beste leden.
ik ben op zoek naar iemand die mij zou kunnen verder helpen met het aansluiten van het elektrisch gedeelte van een 3.9 efi motor.
ik heb een 3.9 ingebouwt in een defender maar graak er niet uit hoe ik de efi computer moet aansluiten,heeft iemand hier ervaring mee?
groetjes
nick
3.9efi v8
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 3.9efi v8
misschien makkelijk als je wat meer info verstrekt, oa over de regio waar je je bevind, over de herkomst en kompleetheid van de motor (zit er een kabelboom bij, wat voor auto komt hij uit) en wat voor defender hij in komt (wat voor motor zat daar in)
gone
Re: 3.9efi v8
de motor komt uit een range rover classic bj 1993.
kabelboom van de motor is aanwezig met een steker met 8 draden.
1 dikke orange draad en dan nog wit,witgroen,orangegroen...
motor en versnellingbak zijn beiden van de classic en zijn zo in een defender 90 bj 1985 gebouwd
kabelboom van de motor is aanwezig met een steker met 8 draden.
1 dikke orange draad en dan nog wit,witgroen,orangegroen...
motor en versnellingbak zijn beiden van de classic en zijn zo in een defender 90 bj 1985 gebouwd
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: 3.9efi v8
nickv8 schreef:de motor komt uit een range rover classic bj 1993. kabelboom van de motor is aanwezig met een steker met 8 draden
Ok Nick,
I'm a little confused so bear with me. You have a 3.9Efi motor from a 1993 Range Rover that you are building into a 1985 90 and want to connect the engine electrics to the ECU and you have an engine harness with an 8 pin plug.
So the ECU is the Lucas 14 CUX (see below) and has 40 pins on one side. This has it's own harness (see below) of which one of the connectors (C0108) connects to the engine harness. So for a start you are missing a large section of cable.
Now connecting the Efi isn't necessarily a problem (if you enjoy sadomasochism) the biggest problem you have is the fueling (the high pressure pump) and air flow monitoring and fuel sensors. You will not be using the cats, cruise control or Range Rover instrument pack. I built a 91 Efi into a 1985 110 HiCap and it did cause some sleepless nights.
I have the 1993 Circuit Diagram for the Efi system if it helps (all 11 pages) I'd post it here but its far too big. The chassis number of the RR would be a big help as the system just before the 1993 Model Year was different and they changed it twice during the 1993 Model Year.
These are the components that you either have or need and there should be a part number on them oh and for 1993 there were 2 versions so I have listed them both.
Lucas 14CUX ECU
Chassis Numbers KA624756 to KA632715 - AMR1424
Chassis Numbers KA632716 to LA647644 - AMR2942
ECU Harness
Chassis Numbers KA624756 to KA642747 - AMR1943 (with CAT) - AMR1944 (no CAT)
Chassis Numbers KA642748 to LA647644 - AMR3446 (with CAT) - AMR3447 (no CAT)
Engine Harness
Chassis Numbers KA624756 to KA630644 - AMR1947
Chassis Numbers KA630645 to LA647644 - AMR2617
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: 3.9efi v8
alvast bedankt voor de reactie rob.
ik hebt zopas het chassisnummer bekeken en deze eindigt op JA622931.
ik weet niet of u mij hiermee verder info kunt geven?
ik hebt zopas het chassisnummer bekeken en deze eindigt op JA622931.
ik weet niet of u mij hiermee verder info kunt geven?
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: 3.9efi v8
nickv8 schreef:ik hebt zopas het chassisnummer bekeken en deze eindigt op JA622931
Woo Hoo an early one 1992
Lucas 14CUX ECU
Chassis Numbers JA615689 to JA634754 - PRC9611
ECU Harness
Chassis Numbers to JA634754 - PRC9635
Engine Harness
Chassis Numbers to JA634754 - PRC9296
I'm going to have to dig into the archive for the circuit diagrams
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: 3.9efi v8
oke bedankt voor de moeite alvast
- Mark 130 in blue
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 24 Jul 2013, 15:21
- Locatie: Tilburg
Re: 3.9efi v8
Hey Nick,
Ben wel geïnteresseerd in jouw conversie, zit er namelijk aan te denken om dezelfde stappen te doorlopen. Weet niet waar je woont, maar misschien eens komen kijken lijkt me wel interessant. groeten mark.
Ben wel geïnteresseerd in jouw conversie, zit er namelijk aan te denken om dezelfde stappen te doorlopen. Weet niet waar je woont, maar misschien eens komen kijken lijkt me wel interessant. groeten mark.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: 3.9efi v8
RobStewart schreef:I'm going to have to dig into the archive for the circuit diagrams
I have finished digging
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten