Spiegels Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JoostJ

Re: Spiegels Defender

Berichtdoor JoostJ » 02 Aug 2013, 10:51

Geweldig mannen,

Van een vraag over spiegels die dicht klappen naar toegstane snelheid in Nederland, Europa, bureaucratie en milieu emissies!

Dank voor de antwoorden!

piet_g

Berichtdoor piet_g » 02 Aug 2013, 14:17

Edward schreef:Zet er Wolf spiegelpoten op. Die zijn 270 mm lang en blijven ook bij 165 km/u goed staan.
http://www.paddockspares.com/defender-m ... e-arm.html

165? :P.. volgens de laatste folder van land rover gaan ze harder dan ooit met een topsnelheid van 145 ;).. dus welke berg ben je vanaf komen bollen? :P

let met de snelheid overigens wel op naar de regels van het land. want ik weet dat je bijvoorbeeld in belgie en frankrijk met het auto verkeer mee mag rijden, maar dat er in frankrijk wel weer een gewichtsbeperking is waar onder andere bestelauto's invallen.. dus grote kans dat die ook voor de defender geld.. schijnen dure boetes te zijn.

fijne kerels trouwens die van topgear, altijd lachen :D.. alleen klopte die caravan van clarcson niet.. je moet wel heel veel moeite doen om de as van een caravan chassis af te rijden.. die zit namelijk vast aan de chassisbalk..zorgt onder andere een beetje voor stevigheid van het geheel..

maar terug over de spiegels. ik zou idd dat boutje even vaster draaien, dat moet helpen. verder moeten idd de spiegels er voor zorgen dat je langs het de aanhanger / caravan kunt kijken. dus handigste is om even te meten of dit lukt..
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 02 Aug 2013, 14:33

Uhh, Defenders rijden in principe al 15 jaar max 145 km/u, dwz de Td5 haalt zo standaard uit de folder 145 km/u (mat wat geduld en wind mee, en zonder caravan). De Puma is vlgs mij standaard op 130-135 begrensd (althans voor de Europese leveringen), maar hij kan harder zonder begrenzing.
De auto van Edward is een beetje opgepept.

En qua spiegel-breedte: theoretisch ideaal is de spiegel-binnenrand-breedte = buiten-breedte van de caravan, dan kijk je bij rechtuit rijden precies langs en naast de caravan. Als de spiegels nog iets breder zijn heb je nog wat reserve.

Groeten MarcS

Erwin Lokhorst

Berichtdoor Erwin Lokhorst » 02 Aug 2013, 19:49

JoostJ schreef:Geweldig mannen,

Van een vraag over spiegels die dicht klappen naar toegstane snelheid in Nederland, Europa, bureaucratie en milieu emissies!

Dank voor de antwoorden!

:oops:

Hoe lang kun je door praten over spiegels?
Maar goed, als alle andere tips niets opleveren; doe het dan de landrover manier.
Gewoon vanaf je spiegels een touwtje spannen naar je voorbumper.
Klappen ze echt niet meer in.
Wil je helemaal voor top gaan, neem dan dynema.
Dat rekt vrijwel niet en kun je voor een paar euro's halen bij een watersportwinkel.
Meer tijd zou ik er niet in steken.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Aug 2013, 20:51

Het zal wel niet om inklappen gaan, maar meer dat de spiegel naar beneden draait zodat je alleen nog de weg ziet ipv iets achter je. Succes met daar een touwtje aan te knopen. ;) ;)

En de aangegeven snelheid is niet met mijn standaard 130 maar met die van een maat die tot 190 pk getuned is. De begrenzer is dan ook meteen verdwenen....... :roll:

Hij loopt nog harder, maar toen verdween het zicht in de spiegels en hadden we twee banen nodig om min of meer rechtdoor te gaan, dus toen zijn we toch maar van het gas gegaan. Wellicht dat mud banden niet de beste keus is om de topsnelheid uit te testen...... :oops: :oops:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Aug 2013, 21:35

Edward schreef:Het zal wel niet om inklappen gaan, maar meer dat de spiegel naar beneden draait zodat je alleen nog de weg ziet ipv iets achter je. Succes met daar een touwtje aan te knopen. ;) ;)

vergeten wat het universum bij elkaar houdt?? dat werkt ook om touwtjes aan spiegels te maken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
gone

Houston

Berichtdoor Houston » 03 Jul 2019, 14:04

Ik wil de spiegelsteunen van mijn Puma vervangen.
Hoe haal je die dingen los? Ze zitten op de scharnieren van de deuren; is het noodzakelijk om die eerst van de deur los te schroeven? En daarvoor moet eerst de binnenbekleding van de deur? En als dat weer vast moet, kan dat met dezelfde kunststofclips of zijn die voor éénmalig gebruik? (wat n moeite om twee steunen te vervangen! :D )
Kan dat misschien ook gemakkelijker? (hoe?)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 03 Jul 2019, 16:16

Houston schreef: Kan dat misschien ook gemakkelijker? (hoe?)

Potje verf?

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Houston

Berichtdoor Houston » 03 Jul 2019, 17:11

Ja, ok. Thanks! :D

Nog meer tips?

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 03 Jul 2019, 17:39

Bij mij zie je de moeren zitten van de scharnieren (td5), deze heb ik ergens mee vast gehouden punttang of zo iets. Bekleding heb ik dus niet verwijderd, ik trok overigens de klemmen bij een ander klusje uit de bekleding.

Was het niet een dop aan de onderzijde waar de veer en moer achter zitten, geen idee of het in elkaar zetten dan weer lukt aan de auto. Door de tegendruk van de veer was het als ik het goed herinner een k.. klus om het weer in elkaar te zetten..

Doeg

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Techniek”