rem ontluchten s2a

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 03 Aug 2013, 11:51

heeft iemand nog tips en trucks om de remmen te ontluchten :(
we zijn pas al bezig geweest gewoon met het voetje maar dat was niet optimaal
nu het ik een apparaat van het werk erop om druk op het tankje te zetten (nu 1.8 bar) maar dat wil ook niet
mogelijk moet er meer druk erop maar hoeveel kan ik nergens terug vinden
of evt een bepaalde volgorde
alle tips zijn welkom :idea:
groet jelle

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor RobStewart » 03 Aug 2013, 12:15

Jelle, there are as many ways to bleed the brakes on a Series as reasons to put oil or grease in a swivel :lol:

This is the way I do it.

- Make sure all the brake adjusters are wound all the way in so that there is the minimum amount of free space in the wheel cylinders. In fact if possible remove the drums and shoes and clamp the wheel cylinder in the fully in position.

- Now clamp off the front hydraulic pipes, I use brake pipe clamps but you can use 2 short (5cm) pieces of copper pipe with a bolt through each end to compress the pipe.

- Now start with the Left Hand Rear as this is furthest away from the master cylinder and get all the air out of the system with 3 firm but slow full presses of the pedal with the nipple fully open. Then close the nipple check the level and repeat until you get clean fluid with no bubbles. Put the shoes and drum back on and adjust correctly. Repeat with the Right Hand Rear.

- On the fronts you bleed the top cylinder first.

- now remove the clamp from the Right Hand Front and put on the rear flexi hose and repeat the process above on the Right Hand Front.

- now remove the clamp from the Left Hand Front and put it on the Right Hand Front and repeat the whole process for the Left Hand Front.

- Remove all the clamps when you are finished.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 03 Aug 2013, 12:32

hoi rob

bedankt voor je reactie dat ga ik meteen proberen

maar wat betreft het easy bleed systeem
kan dat wel werken zo ja hoeveel bar max
of moet je perse met het rem pendaal werken

jelle
groet jelle

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor RobStewart » 03 Aug 2013, 12:47

ikke jelle schreef:.. maar wat betreft het easy bleed systeem kan dat wel werken zo ja hoeveel bar max


Yes you can use the easy bleed system, I normally run it at 2 Bar but you will get more from the pedal, you can actually use them in combination, get the majority of air out with the easy bleed and then the last with the pedal.

Top Tip - before you move onto the next wheel see how the pedal feels. If it is hard then you have the air out of that part of the circuit as the others are still clamped so no fluid/air going through that part, if the pedal is soft then either there is still air in there or the adjustment is wrong.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 03 Aug 2013, 12:49

ok bedankt

even eten en weer aan de gang :D
groet jelle

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 03 Aug 2013, 14:52

nou de achter kant ontlucht maar nu wil het rem pendaal niet omhoog :?
misschien even wachten dat hij dan wel komt
met de easy bleed op 2 bar gaat het er prima door heen nu
groet jelle

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 03 Aug 2013, 15:06

het is een beetje vreemd het rempendaal gaat heel langzaam omhoog
en kan ook weer helemaal ingetrapt worden
misschien heb ik de voorkant niet goed afgeklemd
nu eerst maar verder met de voorste
groet jelle

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor RobStewart » 03 Aug 2013, 16:14

Does the pedal just sit at the bottom? but comes up freely when you pull it up or does it require a bit of effort to pull it up ?

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor ikke jelle » 03 Aug 2013, 16:24

het pendaal komt heel langzaam omhoog
een beetje rommelen helpt niet ook niet direct op de hoofd cilinder
heel vreemd want nu bij de voorkant wil de easy bleed het er ook niet doorheen drukken

het hele remsysteem is nieuw behalve de hoofdleidingen en de verdeel stukken
zou de hoofdcilinder nog te stroef kunnen gaan
groet jelle

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: rem ontluchten s2a

Berichtdoor RobStewart » 03 Aug 2013, 16:45

The system on your 2a, is it a single line system with the pipe going to a T piece that splits the fronts and a pipe that goes to the rears, or does it go through the later Series III split system where you have a brake balancer on the Right Hand chassis leg?

If it is the latter then it could be that the shuttle valve has moved and now you have zero fluid going through the fronts. So you can crack off the rear again which will move the shuttle valve back to a more central position and retry the fronts.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten