Cursus techniek/laro

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

Cursus techniek/laro

Berichtdoor tim » 02 Aug 2013, 00:39

Ik heb het een wat langere tijd geleden wel eens aangehaald, en toen werd er toch redelijk positief op gereageerd, echter "het bloede" uiteindelijk dood.

Maar wat is nou de stand der zaken als het gaat om het idee, te weten een soort basale kennisvergaring aangaande de techniek van landrover(s).
Edward opperde toen dat er mogelijk iets bij hem georganiseerd kon worden, zijn er mensen alhier onderling nog op terug gekomen, of wat?
Is het een idee om het wederom op de agenda te zetten, al dan niet in combinatie met het vooruitzicht dat Edward en ik in begin September een aanvang gaan maken om de 110 te laten doen groeien naar een 131/132(1/2 inch erbij ivm grijs kenteken geneuzel)

-Dit idee ivm het het redelijk uit mekaar gaan trekken van de 110, en daarmee eea een stuk zichtbaarder krijgen van een landrover-

groet floris.

ik ga er gemakshalve even vanuit dat het aanbod van Edward onveranderd is.. :roll: (lees, de cursus aldaar)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Re: Cursus techniek/laro

Berichtdoor Edward » 02 Aug 2013, 01:02

Dat staat idd nog steeds. Ik maak nu meters met de werkplaatsen dus met een beetje mazzel heb ik de brug ook staan. Dat is eigenlijk wel een voorwaarde om een goede cursus te kunnen geven. :)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Aug 2013, 07:00

Tijdens jouw 130 bouwproject de schuur vol 'cursisten' lijkt me niet ideaal
gone

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 02 Aug 2013, 10:49

Welke idioot zaagt er nu een werkende auto doormidden :-P, maar lijkt mij ook wel leuk. Ben ondertussen al wel het e.e.a. tegen gekomen maar beetje aandrijflijn gluren (motorkap wordt lastig als ie op de brug staat...) is altijd gezellig.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

ernsts

Berichtdoor ernsts » 03 Aug 2013, 14:43

Ik moest er laatst ook nog aan denken, dat dat prima idee was stilgevallen.
Ik blijf in elk geval geïnteresseerd als cursist; motortechniek, aandrijflijn, vering etc, allemaal prima.
Mijn kennis is ongeveer 0 en ik leer graag wat meer. Ben in elk geval blij dat we de vakantie zonder enig LaRo-probleem hebben doorstaan, gaan met die bak! (Wél naar Engeland gegaan dit jaar, voor de zekerheid ;) )
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Aug 2013, 14:58

Lucas van Lierop schreef:Welke idioot zaagt er nu een werkende auto doormidden :-P,

Nou, ik zaag bij voorkeur werkende auto's doormidden, dan heb ik daarna nog plezier van m'n werkt. Als ik een niet werkende auto verleng heb ik daarna nog steeds een niet werkende auto........... :D :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Aug 2013, 15:10

:lol: :lol: :lol: :lol:

en waarom ga je dan die 110 doorzagen :lol: :lol: :lol: :lol:

:oops: :oops: sorry Floris ;)
gone

tim

Berichtdoor tim » 03 Aug 2013, 16:12

Ik moet hier paal en perk aan gaan stellen, voordat dit uit de hand loopt.. :D
Kijk, het zit zo:
Het is allemaal de schuld van Edward;
Toen ik daar een tijd geleden kwam om met pannetjes te slepen, lag daar zogenaamd heel onschuldig een splinternieuwe ijzerzaag op een keurig opgeruimde werkbank.
Sterker nog, ik kon aan de glansgraad zien, dat ie dat ding gewoon in de turtelwax had gezet, op het zaagblad na dan.
Daarnaast keek de heer des huizes iedere keer maar zeer minzaam naar mijn uberindustriele 110, en stapte keer op keer met een grote grijns in zijn eigen 130 wanner hij een local boodschapje ging doen.
En liet mij in totale emotionele ontreddering achter..

Dat ik teveel dingen onlogisch aanpak is louter toeval.Ik heb zojuist mijn schuur grotendeels herbouwd.
Ter illustratie, totaal 134 zakken beton a 25 kilogram met de spindel op de boorkop lopen mixen, en handmatig met 3 metselkuipen per keer lopen storten.

Resumerend, na pakweg 2.5 jaar dagdromen gaat die ruk 130 er dan eindelijk van komen, en het gaat mooi en goed komen!!
Ik heb er zin in om samen met Edward het avontuur op te gaan pakken, om straks met een uberdoe landrover die schuurdeuren uit te rollen. :!: :!:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ernsts

Berichtdoor ernsts » 03 Aug 2013, 20:31

Vóórdat dit uit de hand loopt....??
Defender 90 Td5 CSW 2002

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 04 Aug 2013, 13:25

tim schreef:Dat ik teveel dingen onlogisch aanpak is louter toeval.Ik heb zojuist mijn schuur grotendeels herbouwd.
Ter illustratie, totaal 134 zakken beton a 25 kilogram met de spindel op de boorkop lopen mixen, en handmatig met 3 metselkuipen per keer lopen storten.

Ik heb ook veel dingen veel onhandiger aangepakt dan nodig maarja als je net begint met sleutelen weet je niet beter... Ik heb trouwens de laro ooit gekocht omdat ik het halen van beton per 4 zakken (100kg!) op de steekwagen achter de fiets een beetje zat was... Vooral heuvel op kwam ik soms wat koppel te kort met mijn stadsfietsje...
Tja en die laro werd natuurlijk een hobby opzich :-)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Terug naar “Techniek”