Hallo,
ik heb sinds kort een Defender uit 1985, en heb problemen met de versn.bak. Hij lekt veel olie, ook uit de tussenbak, en hij gaat erg slecht/niet in de achteruit, en 2e+3e versnelling gaan met grof schakelen er uiteindelijk wel in, maar zal niet lang meer duren..... Omdat ik nog even wegwijs moet worden in het LaRo wereldje ben ik op zoek naar suggesties/adresjes waar je eerlijk en oprecht wordt geholpen. Gezien mn Defender uit het leger komt en nog weinig gelopen heeft denk ik niet dat ik een gereviseerde bak nodig heb, maar slechts wat reparaties. Ik kom uit Amsterdam, dus iets in de omgeving is fijn, maar daarbuiten is ook geen probleem.
Alvast bedankt,
Joost
Revisie LT77 uit '85
Re: Revisie LT77 uit '85
Vraag Sander, Gizmo, eens:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=265
Die reviseert bakken in Nederland.
In Engeland zijn de specialisten Ashcroft:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/
Zij kunnen je ook van de onderdelen voorzien, zie bijvoorbeeld hier:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... t&catId=49
memberlist.php?mode=viewprofile&u=265
Die reviseert bakken in Nederland.
In Engeland zijn de specialisten Ashcroft:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/
Zij kunnen je ook van de onderdelen voorzien, zie bijvoorbeeld hier:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... t&catId=49
-
Joost Bozo
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10
Re: Revisie LT77 uit '85
Ok, bedankt voor je reactie 
Hoe kom ik in contact met Gizmo/Sander, probeer hem een mailtje te sturen, maar kom er niet achter hoe of wat.....
Of mocht Gizmo/Sander dit lezen, bijdeze zoe ik dus hulp
Hoe kom ik in contact met Gizmo/Sander, probeer hem een mailtje te sturen, maar kom er niet achter hoe of wat.....
Of mocht Gizmo/Sander dit lezen, bijdeze zoe ik dus hulp
Re: Revisie LT77 uit '85
Nog een post extra plaatsen en dan kun je PB's sturen (zie forum regels).
Maar goed, waarschijnlijk je synchro van 2 en 3 slecht. Achteruit is lastig te zeggen (in ons geval was het intermediate tandwiel van onze LT76 opgevreten).
Zou als ik jou was ook goed informeren wat een gereviseerde bak zou kosten (betekend wel in de nodige gevallen dat je een andere bak krijgt en die van jezelf inruilt). Op die manier kun je namelijk even afwegen of het kosten technies interesant is. In het geval van de LT77 zul je de hoofbak (LT77) en de tussenbak (Gok een LT230 met 1:6 overbrenging) los van elkaar moeten zien / kunnen wisselen. let hierop als je prijzen gaat opvragen.
Maar goed, waarschijnlijk je synchro van 2 en 3 slecht. Achteruit is lastig te zeggen (in ons geval was het intermediate tandwiel van onze LT76 opgevreten).
Zou als ik jou was ook goed informeren wat een gereviseerde bak zou kosten (betekend wel in de nodige gevallen dat je een andere bak krijgt en die van jezelf inruilt). Op die manier kun je namelijk even afwegen of het kosten technies interesant is. In het geval van de LT77 zul je de hoofbak (LT77) en de tussenbak (Gok een LT230 met 1:6 overbrenging) los van elkaar moeten zien / kunnen wisselen. let hierop als je prijzen gaat opvragen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Joost Bozo
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10
Re: Revisie LT77 uit '85
Ik had al wat uitgezocht, en voor n gereviseerde bak kwam ik rond de 1000,- uit in NL, in Engeland 520,- + verzenden, en dan zou ik em er zelf wel onder kunnen plaatsen. Ik ga inderdaad even afwegen wat het slimste is ivm met de kosten vd onderdelen en het uurloon wat daar dan bij komt kijken.
Bedankt voor je reactie, en verdere suggesties zijn nog altijd welkom
Bedankt voor je reactie, en verdere suggesties zijn nog altijd welkom
-
Joost Bozo
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10
Re: Revisie LT77 uit '85
Zou het plaatsen van een 50A ipv 51A veel invloed hebben op de prestaties?
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Revisie LT77 uit '85
Joost Bozo schreef:Zou het plaatsen van een 50A ipv 51A veel invloed hebben op de prestaties?
Only in 1st and 2nd gear, the 51A was the Military version of the 50A and had a lower 1st (3.985 vs 3.585) and 2nd (2.519 vs 2.301) so your acceleration would theoretically be quicker but you would have to change up sooner.
Oh and there is always the option of rebuilding your LT77 yourself, both the LT77 and LT77S manuals are on the kennisbank and it is quite a fun job to do.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Revisie LT77 uit '85
dat laatste kan ik bevestigen aangezien wij op dit moment onze LT76 open hebben liggen. mooi om te zien hoe het in elkaar zit inderdaad leuk om te doen.
met een beetje (nou ja genoeg) koudontvetter kun je de bak weer als nieuw laten lijken
.
met een beetje (nou ja genoeg) koudontvetter kun je de bak weer als nieuw laten lijken
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Joost Bozo
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 22 Jul 2013, 10:10
Re: Revisie LT77 uit '85
Thanks for the reply! If i would have the time or the place to do the overhaul, i would do it, but i'm using the truck for my work at the moment, so need to get the job done fast 
Cheers!
Cheers!
Re: Revisie LT77 uit '85
Zeker in dat geval zou ik kijken naar een revisatiebak. waarschijnlijk als je een revisie bedrijf belt waarbij je je bak omwisselt kun je de wissel in een weekend doen (dus vrijdag avond er uit, zaterdag wisselen en zondag op zn laatst er weer in.). dan ben je het snelste klaar.
wel even handig om dit met twee te doen en een krik voor een versnellingsbak of een motorkraan (langs boven pakken en dan naar beneden laten zakken).
Controleer trouwens ook gelijk je koppelingsvork, drukgroep en koppelingsplaat. dan kun je er mooi aan en vervangen is een werkje van niks.
wel even handig om dit met twee te doen en een krik voor een versnellingsbak of een motorkraan (langs boven pakken en dan naar beneden laten zakken).
Controleer trouwens ook gelijk je koppelingsvork, drukgroep en koppelingsplaat. dan kun je er mooi aan en vervangen is een werkje van niks.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten