Kan iemand me vertellen wat de verschillen zijn tussen de LT85 20c of 22c? Zo ik begrijp is de 22c minder sterk, maar waar zit dat hem dan in? Zijn ze onderling 1 op 1 te verwisselen of zijn er dan nog aanpassingen die gedaan moeten worden? (ik heb nu de 20c bak)
Ik kan namelijk aan een reviseerde 22c bak komen, maar ga hem er zelf onder hangen aangezien de 110 helemaal uit elkaar ligt.
Verschil LT85 20c & 22c
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Verschil LT85 20c & 22c
The original LT85 was the Heavyweight 20C Solid Case and was the definitive Santana Box. Land Rover introduced the Lightweight 22C Split Case on the 90 V8 from VIN SALLDVBV7AA299109 (Gearbox number 22C00070) and on the 110 V8 from VIN SALLDHAV8BA298614 (Gearbox number 22C00061) . However the 20C was still available to special applications.
The ratios are exactly the same, however they changed the shafts and the gears as they considered the original 20C ones "over engineered"
You can use a 22C in place of a 20C no problem at all.
Rob
The ratios are exactly the same, however they changed the shafts and the gears as they considered the original 20C ones "over engineered"
You can use a 22C in place of a 20C no problem at all.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Verschil LT85 20c & 22c
Heavyweight en lightweight, zit er dan veel verschil tussen die twee in gewicht?
En als de ene "over engineered" zou zijn, is dat dan degene die je moet hebben omdat die veel minder kans op falen heeft of valt daar in de praktijk geen pijl op te trekken?
En als de ene "over engineered" zou zijn, is dat dan degene die je moet hebben omdat die veel minder kans op falen heeft of valt daar in de praktijk geen pijl op te trekken?
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Verschil LT85 20c & 22c
The heavyweight and lightweight refer to the application they were designed for, so the original box internals are physically stronger than the split case but in practice for domestic use there is not a lot to choose between them. The military kept the solid case as they used the Defender platform for things like ambulances, armored personnel carriers, the RUC in Ireland had some "crowd control" vehicles etc etc.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Verschil LT85 20c & 22c
Rob,
Bedankt voor de info. Dan ga ik hem eerdaags inbouwen. Heb je nog pointers?.. Waar ik rekening mee moet houden/ op moet letten.
Arjan
Bedankt voor de info. Dan ga ik hem eerdaags inbouwen. Heb je nog pointers?.. Waar ik rekening mee moet houden/ op moet letten.
Arjan
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Verschil LT85 20c & 22c
It depends on how you are doing it. If you are doing it in a workshop then it is relatively simple, on the street and you are "as mad as a box of frogs"(been there done that). Oh and I would replace the input shaft seal on the LT230 transfer box before you put them together.
Is the new revised gearbox complete ? with bell housing, gear lever etc etc ? It's not a problem if it isn't you can just transfer the parts across they are the same.
I have added the LT85 Split Case Gearbox Manual to the Kennisbank here http://lrch.nl/node/1104
Rob
Is the new revised gearbox complete ? with bell housing, gear lever etc etc ? It's not a problem if it isn't you can just transfer the parts across they are the same.
I have added the LT85 Split Case Gearbox Manual to the Kennisbank here http://lrch.nl/node/1104
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten