Hallo allen,
Hallo Rob,
Ik verneem van de mechnieker bij de dealer het volgende:
-dat bij het afblanken van de EGR's bij de E4 motoren geen enkele foutmeldingen van de motor
meer zullen opkomen! Dat betekend dat als er zich een ander probleem voordoet, dit ook
niet zal gemeld worden. De motor zou dan opnieuw moeten geprogrammerd worden
Iedereen zegt blijkbaar wel iets anders...
Als dieselmechanieker denk ik dan het volgende:
-EGR's mechanisch afblanken -zonder de werkende EGR kleppen er uit te halen- zou toch enkel
moeten zorgen voor een Motor alarm zoals ROB zegt (blijvend alarm door continu metingen naar
de EMS) waarom zouden de andere alarm codes dan niet meer werken, dat stel ik me?
-Ik kom dan meer tot de vaststelling dat het beter is (bij de Euro4)om er niet mee te gaan knoeien
of af te blanken, maar dan gewoon de airbox, het vlinderklephuis, de inlaat te demonteren en
GOED TE REININGEN om vervolgens terug te monteren. Uiteraard alles wat van EGR smurrie in je
motor doorgaat is een jammerlijke zaak.
Tenslotte als je de EGR's
niet kan afblanken van bij het begin bij een nieuwe wagen, is er al veel smurrie naar de cilinders gegaan he.
Mijn D3 is van 2007 en heeft 160.000km op de teller en toen ik de EGR buisjes demonteerde zag ik al behoorlijk wat roet in de behuizing zitten.
Ik zal dus tot ik geen elektronische oplossing hoor of kan vinden de boel netjes reinigen en er terug opzetten...
Vraag:
Heeft iemand daadwerkelijk al eens een 2007 E4 afgeblanked zonder electronica/sturing af te koppelen van de EGR's en wat was het resultaat ???????????????????????????????
Groetjes,
Glenn