S3 prop shaft gaitor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roamer
Berichten: 193
Lid geworden op: 01 Nov 2006, 19:13
Contact:

S3 prop shaft gaitor

Berichtdoor Roamer » 25 Jul 2013, 14:21

Hoe vervang je bovenstaand ding? De mijne heeft een scheur en moet binnenkort voor z'n APK...
Als het veel geklooi is zet ik d'r wel een andere in...
Ik weet wat het reparatiehandboek zegt; ben dus geinteresseerd in de praktijk.

Garoete,
Percy



Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Gebruikersavatar
Eric Tol
Berichten: 308
Lid geworden op: 30 Apr 2006, 22:29

Re: S3 prop shaft gaitor

Berichtdoor Eric Tol » 25 Jul 2013, 16:25

Slangenklemmen los en er af snijden/knippen dat ding en dan geen nieuwe op zetten.
Die dingen komt altijd vocht in wat er dan niet meer uit kan. Gewoon het schuifstuk en de kruisjes regelmatig smeren is het beste.
Op de achterste aandrijfas zit er toch ook geen. En voor de apk hoeft er ook helemaal geen op.

Groet
Eric.

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: S3 prop shaft gaitor

Berichtdoor RobStewart » 25 Jul 2013, 18:00

Eric Tol schreef:En voor de apk hoeft er ook helemaal geen op.


Well sort of, and I'm in complete agreement with Eric, but if it is fitted and split then it is a fail and if it is not there then it is a pass. So take the bugger off :lol:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

SanderTD4
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 Mei 2008, 18:37
Locatie: Velserbroek
Contact:

Re: S3 prop shaft gaitor aan welke kant?

Berichtdoor SanderTD4 » 26 Jul 2013, 10:51

Om even in te haken op deze vraag.

Aan welke kant moet de gaitor/schuifstuk?

ik ben de voorste propshaft van Santana 88 uit 1977 aan het vervangen. het schuifstuk zit aan de kant van de bak.
bij mijn Lightweight zit het schuifstuk aan de kant van het differentieel.
SanderTD4

http://www.otototaal.com

109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: S3 prop shaft gaitor

Berichtdoor Roger B. » 26 Jul 2013, 11:21

Mijn gevoel zegt aan de diff kant omdat die lager zit en er dus geen vocht het schuifstuk in loopt...en vocht dat er toch in komt er uit kan lopen....
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: S3 prop shaft gaitor aan welke kant?

Berichtdoor RobStewart » 26 Jul 2013, 16:50

SanderTD4 schreef:Aan welke kant moet de gaitor/schuifstuk?


I think this may be a conclusive answer :lol:

Front Propshaft.jpg

Front Propshaft 2.jpg


Oh and for all of you who now go out to check and wonder why the sliding bit is on the transfer box side, Land Rover turned it the other way round with the introduction of the One-Ten in 1983 to reduce vibration :roll:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roamer
Berichten: 193
Lid geworden op: 01 Nov 2006, 19:13
Contact:

Re: S3 prop shaft gaitor

Berichtdoor Roamer » 27 Jul 2013, 08:54

Hehe, gaaf die extra info, weer wat bij geleerd.
En de gaitor die gaat er af!
Percy





Series 3 Lightweight diesel


Disco 2

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re: S3 prop shaft gaitor

Berichtdoor Luke » 27 Jul 2013, 09:04

Rob,

Even voor alle duidelijkheid over wat je daar zegt....

Op het 2e plaatje staan BEIDEN assen met het sliding bit naar de VOORZIJDE van het voertuig. Vervolgens zeg jij dat dit vanaf de 110 omgedraaid wordt.

Dit houd dus in BEIDEN assen met sliding bit naar ACHTERZIJDE voertuig?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: S3 prop shaft gaitor

Berichtdoor Roger B. » 27 Jul 2013, 09:05

Ik lees in Robs verhaal beide naar de tussenbak
gone

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re: S3 prop shaft gaitor

Berichtdoor Luke » 27 Jul 2013, 09:17

Heb er ff snel wpl hndbk op nageslagen, en dat zegt: beide propshafts: Fit propshafts to vehicle with sliding joints to transferbox

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten