Ik heb m'n LW nu een maandje of 6, nog niet zoveel mee gereden, hij ziet er uit als nieuw en hij leek ook goed onderhouden. Maar ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Vanmiddag ga ik m'n garagist maar eens vragen. Want ik ben toch ook wel benieuwd (en dat kleine stukje haalt 'ie wel
brandstoffilter lightweight vervangen
Re: brandstoffilter lightweight vervangen
Nou, aan jullie hand is m'n eerste stapje op het gebied van de autotechniek gezet: hij loopt weer! Helaas is het euvel - de reden waarom ik het brandstoffilter wilde vervangen - niet verholpen: na korte tijd gaat 'ie toch weer stotteren en inhouden (eerst doet 'ie dat alleen in de hoogste versnelling, later ook in de derde en in de tweede) en slaat 'ie zelfs af. De laatste keer, toen ik probeerde om tijdig voordat hij zou afslaan terug te schakelen - alles volgens de regelen der kunst natuurlijk - leek 'ie zelfs te remmen!?!
Ik heb m'n LW nu een maandje of 6, nog niet zoveel mee gereden, hij ziet er uit als nieuw en hij leek ook goed onderhouden. Maar ik begin me nu toch wel wat zorgen te maken. Vanmiddag ga ik m'n garagist maar eens vragen. Want ik ben toch ook wel benieuwd (en dat kleine stukje haalt 'ie wel
. Zou dit ernstig kunnen zijn? Of moet er toch nog ergens lucht zitten/worden aangezogen of is er mogelijk iets loos met de aandrijving van de opvoerpomp?
Is je tankontluchting wel goed? Want het klinkt mij meer als geen brandstof meer krijgen ipv lucht.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Is je tankontluchting wel goed? Want het klinkt mij meer als geen brandstof meer krijgen ipv lucht.
Toch weer een nieuwe tip! Wat zijn jullie genereus. Ik ga dat gelijk eens nakijken. Houd jullie op de hoogte!
- Erik Peters
Edward schreef:Is je tankontluchting wel goed? Want het klinkt mij meer als geen brandstof meer krijgen ipv lucht.
Of het zeefje in de aanzuigleiding in de tank vervuilt?
Hier hebben we een paar trekkers waar zich troep uit de tank verzamelt voor een kraantje (de tank ligt boven de inspuitpomp; er is dus geen opvoerpompje). Na verloop van tijd langzaam aan minder vermogen en op het laatst gewoon inhouden. Kraantje en leiding richting tank doorblazen met perslucht en het probleem is voor een aantal weken opgelost.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht