ons 2.25l diesel blok zit weer in elkaar en na een eerste start ronkt ie er weer op los.
een spannend moment want het blok is praktisch geheel uit elkaar geweest waar nodig nieuwe lagers, geleider blokjes, zuigers eruit, gereviseerde cilinderkop, nieuwe lak laag en elk boutje schoon gemaakt.
alleen heeft ie nog een kloppen geluid.
We hebben de verstuivers laten controleren en deze waren goed.
volgende mogelijke oorzaak kan een uitgerekte distributie ketting zijn(hebben we gelezen).
maar nu komt het ..is het mogelijk om met behulp van de timing kenmerken op het vliegwiel en het moment dat een bepaalde klep moet openen te controleren of de distributie ketting te ver is uit gerekt ?
als het goed gaat is via de volgende link het filmpje van het draaiende blok te zien http://youtu.be/PKiDlyWPNhQ
timing series3
Re: timing series3
Misschien een laro geluidje? 
ben vergeten te luisteren bij die van ons. maar kwam na jou filmpje het volgende gelinkte filmpje tegen en die heeft ook dat tikje er in zitten
LINK
ben vergeten te luisteren bij die van ons. maar kwam na jou filmpje het volgende gelinkte filmpje tegen en die heeft ook dat tikje er in zitten
LINK
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: timing series3
het is een geluid wat bij meerdere motoren te horen is, dat wel, maar we hebben deze helemaal uit elkaar getrokken met de bedoeling dat ie daarna weer mooier ging lopen.
Misschien verwacht ik er teveel van maar wil toch weten of ie optimaal is afgesteld.
Na de restauratie mogen er best weer krassen op de lak komen en gaan we het terrein weer in. maar eerst.....
Misschien verwacht ik er teveel van maar wil toch weten of ie optimaal is afgesteld.
Na de restauratie mogen er best weer krassen op de lak komen en gaan we het terrein weer in. maar eerst.....
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: timing series3
zorg voor een goed werkplaatshandboek en kijk daar hoe je de pomp en nokkenas afstellen moet... kan je met dat oudere spul net zo min helpen als met de nieuwere types 90-2000 kan ik wel iets mee
gone
Re: timing series3
Ja daar heb je ook gelijk in over dat geluid.
In de handboeken staat inderdaad het nodige over het op tijd zetten. Ook is er veel over geschreven op internet zoals op deze site LINK
In de handboeken staat inderdaad het nodige over het op tijd zetten. Ook is er veel over geschreven op internet zoals op deze site LINK
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: timing series3
Piet,
dit is precies wat ik nou zocht.
hier kan ik mee verder.
heb zelf ook al wat gezocht op internet maar je ziet op een gegeven moment door de auto's de Laro niet meer
bedank voor de nuttige info.
Ik laat je weten of het gelukt is.
dit is precies wat ik nou zocht.
hier kan ik mee verder.
heb zelf ook al wat gezocht op internet maar je ziet op een gegeven moment door de auto's de Laro niet meer
bedank voor de nuttige info.
Ik laat je weten of het gelukt is.
Laatst gewijzigd door clarence op 17 Jul 2013, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: timing series3
heb het al in meer onderwerpen geroepen... als je meer dan olieverversen aan je auto doet.... investeer dan in een goed werkplaatshandboek voor jouw merk, type en bouwjaar ......
gone
Re: timing series3
Roger,
vroeger sleutelde je aan motoren en auto's je probeerde wat en als het je lukte was je enorm trots dat het weer werkte.
gaande weg leerde je wel (of soms ook niet).
Wist je het niet, dan vroeg je het gewoon, en dan kwam je met de kennis van anderen er wel uit.
Je sprak zo ook eens mede sleutelaars.
Dat is het leuke van je hobby en dit forum.
dus niet mopperen maar gewoon lekker sleutelen, ieder op z'n eigen manier, toch?
vroeger sleutelde je aan motoren en auto's je probeerde wat en als het je lukte was je enorm trots dat het weer werkte.
gaande weg leerde je wel (of soms ook niet).
Wist je het niet, dan vroeg je het gewoon, en dan kwam je met de kennis van anderen er wel uit.
Je sprak zo ook eens mede sleutelaars.
Dat is het leuke van je hobby en dit forum.
dus niet mopperen maar gewoon lekker sleutelen, ieder op z'n eigen manier, toch?
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: timing series3
dus je vraagt liever voor elk schroefje op internet of aan anderen hoe vast het hoort, voor elke reparatie vraag je via die kanalen liever de procedure na??
ik kijk dan toch liever in dat boek dat ik thuis heb liggen (of digitaal op de computer) dan vind ik dat antwoord OOK op zondag, of op een late avond als ik er mee bezig ben.... en ik ben niet afhankelijk van de al dan niet van eigen interpretatie voorziene info die iemand op internet me verstrekt.....
Vraag hier eens voor aanhaalmoment van de wielen, of banden druk ofzo, en geheid dat je verschillende waarden krijgt...
het werkplaatshandboek van het merk (dus niet een vraagbaak of haynes manual) bevat de info waarmee de dealer het ook doet.....
ik kijk dan toch liever in dat boek dat ik thuis heb liggen (of digitaal op de computer) dan vind ik dat antwoord OOK op zondag, of op een late avond als ik er mee bezig ben.... en ik ben niet afhankelijk van de al dan niet van eigen interpretatie voorziene info die iemand op internet me verstrekt.....
Vraag hier eens voor aanhaalmoment van de wielen, of banden druk ofzo, en geheid dat je verschillende waarden krijgt...
het werkplaatshandboek van het merk (dus niet een vraagbaak of haynes manual) bevat de info waarmee de dealer het ook doet.....
gone
Re: timing series3
Wel tientallen uren en honderden Euro's besteden aan een mooi klusje en dan niet die paar tientjes uitgeven aan het belangrijkste boek dat je in je werkplaats kan hebben liggen? Ik vind dat vreemd. Heel vreemd zelfs.

Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten