Radiator lek :-(

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
edwinhout

Re: Radiator lek :-(

Berichtdoor edwinhout » 29 Jul 2013, 10:45

maar ik had NIET anders verwacht van de anwb.

Nou Roger,.. ik heb dus vandaag nog even laten terug bellen door de ANWB ( die SMS service werkt wel ! ). Ik heb aangegeven dat ik die 0,19 Euro niet voldoende vindt om ook maar enigszins wat kosten te dekken.
Nu hebben we het afgekaart op 200,00 euro !. Daar kan ik het wel voor doen dacht ik zo.
Dus wees niet te snel met het accepteren van voorstellen maar geef gewoon realistisch aan wat het gekost heeft !

En wat betreft duidelijkheid van de dienst, daar gaven ze mij ook nog gelijk in dat het niet "helder" is voor menig klant wat de voorwaarden zijn en condities, ongeacht of ze ergens in kleine lettertjes staan.
Wisten jullie dat je enkel dezelfde dag wordt terug gebracht mits je binnen 60km van je huisadres strandt ?
En dat vervangend vervoer enkel is om thuis te komen ? Danwel een vakantie voort te zetten ?

Mijn probleem zat em nu dus in het feit dat mijn auto geconfisceerd werd voor een onbekende periode (ivm de vakantie drukte ) en dat ik vervangend vervoer voor thuis dus zelf moest betalen / regelen.
Dat gaat meer in de cijfers lopen dan zelf weer een middag / avond opofferen.

Is het nog duidelijk allemaal ?
Current: Range Rover Sport P400e HSE Dynamic, Black, 2021
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jul 2013, 11:43

Duidelijk is dat je bij iedere verzekering vooral verzekerd bent van gezeik (en de ANWB-WW-service is ook een soort van verzekering).

En, het is natuurlijk oerdom van die ANWB dat ze niet net iets verder kijken/denken. Als de klant - zoals in dit geval - zelf zorgt voor de onderdelen (en zij dus niks hoeven te doen en/of duur na te zenden), en zelf zorgt voor de reparatie, dan heeft deze klant ze een heleboel onkosten bespaard.

Nazenden per expres-dienst (ik kreeg ooit een dynamo per UPS binnen de 24 uur in Sockholm geleverd -- was wel een nog dooiere dynamo als die ik zelf in de auto had !! -- maar dat is vast duur, zo'n binnen de 24 uur koerriersdienst), en/of repatrieren van een LandRover (die hoog is en dus dure ruimte kost) dat loopt, incl. alle overhead-kosten, aardig in de papieren.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Jul 2013, 13:21

Heb zelf eigenlijk bijna uitsluitend slechte ervaringen met de wegenwachtservice.

een wegenwachter die weigert een oprijwagen te laten komen en je voor het blok zet... je 130 zonder motorkracht (en dus zonder ream en stuur bekrachtiging) achter zijn golfje naar huis slepen of midden in de nacht achtergelaten worden langs de A50

toevallig in een jaar met drie verschillende autos pech krijgen en dan als je voor die derde belt, te horen krijgen dat je persoonsgebonden wegenwachtlidmaatschap dat niet dekt en ze dus niet komen....

daarna heb ik mijn wwabbo opgezegd
gone

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 29 Jul 2013, 14:54

Hadden wij ook op vakantie, ellende met iets met de elektriek van onze Renault Scenic. Het voelde al direct niet goed maar de ANWB mevrouw lachte me keihard uit toen ik vroeg of we niet dat ding af mochten laten slepen: "Geloof mij nou maar meneer, de ADAC komt zo en die fixen dat wel".

Nou ADAC komt na een tijdje (inmiddels 17:30). Man rommelt wat met een sensor die vies was en dat zou het moeten zijn, moesten we bij een garage nog maar keer schoon laten blazen.

Wij met goede moed (niet dus!!) maar weer op weg. Vervolgens:jahoor toen viel de auto niet op een parking met een restaurant etc uit maar op een viaduct op de middenbaan bij 100 km/h... Goed toen stonden we dus echt op K#T plek in de regen terwijl het donker begon te worden. Heb ook nog een slang moet wegjagen die op de trap lag die naar een droge plek onder het viaduct leidde (anders durfde mijn vrouw niet te schuilen).

De 3 (!) uur daarna 10 a 20 keer met de ADAC en de ANWB gebeld maar zelfs op basis van onze gps locatie + hectometer paaltjes nr bleken we onvindbaar op de kaart. Op een gegeven moment werden we nog door boze politie versleept die vond dat we daar niet mochten staan (uh auto stuk enzo?!?). Om vervolgens door hen op een non descripte parkeerplaats gedropt te worden. Toen we de ADAC hadden uitgelegd dat we daar inmiddels stonden wilde de beste man weer eerst lekker aan de auto rommelen (inmiddels 23:00), waarop mijn vrouw 4x heeft benadrukt dat ie ons ECHT af moest gaan slepen.

Uiteindelijk via sleepdienst naar een garage gebracht en daar een taxi gecheft, om 00:30 waren we dan eindelijk bij ons hotel...aaargh dat had dus meteen goed gekund...

Moet wel zeggen dat we de dagen daarna (door een andere ANWB medewerker) goed geholpen zijn. Hij had namelijk voor ons een huurauto geregeld (bij hoge uitzondering omdat we op huwelijksreis waren).
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Jul 2013, 15:05

Die WWachter, die van dat afslepen van de 130 kan je toch geweldig neppen door je voet op de rem te zetten.
Zelfs zonder rembekrachtiging moet het Golfje het dan toch erg warm krijgen ?
En als het Golfje het niet warm krijgt dan krijgt die WWachter het wel warm.

Groeten MarcS

PS Ik heb geen slechte ervaringen met de WWacht, maar ook al een eeuwigheid ze niet nodig gehad (en ook al lang geen WW-lid, alleen buitenslands)

PS2 De ANWB en huurauto's geven mij weer een slechte herinnering: Om ± 17.00 uur doorgeven dat je huurauto op ongeveer 100 km verderop bij het vliegveld klaar staat, en daarna blijkt na enige SMS-jes dat ik geacht werd deze auto diezelfde avond op te halen (het was daarbij ook nog eens hartje-winter) waarop mijn lokale vrienden vrolijk zeiden "Wat een pech je vliegtuig is net stuk". Na nog wat SMS-en en bellen werd de reservering verlengd tot de volgende dag zodat ik kon meerijden naar het station en daarna met de trein naar het vliegveld.

edwinhout

Berichtdoor edwinhout » 29 Jul 2013, 18:27

Het lijkt inmiddels wel duidelijk dat wanneer je niet assertief of brutaal genoeg bent, je ook niet krijgt wat je behoort te krijgen.

Dat geld natuurlijk voor alle verzekeringen waar je iets gedaan van moet krijgen.
Current: Range Rover Sport P400e HSE Dynamic, Black, 2021
Sold: Defender 110 TD5 SE SW, Java Black, 2005
Sold: Land Rover Discovery 3 HSE, Java Black, 2007

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Jul 2013, 19:34

Het is jullie dus niet duidelijk wat voor dienst jullie mogen verwachten en wat de rechten en plichten zijn van zowel de verzekeraar en de verzekerde? En onder die totaal onduidelijke overeenkomst zetten jullie je HANDTEKENING????????? :shock: :shock: :shock: :shock:

Les 1 op de kleuterschool: teken nooit iets dat niet volledig, duidelijk en inzichtelijk is.

Probleem is dat de meeste mensen pas gaan nadenken over een verzekering of wat dan ook als ze er tegenaan lopen. Dat is in dit geval dus langs de snelweg ver weg. Dan ben je idd te laat om te ontdekken wat je mag verwachten, eisen of vragen....... Dat ligt NIET aan de verzekeraar, maar aan jullie eigen laksheid.

De paar keer dat ik de ANWB en vele keren dat ik de pechdienst van de lease maatschappij nodig heb gehad was ik steevast beter geïnformeerd dan degene aan de telefoon en kon ik dus vrij simpel voor elkaar krijgen dat bv mijn Range naar Oisterwijk werd gebracht terwijl hij met lege balgen zowat bij de Geba in de straat was gestrand.

Moraal: doe je huiswerk thuis!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Jul 2013, 20:40

Edward lul niet zo simpel.... in de overeenkomst van de wegenwacht staat dat je een PERSOONSGEBONDEN abonnement afsluit, NERGENS staat een beperking van het aantal voertuigen dat je per jaar mag hebben met pech.

maar als je zo'n trut aan de foon hebt terwijl jij zonder je contract op zak langs de weg staat en zij beweert keihard dat je geen recht op hulp hebt.... wat wil je dan nog meer?

Ik heb dat nadien nagekeken en het staat er ECHT niet in.

of dat nu, 10 jaar later anders is, geen idee.

Zelfde verhaal voor die 130 destijds, A) het was niet mijn auto en mijn wegenwachtabonnement dus ik had niet veel te zeggen.... maar meneer de wegenwachter maakte wel duidelijk dat HIJ bepaalde wat er gebeurde en dat was met zijn auto afslepen naar huis of hij ging zonder verdere aktie er vandoor.... ook daar sta je dan met wat jij (denkt te)weet(en) over je contract en zonder bewijs daarvan.... als je iemand treft van zo'n organisatie die geen milimeter mee wenst te geven houdt het snel op....
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 29 Jul 2013, 21:30

Nee Roger, jij lult slap. Als het niet in de overeenkomst staat die jij thuis hebt (in de auto heb je er meer aan....) dan verwijzen ze dus naar een bijlage. Die moet je dus ook ter beschikking gesteld zijn.

Staat het nergens in papieren die jij had kunnen hebben is het geen deel van de overeenkomst. Dat jij je laat weg bluffen door een telefonist(e) is jouw probleem. Als je goed ingelezen bent kunnen ze je niet overbluffen tenzij je een dienst verwacht die niet in je overeenkomst staat. SIMPEL.

Maar natuurlijk ligt het niet aan jouw maar aan de ander. Prima, wat jij wilt. :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door Edward op 29 Jul 2013, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Jul 2013, 21:33

ja, tuurlijk ik liet me overbluffen.... maar alsof jij de overeenkomst van een abonnement dat je 5 a 10 jaar geleden afsloot nog uit je hoofd kent en al die bijlagen en overeenkomsten in je auto hebt liggen... ja vast....

nee jij bluft gewoon harder dan die telefoonbitch, jij wel, ik niet,

Het is gewoon een K#Tbedrijf als je zo met je klanten solt dat je ze de betaalde service weigert te verlenen omdat ze niet sterk genoeg in de schoenen staan (of te netjes blijven (ik niet) en niet hard genoeg tegen de telefoniste in gaan) en overbluft worden.

ik heb toen overigens na veel gezeik en gezeur onder voorwaarde dat ik kon aantonen de eigenaar van de pechauto te zijn wel hulp gekregen, maar daar was dus ruim een half uur discussie en 3 telefoontjes voor nodig, en dat is gewoon belachelijk... je hebt een persoonsgebonden abonnement dus moet je hulp krijgen punt ! daar moet je niet voor hoeven discussieren, drie keer bellen en een hoop dreigen met opzeggen en dergelijke
gone

Terug naar “Techniek”