Dank je wel, super, ik denk dat het bij mij ook zo zit, ik zie een dikke draad van gloeibougie naar gloeibougie lopen, dus dat lijkt serie he?
Die tip van de tussenstand ga ik morgen proberen!
110: Domme vraag misschien..
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Hoe is het mogelijk, die tussenstand is inderdaad niet te voelen, maar als je weet dat hij er is (zoals ik nu) blijkt dat hij voorgloeit! Het zit dus tussen contact en starten........
Heel erg bedankt voor de tip, en wat een byzondere auto toch die Landrover 110. Ik moet maar eens op zoek naar een "owners manual" dan kom ik er ook nog eens achter waar de wipschakelaar rechtsonder met het klokje voor is!!
Naar boven toe is de binnenverlichting.... 
Heel erg bedankt voor de tip, en wat een byzondere auto toch die Landrover 110. Ik moet maar eens op zoek naar een "owners manual" dan kom ik er ook nog eens achter waar de wipschakelaar rechtsonder met het klokje voor is!!
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 110: Domme vraag misschien..
Roger B. schreef:gloeit de jouwe bij een stand tussen contact en starten?? dus in de tegenverende beweging halverwege startstand?
op pagina twee van dit topic........
gone
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Ja, maar niet begrepen dus......nooit bij stilgestaan dat het een tussenstand zonder rustpunt kan zijn....
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Re: 110: Domme vraag misschien..
Een tussenstand wordt meestal bij een rustpunt genoemd;-)
Maar gek is het wel.
Nu maar elke keer wijzer worden, dat houdt de moed er in.
Maar gek is het wel.
Nu maar elke keer wijzer worden, dat houdt de moed er in.
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Zo is het Gerard! Nou heb ik de ventilator van de verwarming ook weer aan de gang met een nieuwe schuifschakelaar, hij maakt wel een hoop lawaai,
maar voorlopig kan-ie wel zo. Nu nog uitzoeken waarom het mistachterlicht het niet doet, maar een vorige eigenaar heeft een grote contactdoos aan de chassisbalk rechtsachter gehangen, waar hele bundels draden in verdwijnen....mooi ook!
En dan naar de franse APK en zien dat ik een frans kenteken krijg. Oh, en dan eerst nog voor 184 euro (!) een kopietje van een homologatiepapier kopen bij Landrover France en een verklaring van de belasting hier dat er geen BTW op de auto zit! Nee, natuurlijk zit er geen BTW meer op
!
Ik heb trouwens ook de Haynes workshop manual en de Haynes restauration manual gekocht op ebay. Kan ik in ieder geval es iets vinden!
En dan naar de franse APK en zien dat ik een frans kenteken krijg. Oh, en dan eerst nog voor 184 euro (!) een kopietje van een homologatiepapier kopen bij Landrover France en een verklaring van de belasting hier dat er geen BTW op de auto zit! Nee, natuurlijk zit er geen BTW meer op
Ik heb trouwens ook de Haynes workshop manual en de Haynes restauration manual gekocht op ebay. Kan ik in ieder geval es iets vinden!
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Re: 110: Domme vraag misschien..
Mooi die doos! Nog waterdichte doos ook, nu de doorvoeren nog. Maar snap het niet helemaal, zo'n doos en dan een homologatiepapier, daar raak ik de draad kwijt!
Ik heb in 2000 een nieuwe 110 gekocht, ook dan heb je er meteen een hobby bij: de eerste rit in de regen: natte voeten. Onder de motorkap: 2 moeren liggen los op een balk, kan dat ze daar zijn blijven liggen trouwens. Hoorden ergens op de stuurinrichting thuis. In Duitsland, onverlichte weg, houdt het dimlicht er mee op: lichtschakelaar beetje weggesmolten. Paar jaar later: sta in NO op een P-plaats bakkie leut te doen, start niet meer. Oorzaak: contacten op stuurslot tikje weggezakt in het kunststof. Een paar jaar geleden in DK: rij ineens met 4 cylinders in plaats van 5. kabel naar de inspuiters maakt geen goed contact meer.had een reserve bij me, ff sleutelen en opgelost.
Dus met een nieuwe, later een iets minder nieuwe, heb je ook zat te doen. Het is een avontuurlijke auto in meerdere opzichten. Maar: we zwaaien allemaal naar elkaar! Da's vrijwel uniek.
Ik heb in 2000 een nieuwe 110 gekocht, ook dan heb je er meteen een hobby bij: de eerste rit in de regen: natte voeten. Onder de motorkap: 2 moeren liggen los op een balk, kan dat ze daar zijn blijven liggen trouwens. Hoorden ergens op de stuurinrichting thuis. In Duitsland, onverlichte weg, houdt het dimlicht er mee op: lichtschakelaar beetje weggesmolten. Paar jaar later: sta in NO op een P-plaats bakkie leut te doen, start niet meer. Oorzaak: contacten op stuurslot tikje weggezakt in het kunststof. Een paar jaar geleden in DK: rij ineens met 4 cylinders in plaats van 5. kabel naar de inspuiters maakt geen goed contact meer.had een reserve bij me, ff sleutelen en opgelost.
Dus met een nieuwe, later een iets minder nieuwe, heb je ook zat te doen. Het is een avontuurlijke auto in meerdere opzichten. Maar: we zwaaien allemaal naar elkaar! Da's vrijwel uniek.
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Je ziet hier tijdens de vendange (druivenpluk..) plotseling een heel stel Defenders, meestal met aanhanger en onder de modder, en die zwaaien niet hoor! Die zijn aan het werk en de rest van het jaar staan ze blijkbaar stil!
De rest van het jaar wordt er wel gezwaaid, ik kwam zelfs een paar maanden geleden een contingent engelsen tegen en die waren erg enthousiast! (misschien wel omdat bij mij het stuur ook aan de "verkeerde" kant zit?)
In Nederland zwaaien de rijders van oude(re) Volvo's ook naar elkaar hoor, maar ik kom ze hier helemaal niet tegen! (De klassieke Volvo's dan..)
De rest van het jaar wordt er wel gezwaaid, ik kwam zelfs een paar maanden geleden een contingent engelsen tegen en die waren erg enthousiast! (misschien wel omdat bij mij het stuur ook aan de "verkeerde" kant zit?)
In Nederland zwaaien de rijders van oude(re) Volvo's ook naar elkaar hoor, maar ik kom ze hier helemaal niet tegen! (De klassieke Volvo's dan..)
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Re: 110: Domme vraag misschien..
Volvo's en ouwe DS'en, originele Mini rijders, motorrijders, Catarhams, Deutz rijders, etc, etc. Bijzonder in deze tijd ja, uniek verre van.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Och Edward, als je maar leut hebt he? En dat heb ik volop!! 
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten