Defender 110 naar grijs kenteken?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
wiro
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 Nov 2011, 19:29
Contact:

Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor wiro » 29 Jul 2013, 20:05

Ik ben in het bezit van een geweldige Defender 110 op LPG, maar minder goed nieuws is dat de sponsorbijdrage aan de belastingdienst dus per 1-1-2014 weer eens de spuigaten uitloopt. Aangezien ik ondernemer ben ( dus ben reeds hoofdsponsor aan de Bdienst :evil: ) ben ik niet van plan om nog meer bij te dragen.

Het idee is dus ontstaan om de auto om te zetten naar grijs kenteken. Als ik op de site van de belastingdienst kijk, betreffende de eisen als afmeting en verduistering van de ramen, dam moet dat lukken bij een 110 zonder al te veel te verbouwen (= schotje + verduistering) en om de 3 zitplaatsen achterin te behouden en dus nog een 5-zitter te rijden. Heeft iemand dit traject al recentelijk doorlopen?
Defender 110 3.9i V8 1984
Defender 110 2.5 NA 1985
Range Rover Evoque :D
Discovery 3 TD2.7 SE

https://defenderlife3.blogspot.com/2020 ... ge-of.html

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor Roger B. » 29 Jul 2013, 20:30

een 110 kan niet met achterbank op grijs, daar is ie niet lang genoeg voor
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jul 2013, 21:25

Roger B. schreef:een 110 kan niet met achterbank op grijs, daar is ie niet lang genoeg voor


Roger B.

Hoewel je de vraagsteller waarschijnlijk wel in de goede richting wijst is de uitspraak niet echt correct.
Een 110 StationWagon kan "gewoon" op grijs (kenteken) alleen niet tegen grijze MRB.

Nu weet ik niet hoe de regeling mbt "belasting-vrij" werkelijk gaat worden maar waarschijnlijk helpt grijs-kenteken + gele MRB je niet veel verder.

Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor Roger B. » 29 Jul 2013, 21:31

sucht miereneuker.....

als een ondernemer vraagt om een auto op grijs te zetten is dat DUS voor de lage MRB, en als ik dan antwoord gaat het uiteraard ook over de regels voor lage MRB
gone

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor Edward » 29 Jul 2013, 21:33

Landmarcs schreef:
Roger B. schreef:een 110 kan niet met achterbank op grijs, daar is ie niet lang genoeg voor


Roger B.

Hoewel je de vraagsteller waarschijnlijk wel in de goede richting wijst is de uitspraak niet echt correct.
Een 110 StationWagon kan "gewoon" op grijs (kenteken) alleen niet tegen grijze MRB.

Nu weet ik niet hoe de regeling mbt "belasting-vrij" werkelijk gaat worden maar waarschijnlijk helpt grijs-kenteken + gele MRB je niet veel verder.

Groeten MarcS


Marc, jonge hou toch eens op met dat slappe verhaal over een 110 op grijs. :shock: :shock: :shock:

ALLE 110 die na een bepaalde datum geleverd zijn staan op een bedrijfswagenkenteken, wat jij grijs noemt. Die met meer dan 2 zitplaatsen zijn gewoon geel alleen zijn ze op bedrijfswagenkenteken toegelaten omdat het primitieve wrak anders niet de weg op mag in NL.

De rest verstaat onder grijs kenteken de mrb lage versie met de correcte inrichting volgens de eisen van de belastingdsienst. :shock: :shock:

Dus NEE, een 110 op grijs kentekenmet meer dan 2 of 3 zitplaatsen is niet mogelijk!
Laatst gewijzigd door Edward op 29 Jul 2013, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor Roger B. » 29 Jul 2013, 21:48

Edward schreef:Dus NEE, een 110 op grijs kenteken is niet mogelijk!



euhhhh...dat wel.... maar niet MET achterbank
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jul 2013, 21:53

Roger B. schreef:
Edward schreef:Dus NEE, een 110 op grijs kenteken is niet mogelijk!


euhhhh...dat wel.... maar niet MET achterbank


D'r zijn mensen die dit weer Bestiale Sex vinden. :roll:

Kort samengevat: een 110 met 5 of 6 zitplaatsen en grijze MRB kan alleen als je de 110 streched tot een 130.
(En dan kan je beter direct een 130 kopen, of je 110 daarvoor inruilen.)

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
michielsl
Berichten: 124
Lid geworden op: 13 Nov 2009, 12:28
Locatie: Hamont-Achel

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor michielsl » 30 Jul 2013, 19:24

Om weer even terug te gaan naar het onderwerp; heeft een NL grijs kenteken nog een verhoogd dak nodig bijvoorbeeld ( zit zelf in Bels, dus weet het niet zeker).
In Belgie is het onmogelijk om de 2e zitrij te behouden en na een bepaalde datum is ook de middenzit verboden. In NL is het volgens mij ook niet mogelijk de 2e zitrij te behouden ( zou anders wel erg makkelijk zijn....).

Groet
M
Defender 130 HCPU TD5 2006, Defender 130 HCPU TD5 2006 'gepimpt'
Ex: Defender 130 HCPU 2003, Defender 110 300TDI 1998, Defender 110 TD5 2002
Nanocom Evolution II

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor Roger B. » 30 Jul 2013, 20:11

met een volledig tussenschot hoef je geen verhoogd dak (geen eis aan dakhoogte tov deuropening); met een laag tussenschot is dakverhoging nodig omdat het dak niet hoog om boven de eis van x cm boven deuropeningbestuurder te komen

een 110 is niet lang genoeg om een tweede zitrij te herbergen én voldoende laadruimte voor het fiscale blok over te houden

derde zitplaats voorin heeft geen invloed op grijs-status
gone

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Defender 110 naar grijs kenteken?

Berichtdoor Landmarcs » 30 Jul 2013, 20:25

Roger B. schreef:met een volledig tussenschot hoef je geen verhoogd dak (geen eis aan dakhoogte tov deuropening); met een laag tussenschot is dakverhoging nodig omdat het dak niet hoog om boven de eis van x cm boven deuropeningbestuurder te komen

een 110 is niet lang genoeg om een tweede zitrij te herbergen én voldoende laadruimte voor het fiscale blok over te houden

derde zitplaats voorin heeft geen invloed op grijs-status


't Is iets mooier en iets ingewikkelder:

Dat verhoogde dak is te omzeilen met (iets overdreven) verhoogde veren achter en/of een verkleining van de lichte deuropening links voor.
Beide overigens niet echt handig.

En een 110 is niet lang genoeg, vooral noet lang genoeg omdat er bij een "CrewCab" opzet niet alleen het fiscale blok maar ook nog eens een aantal andere maten maatgevend zijn (plaats van de achteras etc.) Daarom dus moet er allerlei knoeiwerk aan een 130 gedaan, en eindelijk zie je nu meer een meer chassis-cabine 130-en. (En gezien de maatvoering moet een CrewCab een vaste achterwand hebben.)

En het klopt, de 3e zitplaats is sinds een paar jaar niet meer goedgekeurd, maar is verder niet grijs-afhankelijk. Mag er overigens wel inzitten, maar er mag niemand op zitten wegens het ontbreken van een goedgekeurde 3-puntsgordel (is dus luiigheid van LandRover). Als d'r wel een derde zitplaats is + heupgordel dan weet ik niet wat oom agent gaat zeggen als daar ook iemand ingesnoerd zit.

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten