zou je voor de gehele opbouw inclusief frame niet beter doen zoals een vliegtuig
carrosserie kit en popnagels http://www.take1.nl/nl/popnagel-compressor
vliegtuigen zijn toch extreem flexibel en zeer sterk
OT Kampeertrailer
- ikke jelle
Re: OT Kampeertrailer
groet jelle
-
Roger B.
Erwin Lokhorst schreef:Zo' 'n klein hok, waarom zou je dat isoleren?
Beter een goede matras en slaapzak zou ik denken.
Een lampje voor comfort is toch meer dan genoeg?
al eens aan isolatie tegen warmte van buitenaf gedacht....zo'n laagje purplaat.... dat kan aardig schelen tov alleen aluplaat
gone
-
Erwin Lokhorst
Maar dan is de binnenzijde (neem ik aan) weer kwetsbaar.
Alu-plaat aan de buitenzijde verlijmd op 5mm populieren plex.
Wellicht dit dan opbouwen per zijde, met kleine profieltjes voor de extra stijfheid, en dan alle panelen pas samenvoegen tot een doosconstructie.
Op die manier kun je het eenvoudig repareren, mocht dat echt nodig zijn.
Of 9mm plex met 1 verticale stijl in het midden.
Of haal gewoon een widetrack Sankey en zet daar een buizenframe met huif op.
Nooit deuken in de beplating en nooit scheuren in het frame.
Huif er af en weer multifunctioneel als aanhanger.
Alu-plaat aan de buitenzijde verlijmd op 5mm populieren plex.
Wellicht dit dan opbouwen per zijde, met kleine profieltjes voor de extra stijfheid, en dan alle panelen pas samenvoegen tot een doosconstructie.
Op die manier kun je het eenvoudig repareren, mocht dat echt nodig zijn.
Of 9mm plex met 1 verticale stijl in het midden.
Nooit deuken in de beplating en nooit scheuren in het frame.
Huif er af en weer multifunctioneel als aanhanger.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
Erwin Lokhorst schreef:
Ik geloof dat je het aspect gewicht alweer bent vergeten.
En ik hoef geen multifunctionele kar waar ik iets af kan pakken, want ik heb nog twee aanhangers.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Erwin Lokhorst
Roger B. schreef:Erwin Lokhorst schreef:Zo' 'n klein hok, waarom zou je dat isoleren?
Beter een goede matras en slaapzak zou ik denken.
Een lampje voor comfort is toch meer dan genoeg?
al eens aan isolatie tegen warmte van buitenaf gedacht....zo'n laagje purplaat.... dat kan aardig schelen tov alleen aluplaat
Jawel, maar de eerste de beste lowbudget slaapzak isoleert effectiever en een goede slaapzak zeker.
Zo wie zo wel even aan ventileren denken.
Purplaat, ecotherm, kingspan oid is aan de binnenzijde ook nog steeds kwetsbaar en zul je moeten afwerken om "heel" te houden.
Ik zou die huif eens serieus overwegen.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
-
Erwin Lokhorst
Edward schreef:Ik geloof dat je het aspect gewicht alweer bent vergeten.![]()
Als ik een lomp onhandig en achterhaald stuk staal achter de auto wil hangen dan pak ik hier wel een mestkar.
![]()
Ik overschat hier de capaciteiten van een 130?
- Erik Peters
Ook in een huif krijg je condensdruppels tegen het dak als je erin slaapt.Erwin Lokhorst schreef:Ik zou die huif eens serieus overwegen.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Op mijn Snkey onderstel staat een rvs frame van 40x40, Dibond er tegen met kit en popnagels, opgevuld met 40mm piepschuim een daarna afgewerkt met dun triplex.
Hieraan zitten voor- en nadelen. Het is wel belangrijk een goede afweging te maken hoe zwaar die wegen. In het "werkoverleg" met mijn sleutelmaten kwam het nogal eens voor dat we iets wilden maken waarmee je desgewenst onderwater via Sahara naar Zuidpool kon rijden. Met beide benen op de vloer bleek mijn gebruik toch wat minder avontuurlijk te zijn.
Nadeel: de dibond laag is kwetsbaar, dat alu is maar dun. Voor mij zijn wat beschadigingen niet zo'n probleem, en de constructie laat toe om een plaat te vervangen (hoewel, al die kit is waarschijnlijk wel een aardige klus). Desnoods zet ik er bij behoorlijke schade een stuk overheen.
Die kwetsbaarheid wil ik ook weer niet overdrijven, je slaat er niet zo maar een deuk in.
Voordeel: gemakkelijk te verwerken, goede temperatuur- en geluidisolatie(!), het is binnenin echt een oase van rust en geen druppels op m'n hoofd.
De totale dikte maakt het mogelijk met bijv. een standaard dakluik uit de caravan/camperbouw te werken.
Voor mij was het totaal gewicht van belang (ik heb nog niet gewogen), omdat ik onder de 750kg wilde blijven ivm het ontbreken van remmen en een kenteken.
Gerard
Hieraan zitten voor- en nadelen. Het is wel belangrijk een goede afweging te maken hoe zwaar die wegen. In het "werkoverleg" met mijn sleutelmaten kwam het nogal eens voor dat we iets wilden maken waarmee je desgewenst onderwater via Sahara naar Zuidpool kon rijden. Met beide benen op de vloer bleek mijn gebruik toch wat minder avontuurlijk te zijn.
Nadeel: de dibond laag is kwetsbaar, dat alu is maar dun. Voor mij zijn wat beschadigingen niet zo'n probleem, en de constructie laat toe om een plaat te vervangen (hoewel, al die kit is waarschijnlijk wel een aardige klus). Desnoods zet ik er bij behoorlijke schade een stuk overheen.
Die kwetsbaarheid wil ik ook weer niet overdrijven, je slaat er niet zo maar een deuk in.
Voordeel: gemakkelijk te verwerken, goede temperatuur- en geluidisolatie(!), het is binnenin echt een oase van rust en geen druppels op m'n hoofd.
De totale dikte maakt het mogelijk met bijv. een standaard dakluik uit de caravan/camperbouw te werken.
Voor mij was het totaal gewicht van belang (ik heb nog niet gewogen), omdat ik onder de 750kg wilde blijven ivm het ontbreken van remmen en een kenteken.
Gerard
-
Lucas van Lierop
Mijn ervaring met Dibond is dat het heel snel scheurt omdat het alu echt dun is, maarja soms moet je dingen proberen... Mij lijkt alu plaat toch het stevigst.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Dibond is mits goed verwerkt geweldig spul! Ik heb het heeeeeel veel gebruikt bij reclameobjecten, maar heb er ook complete meubelen van gemaakt.
Het heeft wel een gebruiksaanwijzing, zo moet het speciaal voorbehandeld worden wil lijm of kit goed hechten, dus dat kan in Gerard z'n voordeel werken bij schade.
Ik heb jouw wagen bekeken op het jubileum Gerard en het ziet er goed uit!

Het heeft wel een gebruiksaanwijzing, zo moet het speciaal voorbehandeld worden wil lijm of kit goed hechten, dus dat kan in Gerard z'n voordeel werken bij schade.
Ik heb jouw wagen bekeken op het jubileum Gerard en het ziet er goed uit!
Edward van Vugt