert niet op de coating die de as heeft.
ik zal vanavond een foto uploaden.
wat me verbaasde was dat sommige bouten muurvast zaten terwijl andere waarvan je verwacht die moeten juist vast zitten zaten redelijk los.....
ik heb de as met reactiestangen mee gekregen, deze heb ik gedemonteerd. en toen pas viel me op dat er 1 krom is .
grote kans dat deze as onder een auto vandaan komt die dus schade heeft gehad.
komend weekend maar eens na meten. of het as huis daadwerkelijk nog recht is en de as stomp nemen we maar ook gelijk mee in deze meting.
wat zou volgens jullie de tolerantie mogen zijn op een as ?
ik zelf denk dat deze ergens rond de +/- 0.1 mm mag zijn.
ik ben benieuwd, misschien is deze informatie aanwezig,maar ik kon hem nog niet zo snel vinden.
ander ding is dat verf laag die gebruikt is, hoe halen jullie die eraf ?
verf-afbijt uit de bouwmarkt gaat hem niet worden...... al geprobeerd reageert niet op de coating die de as heeft.
ik zal vanavond een foto uploaden.
Defender 110 CSW Puma
Defender 110 CSW Puma
2 jaar geleden deze lagers rondom geplaatst en geen enkel probleem. Volgens mij komen deze lagers uit de zelfde fabriek als OEM. Ik zou alleen niet het bijgeleverde vet gebruiken, maar blauw Kroon lagervet. succes met de klus!
Steef
Steef
Defender 110 sw 300Tdi
Grillo 31 4wd tractor
Grillo 31 4wd tractor