Hoe vervang je bovenstaand ding? De mijne heeft een scheur en moet binnenkort voor z'n APK...
Als het veel geklooi is zet ik d'r wel een andere in...
Ik weet wat het reparatiehandboek zegt; ben dus geinteresseerd in de praktijk.
Garoete,
S3 prop shaft gaitor
S3 prop shaft gaitor
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Re: S3 prop shaft gaitor
Slangenklemmen los en er af snijden/knippen dat ding en dan geen nieuwe op zetten.
Die dingen komt altijd vocht in wat er dan niet meer uit kan. Gewoon het schuifstuk en de kruisjes regelmatig smeren is het beste.
Op de achterste aandrijfas zit er toch ook geen. En voor de apk hoeft er ook helemaal geen op.
Groet
Eric.
Die dingen komt altijd vocht in wat er dan niet meer uit kan. Gewoon het schuifstuk en de kruisjes regelmatig smeren is het beste.
Op de achterste aandrijfas zit er toch ook geen. En voor de apk hoeft er ook helemaal geen op.
Groet
Eric.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: S3 prop shaft gaitor
Eric Tol schreef:En voor de apk hoeft er ook helemaal geen op.
Well sort of, and I'm in complete agreement with Eric, but if it is fitted and split then it is a fail and if it is not there then it is a pass. So take the bugger off
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: S3 prop shaft gaitor aan welke kant?
Om even in te haken op deze vraag.
Aan welke kant moet de gaitor/schuifstuk?
ik ben de voorste propshaft van Santana 88 uit 1977 aan het vervangen. het schuifstuk zit aan de kant van de bak.
bij mijn Lightweight zit het schuifstuk aan de kant van het differentieel.
Aan welke kant moet de gaitor/schuifstuk?
ik ben de voorste propshaft van Santana 88 uit 1977 aan het vervangen. het schuifstuk zit aan de kant van de bak.
bij mijn Lightweight zit het schuifstuk aan de kant van het differentieel.
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: S3 prop shaft gaitor
Mijn gevoel zegt aan de diff kant omdat die lager zit en er dus geen vocht het schuifstuk in loopt...en vocht dat er toch in komt er uit kan lopen....
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: S3 prop shaft gaitor aan welke kant?
SanderTD4 schreef:Aan welke kant moet de gaitor/schuifstuk?
I think this may be a conclusive answer
Oh and for all of you who now go out to check and wonder why the sliding bit is on the transfer box side, Land Rover turned it the other way round with the introduction of the One-Ten in 1983 to reduce vibration
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: S3 prop shaft gaitor
Hehe, gaaf die extra info, weer wat bij geleerd.
En de gaitor die gaat er af!
En de gaitor die gaat er af!
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Re: S3 prop shaft gaitor
Rob,
Even voor alle duidelijkheid over wat je daar zegt....
Op het 2e plaatje staan BEIDEN assen met het sliding bit naar de VOORZIJDE van het voertuig. Vervolgens zeg jij dat dit vanaf de 110 omgedraaid wordt.
Dit houd dus in BEIDEN assen met sliding bit naar ACHTERZIJDE voertuig?
Luke
Even voor alle duidelijkheid over wat je daar zegt....
Op het 2e plaatje staan BEIDEN assen met het sliding bit naar de VOORZIJDE van het voertuig. Vervolgens zeg jij dat dit vanaf de 110 omgedraaid wordt.
Dit houd dus in BEIDEN assen met sliding bit naar ACHTERZIJDE voertuig?
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re: S3 prop shaft gaitor
Heb er ff snel wpl hndbk op nageslagen, en dat zegt: beide propshafts: Fit propshafts to vehicle with sliding joints to transferbox
Luke
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten