265/70 of 75R18 op Disco II
265/70 of 75R18 op Disco II
Vanwege vernieuwing van banden op mijn 18 inch velgen zou ik graag kijken naar een hogere maatverhouding. Maatvoering is nu 255/50R18 en zou graag 265/70R18 willen. Kom ik met deze wijziging gelijk in de problemen of valt dit allemaal wel toe te passen in de wielkasten? In een later stadium zal ik ook een 2inch verhogingsset plaatsen.
-
Roger B.
Re: 265/70 of 75R18 op Disco II
245/75R16 gaat NET zonder verhoging..... jij gaat breder op een grotere velg met de zelfde hoogteverhouding.... weet zeer zeker dat dat zonder verhoging niet gaat passen, en met verhoging mogelijk nog steeds niet zonder aanpassingen gaat passen.
245/75R16 is 773,9 mm doorsnee
265/75R18 is 854,7mm doorsnee
kortom, pakweg 8 cm groter in diameter en heeft dus 4cm meer ruimte rondom nodig (afgezien vna een cm aan elke zijkant vanwege de breedte)
265/70R18 is 828,2mm doorsnee en is dus nog steeds 5,5 cm groter, wat dus rum 2,5 cm rondom is, en nog steeds die cm aan weerszijden extra breedte
245/75R16 is 773,9 mm doorsnee
265/75R18 is 854,7mm doorsnee
kortom, pakweg 8 cm groter in diameter en heeft dus 4cm meer ruimte rondom nodig (afgezien vna een cm aan elke zijkant vanwege de breedte)
265/70R18 is 828,2mm doorsnee en is dus nog steeds 5,5 cm groter, wat dus rum 2,5 cm rondom is, en nog steeds die cm aan weerszijden extra breedte
gone
Mooi maatje, qua hoogte te vergelijken met 285/75/16 maar met een velgmaat twee inch groter en de breedte 20mm minder. Zal wel wat aanpassingen aan de rest van de auto vergen, maar lijkt me niet onoverkomelijk.
255/85/16 is nog iets groter, maar smaller. Denk dat als je mensen met die maat zoekt, je die aanpassingen ook zult moeten doen voor jouw 265/70/18.
Even wat gegoogled omdat ik wel benieuwd was hoe het stond, kwam onder andere deze site tegen:
http://landroverforums.com/forum/discov ... 18s-39298/
255/85/16 is nog iets groter, maar smaller. Denk dat als je mensen met die maat zoekt, je die aanpassingen ook zult moeten doen voor jouw 265/70/18.
Even wat gegoogled omdat ik wel benieuwd was hoe het stond, kwam onder andere deze site tegen:
http://landroverforums.com/forum/discov ... 18s-39298/
Dat vergt idd wat aanpassingen. Met name aan de voorzijde kom ik klem op de spatlappen en waarschijnlijk ook de sidebar? Dat wordt dat weer gauw 3" verhoging ben ik bang...?
Ik heb de auto op de brug staan en zie dat het wiel op 2 cm na tegen de "hockeystick" aan schuurt. Ondanks een verhogingset zal dit niet wijzigen is mijn idee en bij verbreding of verhoging loop ik gauw tegen deze hockeystick aan en de spoorstang.
Heb ik dit bij het goede eind? of zie ik dit geheel verkeerd, benieuwd naar de ervaring binnen dit forum..
Ik heb de auto op de brug staan en zie dat het wiel op 2 cm na tegen de "hockeystick" aan schuurt. Ondanks een verhogingset zal dit niet wijzigen is mijn idee en bij verbreding of verhoging loop ik gauw tegen deze hockeystick aan en de spoorstang.
Heb ik dit bij het goede eind? of zie ik dit geheel verkeerd, benieuwd naar de ervaring binnen dit forum..
Kom je ook niet in de knoop met het ruitensproeier reservoir? Ik heb er ooit één gesloopt, maar weet niet meer precies met welke banden dat was.
Qua sturen leg je je of neer bij de draaicirkel van een Daf 95 of je monteert spoorverbreders. Ik had er van 30 mm op de D2 en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Qua sturen leg je je of neer bij de draaicirkel van een Daf 95 of je monteert spoorverbreders. Ik had er van 30 mm op de D2 en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Komt met een andere bumper al aardig tevoorschijn, en ook een grotere bandenmaat gaat inderdaad niet helpen. Als je je spaarvarken stuk wil slaan:
http://www.devon4x4.com/index.php?page= ... &Itemid=14
Zonder ACE zou je je standaard tankje onder de kap ergens kwijt kunnen, met ACE zou die plek lastiger worden. Maar een ander tankje is met even puzzelen zo gevonden.
http://www.devon4x4.com/index.php?page= ... &Itemid=14
Zonder ACE zou je je standaard tankje onder de kap ergens kwijt kunnen, met ACE zou die plek lastiger worden. Maar een ander tankje is met even puzzelen zo gevonden.
-
Roger B.
Dixo schreef:Zonder ACE zou je je standaard tankje onder de kap ergens kwijt kunnen, met ACE zou die plek lastiger worden. Maar een ander tankje is met even puzzelen zo gevonden.
wat van het ACE zit er dan niet meer in de weg zodat er plaats is voor dat ruitensproeier reservoir?
gone
Roger B. schreef:Dixo schreef:Zonder ACE zou je je standaard tankje onder de kap ergens kwijt kunnen, met ACE zou die plek lastiger worden. Maar een ander tankje is met even puzzelen zo gevonden.
wat van het ACE zit er dan niet meer in de weg zodat er plaats is voor dat ruitensproeier reservoir?
Goede vraag, las ik op een Engelstalig forum tijdens m'n zoektocht naar het bling-bling tankje.
-
Roger B.
tankje zonder ACE is even groot met slechts één dop, bij ACE heb je dop voor PAS en een voor ACE
gone