Revisie LT77 uit '85

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Joost Bozo
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10

Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor Joost Bozo » 23 Jul 2013, 11:04

Hallo,

ik heb sinds kort een Defender uit 1985, en heb problemen met de versn.bak. Hij lekt veel olie, ook uit de tussenbak, en hij gaat erg slecht/niet in de achteruit, en 2e+3e versnelling gaan met grof schakelen er uiteindelijk wel in, maar zal niet lang meer duren..... Omdat ik nog even wegwijs moet worden in het LaRo wereldje ben ik op zoek naar suggesties/adresjes waar je eerlijk en oprecht wordt geholpen. Gezien mn Defender uit het leger komt en nog weinig gelopen heeft denk ik niet dat ik een gereviseerde bak nodig heb, maar slechts wat reparaties. Ik kom uit Amsterdam, dus iets in de omgeving is fijn, maar daarbuiten is ook geen probleem.

Alvast bedankt,
Joost

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor Dixo » 23 Jul 2013, 11:13

Vraag Sander, Gizmo, eens:

memberlist.php?mode=viewprofile&u=265

Die reviseert bakken in Nederland.

In Engeland zijn de specialisten Ashcroft:

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/

Zij kunnen je ook van de onderdelen voorzien, zie bijvoorbeeld hier:

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... t&catId=49

Joost Bozo
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor Joost Bozo » 23 Jul 2013, 11:31

Ok, bedankt voor je reactie :)

Hoe kom ik in contact met Gizmo/Sander, probeer hem een mailtje te sturen, maar kom er niet achter hoe of wat.....

Of mocht Gizmo/Sander dit lezen, bijdeze zoe ik dus hulp ;)

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor piet_g » 23 Jul 2013, 13:23

Nog een post extra plaatsen en dan kun je PB's sturen (zie forum regels).

Maar goed, waarschijnlijk je synchro van 2 en 3 slecht. Achteruit is lastig te zeggen (in ons geval was het intermediate tandwiel van onze LT76 opgevreten).

Zou als ik jou was ook goed informeren wat een gereviseerde bak zou kosten (betekend wel in de nodige gevallen dat je een andere bak krijgt en die van jezelf inruilt). Op die manier kun je namelijk even afwegen of het kosten technies interesant is. In het geval van de LT77 zul je de hoofbak (LT77) en de tussenbak (Gok een LT230 met 1:6 overbrenging) los van elkaar moeten zien / kunnen wisselen. let hierop als je prijzen gaat opvragen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Joost Bozo
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor Joost Bozo » 23 Jul 2013, 13:51

Ik had al wat uitgezocht, en voor n gereviseerde bak kwam ik rond de 1000,- uit in NL, in Engeland 520,- + verzenden, en dan zou ik em er zelf wel onder kunnen plaatsen. Ik ga inderdaad even afwegen wat het slimste is ivm met de kosten vd onderdelen en het uurloon wat daar dan bij komt kijken.

Bedankt voor je reactie, en verdere suggesties zijn nog altijd welkom ;)

Joost Bozo
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor Joost Bozo » 23 Jul 2013, 17:59

Zou het plaatsen van een 50A ipv 51A veel invloed hebben op de prestaties?

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor RobStewart » 23 Jul 2013, 22:42

Joost Bozo schreef:Zou het plaatsen van een 50A ipv 51A veel invloed hebben op de prestaties?


Only in 1st and 2nd gear, the 51A was the Military version of the 50A and had a lower 1st (3.985 vs 3.585) and 2nd (2.519 vs 2.301) so your acceleration would theoretically be quicker but you would have to change up sooner.

Oh and there is always the option of rebuilding your LT77 yourself, both the LT77 and LT77S manuals are on the kennisbank and it is quite a fun job to do.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor piet_g » 23 Jul 2013, 23:16

dat laatste kan ik bevestigen aangezien wij op dit moment onze LT76 open hebben liggen. mooi om te zien hoe het in elkaar zit inderdaad leuk om te doen.

met een beetje (nou ja genoeg) koudontvetter kun je de bak weer als nieuw laten lijken :D.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Joost Bozo
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor Joost Bozo » 24 Jul 2013, 09:18

Thanks for the reply! If i would have the time or the place to do the overhaul, i would do it, but i'm using the truck for my work at the moment, so need to get the job done fast ;)

Cheers!

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: Revisie LT77 uit '85

Berichtdoor piet_g » 24 Jul 2013, 14:08

Zeker in dat geval zou ik kijken naar een revisatiebak. waarschijnlijk als je een revisie bedrijf belt waarbij je je bak omwisselt kun je de wissel in een weekend doen (dus vrijdag avond er uit, zaterdag wisselen en zondag op zn laatst er weer in.). dan ben je het snelste klaar.

wel even handig om dit met twee te doen en een krik voor een versnellingsbak of een motorkraan (langs boven pakken en dan naar beneden laten zakken).

Controleer trouwens ook gelijk je koppelingsvork, drukgroep en koppelingsplaat. dan kun je er mooi aan en vervangen is een werkje van niks.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten