Series 3 Stoel slider? of hoe heet zoiets?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
charlesnl

Series 3 Stoel slider? of hoe heet zoiets?

Berichtdoor charlesnl » 17 Jul 2013, 23:12

Ben nog steeds bezig met het schoonmaken / broodnodig onderhoud van mijn net gekochte series 3.

Nu wou ik de stoelen er vandaag uithalen wat ook gelukt is.. maar bij de bestuurders kant braken de 2 bouten af van het "ding" waar het zwarte stoel frame op zit.
Deze stoel slider houder :?: heeft 2 bouten waar het zwarte stoel frame opgezet kan worden en dan boutjes erop en klaar, nu mis ik dus aan 1 kant de 2 bouten van de "slider" mijn vraag is nu.. hoe het dit ding,
en nog belangrijker waar koop ik een nieuwe :)\

Het is niet de kant met het verstel mechanisme maar de andere kant.

piet_g

Re: Series 3 Stoel slider? of hoe heet zoiets?

Berichtdoor piet_g » 18 Jul 2013, 00:18

deze bedoel je of niet?
seriesstoel.png

Even een tip. zorg even dat je een parts manual te pakken krijgt. die dingen helpen je met het vinden van de juiste onderdelen. Verder wanneer je een dergelijk probleem hebt zeggen foto's meer dan heel veel woorden ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jul 2013, 05:51

Ik neen aan dat het om nummer 2 is de tekening van piet gaat?

en dat de draadeinden waarop het stoelframe gezet wordt afgebroken zijn

persoonlijk zou ik de geleiders van de auto schroeven en niet de stoel van de geleiders...juist om dit probleem te voorkomen....

met het onderdeelnummer (MRC9481) bij de vekende adressen zoeken.....

paddockspares
john craddock
etc
gone

charlesnl

Berichtdoor charlesnl » 18 Jul 2013, 09:42

Dat is het ding inderdaad..

Ik ga inderdaad maar is opzoek naar zo'n parts manual die zijn vast wel ergens online te vinden.
Scheelt in de toekomst hoop vragen denk ik.. want ik ga vast nog meer rare dingen tegenkomen die verrot zijn of uit mekaar vallen als je ze los maakt :)

charlesnl

Berichtdoor charlesnl » 18 Jul 2013, 10:12

Toch nog even domme vraag :)

Zou onderstaande set mijn probleem oplossen? volgens mij wel, ik verlies dan wel de verschuifbare stoel optie maar het scheelt me wel 40 pond voor een nieuwe slider.

Kan altijd nog kijken of ik de slider van de passagiers kant naar bestuurders kan kan halen, kan ik zelf nog wel m'n stoel bewegen maar de passagier niet meer

Afbeelding

piet_g

Berichtdoor piet_g » 18 Jul 2013, 11:40

Het kan als een oplossing gebruikt worden. maar een punt. de passagiers stoel staat iets verder naar voren dan de bestuurder. dus ik weet niet hoe lang jij bent, maar bij ons is dat kleine stukje toch een stuk prettiger rijden.

Kun je eventueel de sliders ook niet ergens in de koopjes vinden dan?
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

charlesnl

Berichtdoor charlesnl » 18 Jul 2013, 11:47

ik ben 188cm

Ga bovenstaande set kopen (15,-) en ook kijken of ik de passagiers slider naar de bestuurderskant kan verplaatsen. zo ja dan heb ik mazzel als bestuurder en blijft die stoel beweegbaar, gaat het niet dan heb ik pech en is het wellicht wat minder zitten, maar voorlopig kan ik dan wel weer de weg op :)

GeertLW79

Berichtdoor GeertLW79 » 18 Jul 2013, 13:09

Ja kan ook eens vragen aan Ron Bolleboom.
http://www.ronbolleboom.nl/
Die heeft veel van dat spul.
Vraag het anders eens Hier:
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/
Je kan hem natuurlijk ook repareren, Zo'n uitzonderlijk iets is het ook weer niet.

Geert
Light Weight 1979 2.25D

piet_g

Berichtdoor piet_g » 18 Jul 2013, 13:28

heeft jouw passagiersstroel een slider :P.. die van ons niet :D. interessant om eens te proberen idd..
------

charlesnl

Berichtdoor charlesnl » 18 Jul 2013, 13:46

GeertLW79 schreef:Ja kan ook eens vragen aan Ron Bolleboom.
http://www.ronbolleboom.nl/
Die heeft veel van dat spul.
Vraag het anders eens Hier:
http://landrover.startpagina.nl/prikbord/
Je kan hem natuurlijk ook repareren, Zo'n uitzonderlijk iets is het ook weer niet.

Geert

Repareren was een optie als de rest van de slider nog enigzins goed was maar het is in de huidige staat de moeite niet.

@Piet_g, Ik heb inderdaad 2 verstelbare stoelen. en volgens mij is die slider indentiek vandaar dat ik dat eerst ga proberen. Maar mocht het mislukken heb ik een plan B :)

Terug naar “Techniek”