Yeah! ben ik weer, wat zijn we toch blij met dit forum, geweldig!
Het volgende:
Ik ben bezig mijn disco 2 uit 200 om te bouwen naar grijs kenteken, in Limburg een ombouw set gehaald, helemaal super, past perfect!
Maar........ ik zit even met de radio antenne en zie dat zwel links als rechts een antenne aansluiting c.q versterker blokje zit, hoe nu verder?
Gewoon een antenne erop zetten en aansluiten op het blokje, of het blokje helemaal omzeilen. En waarom zitten er twee? Is de linker soms van het kompas wat in de spiegel zit?
Suggesties???
groetjes Ronald
ps Foto van de omgebouwde D2 volgt, ik heb wel de raampanelen in de kleur gespoten, staat toch wat beter dan die zwarte vlakken.
antenne(s) Disco2
Re: antenne(s) Disco2
ik bedoel, hij is uit 2000, anders wel heeeeel erg oud
Ronald
Ronald
- ikke jelle
ruim 1800 jaar
zon prehistorische laro zal best wel wat waard zijn
maar hadden ze al antennes toen
zon prehistorische laro zal best wel wat waard zijn
maar hadden ze al antennes toen
groet jelle
-
Roger B.
wat voor radio zit er in?? als ik me niet vergis is de dubbele antenne alleen bij het highline systeem in gebruik, dan is de linker antenne voor AM en verbeterde FM ontvangst en de antenne rechts voor FM Ontvangst
bij de ombouw van 300tdi disco's zat er een raam-plakantenne binnen tegen het alu raam paneel achter de bekleding.
bij de ombouw van 300tdi disco's zat er een raam-plakantenne binnen tegen het alu raam paneel achter de bekleding.
gone
- RobStewart
Roger is correct, just the wrong way round
"An AM/FM aerial mounted on the RH rear side window and an FM aerial mounted on the LH side window. The LH aerial is used for improved FM reception in urban areas".
On the grijs kenteken vehicles we use several meters of cable coiled and fastened behind the false window panels and it works perfectly.
Rob
On the grijs kenteken vehicles we use several meters of cable coiled and fastened behind the false window panels and it works perfectly.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
gewoon blank dun koperdraad??
-
Roger B.
Zou geisoleerd nemen anders is het voordeel van de spoelwerking opgeheven als de wikkelingen elkaar of massa raken......
gone
IK heb aan beide kanten maar een aantal lussen gemaakt, tapijt erover geplakt, klaar. Het werkt!
Bedankt weer!
Bedankt weer!