Pavarotti diff

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Pavarotti diff

Berichtdoor Edward » 24 Jul 2013, 20:40

Vandaag een retourtje Almere gedaan met de 130. Op de terugweg niet harder gereden dan 100km/u omdat de diff zoveel herrie maakt dat het niet te harden is. Ter inducatie: de mud banden worden ruimschoots overzongen door de diff. :roll: :roll:

Daar zal dus eerdaags een andere in moeten of op z'n minst het kroonwiel met de pinion vervangen.

Wat zouden jullie doen: meteen een locker monteren of het gewoon lekker stock laten?
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Zebra2Low

Re: Pavarotti diff

Berichtdoor Zebra2Low » 24 Jul 2013, 21:19

Beste Edward

Als de muntjes je toch in de weg staan! :D Locker(s) plaatsen.
Alleen is de keuze nog welke.(pneumatische,elktro-magnetische,semie-constant).
Mijn Arbjes hebben me nog niet in de steek gelaten.(RB128).

Maar heb je het diff al open gehad?
Bevestigingsbouten kroonwiel los?
Stel cq opsluitringmoeren nastellen?
Shim d'r bij of d'r af bij je pignon?
Dit alles natuurlijk met een tube dysonblue zodat je ziet waar de flanken
van de pignon-kroonwiel in elkaar grijpen.(googlegiggle).

Het is nog een beetje te vroeg om over de VERSCHRIKKELIJKE WINTER die in aantocht is te spreken,
Maar een lockertje onder je vinger houden je handen en voeten warm. ;)

Succes Hassan.

Dixo

Berichtdoor Dixo » 24 Jul 2013, 21:35

Edward schreef:Wat zouden jullie doen: meteen een locker monteren of het gewoon lekker stock laten?

Indien voor: standaard laten, indien achter: locker erin.

Indien voor, en achter reeds een locker aanwezig: locker erin. :)

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Jul 2013, 21:43

Het is de achterdiff en nee, ik heb hem nog niet uit elkaar gehad. Hij doet het tenslotte nog..... :oops: :oops:

Kan hem natuurlijk gewoon even wisselen met een andere diff en dan eerst eens kijken wat er aan de hand is, maar als ik het zo hoor is iig het kroonwiel dood.

Eerst even de andere dingen af maken en dan ga ik ernaar kijken, maar ik blijf steeds heen en weer gaan tussen wel en geen locker, andere diff ratio zodat er grotere wielen onder kunnen etc, etc. :shock:

Vandaar de vraag om input...
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Jul 2013, 21:46

Dag Edward,

Ik hoop dat het enige troost geeft als je ipv Pavarotti eens naar Florence Foster Jenkins luistert:

http://www.youtube.com/watch?v=ExSlVoQ0e5c

http://www.youtube.com/watch?v=nTzblLMcneE

http://www.youtube.com/watch?v=qtf2Q4yyuJ0

Succes met het maken van een afgewogen keuze.

Groeten MarcS

PS Je moet wel erg grote wielen kiezen wil je werkelijk een andere diff-ratio nodig hebben (zeker omdat je met de 130 liefst 140 rijdt).

Dixo

Berichtdoor Dixo » 24 Jul 2013, 22:51

Edward schreef:maar ik blijf steeds heen en weer gaan tussen wel en geen locker, andere diff ratio zodat er grotere wielen onder kunnen etc, etc.

Met die mooie korte 1 van een Puma hoef je niet zo snel naar een andere diff ratio lijkt mij? Misschien op 35"ers en groter, en veel aanhangers trekken. Al zou ik persoonlijk dan eerder de tussenbak ratio veranderen.

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 25 Jul 2013, 09:02

285/75R16 is toch voor mietjes gebleken? :-P (voor mij is dat nog 2 maten te gaan....)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Jul 2013, 09:58

Johnnie komt verder ;-)

eerste vraag....denk je dat je vaak...of in elk geval vaker verder gekomen was met een locker in je achteras?

Tweede vraag...is het in een deel van die gevallen met locker verder komen je de meerprijs voor een locker waard...

als je dan een locker wil....kun je gaan kijken wat voor locker

van ARB hoor ik vaker dat er luchtlekkages zijn

voor de rest zit ik niet zo in de verschillen tussen de diverse lockers.

heb een ARB liggen... afhankelijk van hoe de hse het zonder doet gaat ie daar in of nie
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Jul 2013, 14:04

De bodemspeling is veuls te klein en portaalassen ga ik niet doen. De spoorbreedte is nu prima. De 285 zijn qua breedte de max voor mij, nog breder en de zijkant zit steevast onder de drek. Maar hoger zou ik graag hebben, 37ers of zo. De 2 inch verhoging aan de voorkant is inmiddels weer zowat weggezakt, lang leve TerraFirma! Ik was redelijk tevreden over dat TF spul, maar niet als je er langer dan 3 jaar mee wilt doen. Beide achterschokbrekers zijn afgebroken en voor slaan de veren door en kunnende shocks het niet bijhouden. Daar moet dus toch ander spul onder en dus is de keus er weer van hoeveel verhogen. :shock: :shock:

Keuzes, keuzes, keuzes. De kosten zijn uiteraard wel belangrijk, maar niet het belangrijkste. Het moet gewoon werken en nar m'n zin zijn. Kan nu wel een diff wisselen en over een jaar denken dat er toch een locker in moet en dan kost het twee keer geld! Net als nu met die TF rommel, had er gelijk OME onder moeten steken.....
Bijlagen
foto.JPG
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Jul 2013, 15:34

Dag Edward,

'k Kan me nog herinneren hoe tevreden je was over het TerraFirma spul.
Zo zie je maar, ieder (voor)oordeel is goed zolang het maar geen onverzettelijk geloof wordt.

Groeten MarcS

PS Die Franse militairen waren zo gek nog niet toen ze zeiden dat een standaard 130 te licht was voor in het terrein.

Terug naar “Techniek”