@ Piet G,
Het probleem zit hem echt in de schakelaar en niks niet bedradings ellende.
Kwaliteit van die schakelaars is gewoon bagger.
Je kan ze open maken, ben daar inmiddels ervarings deskundige in geworden zeg maar

deconstructie van binnen is dus gewoon hopeloos achterhaald, zit een bimetaaltje in of een lamelletje van koper waar je dus letterlijk het eerste deel van het woord moet zien LAM
Het is gewoon 1 van de defender kwaaltjes waar je OF mee moet leren leven en gewoon standaard eens in de zoveel tijd een nieuwe schakelaar erin prikken, OF je lost het probleem voor eens en voor altijd op door er een ander type / merk voor in de plaats te zetten
Probleem dan is zoals gezegd de bedrading / aansluiting. Zijnde typisch land rover kan je op verrassingen rekenen met 7 draden.
Om je een voorbeeld te geven... terwijl ik met het ding aan het stoeien was dacht ik op een gegeven moment het punt berijkt te hebben hem weer werkend te krijgen, en jawel bij inschakelen netjes de alarmverlichting werken.......maar OOK de voorgloei installatie en de portiervergrendeling
Afijn ik heb het probleem in ieder geval opgelost door met componenten van een andere kapotte 1 werkende te maken nu. Maar geheid dat die tzt ook weer gaat hemelen.
@ Edward,
Inderdaad, de Carling zou ook mijn voorkeur hebben, temeer omdat ik ook al een MUD console heb.
Blijft echter het probleem van de bekabeling...7 stuks draden nu, en bovendien ook de locatie uiteraard, (wat natuurlijk niet onoverkomelijk is).
Bij mij zit de alarm schakelaar links van het stuur aan de onderrand van mijn dashboard, in een paneeltje van 3 tesamen met mijn achterruit verwarming en mijn mist achterlicht....Jawel hier in de tropen waren ze bij Land Rover op alles voorbereid, behalve op een degelijke kwaliteit schakelaar

Heb jij heel perongeluk nog ergens iets van een her-bedradings schema'tje of heb je het zonder iets dergelijks gewoon gedaan?
gr
Luke