Td5 accu verwisselen: welke verrassingen komen er bij?
-
Roger B.
Re: Td5 accu verwisselen: welke verrassingen komen er bij?
je zegt het zelf al... zowel claxon als het alarm, DUS een noodstroomsirene... een alarmsysteem zonder noodstroomsirene heeft alleen de claxon als geluid producerende waarschuwing
gone
Roger B. schreef:synchroniseren van de handzenders doet ie vanzelf als je drie keer probeert of ie werkt....
Toch nog even hierover: het al toch niet zo zijn dat je met een handzender bij een willekeurige LaRo drie keer kan drukken en dat je dan binnen bent....
Defender 90 Td5 CSW 2002
-
Roger B.
nee ,zo simpel is het nou ook weer niet.... de auto KENT de handzender wel, maar omdat de rolling code niet gesynchroniseerd is, reageert ie niet op de zender.
Bij een D2 (en bij de defender vast ook) kun je dat zien in nanocom, dan ziet ie "een" afstandbediening als je een vreemde afstandbediening bedient. Hij ziet afstandbediening "nummer 2" als je op AB nummer twee druk... maar pasals ie gesynchroniseerd is werkt de cpv op de AB
Bij een D2 (en bij de defender vast ook) kun je dat zien in nanocom, dan ziet ie "een" afstandbediening als je een vreemde afstandbediening bedient. Hij ziet afstandbediening "nummer 2" als je op AB nummer twee druk... maar pasals ie gesynchroniseerd is werkt de cpv op de AB
gone
Ah! Het leek mij al te simpel, zelfs voor Land Rover...
Defender 90 Td5 CSW 2002
Vanochtend even hier gelezen hoe het ook al weer moest met het verwisselen....ook nog even het boek erbij gehaald. Alles netjes volgens de aanwijzingen gedaan en toch bleef het alarm loeien. Toen met een 2e accu maar spanning er op gehouden en de nieuwe accu geplaatst (een Optima Red-Top). Het kan dus verkeren met dat alarm!
Het alarm is zo ongeveer het slechtste onderdeel in een Land Rover en dat wil wat zeggen!!
Ik heb nog nooit een LaRo gehad die niet af en toe storing had in het alarm. Meestal beperkt zich dat door de auto gewoon een keer op slot te doen, even wachten en dan weer open, waarna de wagen gewoon start.
Maar toen ik de 130 net had is er een sleepdienst bijgekomen die de accupolen even loshaalde en tegen elkaar hield voordat alles weer werkte...... ( ik had het hok net een week dus ik was absoluut niet van plan om zelf ook maar iets te proberen of op te lossen......)
Ik heb nog nooit een LaRo gehad die niet af en toe storing had in het alarm. Meestal beperkt zich dat door de auto gewoon een keer op slot te doen, even wachten en dan weer open, waarna de wagen gewoon start.
Maar toen ik de 130 net had is er een sleepdienst bijgekomen die de accupolen even loshaalde en tegen elkaar hield voordat alles weer werkte...... ( ik had het hok net een week dus ik was absoluut niet van plan om zelf ook maar iets te proberen of op te lossen......)
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- arjan_de_jong
Vorige week nog een startmotor vervangen(lekker klusje...) van een 90" TD5 en daarvoor natuurlijk ook de accu losgekoppeld. Totaal geen probleem ondervonden. De auto heeft centrale vergrendeling met alarm incl zo'n standaard LR afstandbediening.
Alarm ging niet af en zelfs de startblokkering was er gewoon af toen ik de accu weer aansloot.
Alarm ging niet af en zelfs de startblokkering was er gewoon af toen ik de accu weer aansloot.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)
Heb ook nog nooit iets bijzonders gedaan om te accu los te gooien. Gewoon polen losgooien. En aan de gang daarna polen weer vast en klaar. Enige extra werk is de radio zenders weer instellen op de radio.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Ja duh! Ik ben nog nooit met panne langs de weg komen staan met een LaRo, is het dan nu de betrouwbaarste auto ter wereld?
Vaak gaat het gewoon goed met een accu oid wisselen, maar voor hetzelfde geld sta je een kwartier te kloten om het hok weer aan de praat te krijgen!
Vaak gaat het gewoon goed met een accu oid wisselen, maar voor hetzelfde geld sta je een kwartier te kloten om het hok weer aan de praat te krijgen!
Edward van Vugt
Edward schreef:Ja duh! Ik ben nog nooit met panne langs de weg komen staan met een LaRo, is het dan nu de betrouwbaarste auto ter wereld?)
Wat is dat nou voor een opmerking, heb ik dat ooit beweerd? TS vraagt of er nog verrassingen zijn, nou volgend mij niet.
Edward schreef:Vaak gaat het gewoon goed met een accu oid wisselen, maar voor hetzelfde geld sta je een kwartier te kloten om het hok weer aan de praat te krijgen!
Of niet
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.