Mijn p38 met thor 4,6 V8 staat al een poosje stil (1,5-2Jaar ofzo)
De acute problemen (bougiekabels, bougies en inlaatspruitstukpakking) zijn verholpen en de motor start netjes en vlot, loopt mooi stationair....maar als je gas geeft, dan valt ie dood, blijft maar net lopen en komt niet op toeren.
Nu is de brandstof natuurlijk ook al dik twee jaar oud, dat zal zeker niet helpen.... maar is dat de volle oorzaak, of moet ik het elders zoeken
Iemand tips? Maakt zoekwerk eenvoudiger
p38 Bosch v8 valt dood bij gas geven
Re: p38 Bosch v8 valt dood bij gas geven
In ieder geval de benzine door verse vervangen.
Verder kan je het zoeken in de luchtmassameter, controleren of de stekker nog contact maakt.
Dit geld ook voor de gasklepsensor.
Deze componenten zorgen voor de aansturing van de injectoren. Bij geen of slecht signaal wordt de brandstof toevoer niet verhoogd bij gasgeven
Verder kan je het zoeken in de luchtmassameter, controleren of de stekker nog contact maakt.
Dit geld ook voor de gasklepsensor.
Deze componenten zorgen voor de aansturing van de injectoren. Bij geen of slecht signaal wordt de brandstof toevoer niet verhoogd bij gasgeven
-
Roger B.
Re: p38 Bosch v8 valt dood bij gas geven
't is gelukkig maar een kwart tank, maar voordat ie gebruikt kan worden(moet EAS nog even restaureren) ga ik er nog geen verse in kiepen... geen idee hoe snel hij weer op de pootjes staat.
Thnx voor het meedenken.....
Thnx voor het meedenken.....
gone