Aansluiten 12V sigaretten stekker.
- arjan_de_jong
Re: Aansluiten 12V sigaretten stekker.
Volgens mij kan Jan met zijn yollow top accu zo 3 weken zijn zooi op laden zonder tussen door die accu nog op te moeten laden

Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
arjan_de_jong schreef:Volgens mij kan Jan met zijn yollow top accu zo 3 weken zijn zooi op laden zonder tussen door die accu nog op te moeten laden![]()
Altijd handig als het een aantal dagen bewolkt is
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Marco 109 schreef::lol:![]()
![]()
![]()
Nu ken ik toevallig de gene die dit heeft gemaakt en denk ik dat dit zeker bestand zal zijn tegen een week of wat Nederlands, Schots of Scandinavisch weer....
Ik zal even op zijn FB status proberen te vinden welke accu's hij gebruikt heeft.
Dit is slechts zijn nieuwste speeltje, toen hij een jaar of 10 jonger was had hij al een complete installatie met zonnepanelen bij zich om de frituurpan op de camping te kunnen gebruiken......
Dat was dan wel een complete aanhanger, maar ach.....
En even gekopieerd van zijn FB:
De opslag is een uit elkaar gehaalde lithium-ijzerfosfaat batterij, met een capaciteit van 10Ah op 12V, dus 120Wh.
In theorie zou je er een iPhone 4 batterij (5.11Wh) dus 23 keer op mee moeten kunnen laden. De batterij van een ipad is is 43 Wh, dus die zou je er nog geeneens 3 keer mee op moeten kunnen laden
In de praktijk verwacht ik wel een beetje energieverlies bij het omzetten van 12V naar 5V.
De zonnecel zou in theorie 45W moeten kunnen leveren. Dat zou de accu in 120/45=2 uur en 40 minuten op moeten kunnen laden. Maar in nederland, met toch wel eens een wolkje voor de zon, verwacht ik dat 5 uur een stuk realistischer is
Bedankt voor de info, maar waar haal ik een lithium-ijzerfosfaat batterij? Toch twijfel ik om de controller zo open in de buitenlucht te plaatsen, is namelijk gewoon open met sleufjes. Heb geen fb, maar als je er aan denkt. Keep me posten over de conditie.
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
-
Roger B.
het ding hangt toch onder die tafel? een beetje vochtige lucht kan ie wel hebben, en bij twijfel stop je het ding in een plastic doosje dat bij conrad en dergelijke in vele maten te koop is..... voor die batterij kun je daar ook nog wel eens kans op slagen hebben.
gone
Roger B. schreef:het ding hangt toch onder die tafel? een beetje vochtige lucht kan ie wel hebben, en bij twijfel stop je het ding in een plastic doosje dat bij conrad en dergelijke in vele maten te koop is..... voor die batterij kun je daar ook nog wel eens kans op slagen hebben.
Gaan we volgend jaar maar eens naar kijken dan, en ja plastic bakjes doosjes ed zijn er zat
Groeten Jan