Hi,
Wegens mijn motorwissel ben ik genoodzaakt om een electrische ventilator te monteren.
Het oude blok was voorzien van een non visco.
Iemand hier ervaring mee? En misschien een electrisch schema.
Ik neem aan dat er ergens een thermostaat moet komen die de ventilator inschakelt bij een bepaalde temperatuur.
waar moet ik deze monteren?
Iemand ervaring met universele kits hiervan. Origineel defender(marktplaats) is er weinig van te vinden
Electrische ventilator 3.5 v8
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Electrische ventilator 3.5 v8
My 1975 3,5 V8 Range Rover has been fitted (for the last 25 years) with twin electric fans connected to a Kenlowe thermostat and control unit with override switch for wading. The control unit sits behind the front valance in a plastic bag and the "bulb type" thermostat is inserted into the top hose of the radiator as per the fitting instructions.
I have never had any problems with this setup either driving on-road (well actually stuck in major traffic jams on the A406, M1, M18, A1) or playing off road.
Rimmer Bros do both the Thermo Switching Sensor http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-KLM1416 and Override Switch Kit http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-KLM0570 as well as the full range of the Kenlowe Fans and kits http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID007069
For the fans then you can use either one of theirs or you can look around your local scrap yard and find something that fits your requirements (mine came from a French car
)
Rob
I have never had any problems with this setup either driving on-road (well actually stuck in major traffic jams on the A406, M1, M18, A1) or playing off road.
Rimmer Bros do both the Thermo Switching Sensor http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-KLM1416 and Override Switch Kit http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-KLM0570 as well as the full range of the Kenlowe Fans and kits http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID007069
For the fans then you can use either one of theirs or you can look around your local scrap yard and find something that fits your requirements (mine came from a French car
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Electrische ventilator 3.5 v8
Ik kan me aansluiten bij de mening van Rob. Ik rij nu twee jaar met dubbele fan van Kenlowe in mijn RRC 3.9.
De thermostaat van de complete set steek je tussen de koelkanalen van de radiator zo dicht mogelijk bij de retourleiding vanaf de motor.
De fans worden door de thermostaat op de ingestelde temperatuur ingeschakeld (stand 1), mocht de temperatuur door zware belasting verder toenemen schakelt de fan naar stand 2.
Dit laatste is bij mij in een enkele keer voorgekomen na het stilzetten van de motor.
Temperatuur loopt ook afgelopen week in de file niet op.
Let wel op dat je de juiste fan kiest. Ik heb een aanzuigende fan achter de radiator geplaats
De thermostaat van de complete set steek je tussen de koelkanalen van de radiator zo dicht mogelijk bij de retourleiding vanaf de motor.
De fans worden door de thermostaat op de ingestelde temperatuur ingeschakeld (stand 1), mocht de temperatuur door zware belasting verder toenemen schakelt de fan naar stand 2.
Dit laatste is bij mij in een enkele keer voorgekomen na het stilzetten van de motor.
Temperatuur loopt ook afgelopen week in de file niet op.
Let wel op dat je de juiste fan kiest. Ik heb een aanzuigende fan achter de radiator geplaats
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten