Of eigenlijk: ik laat het Roger anders doen. Ik wil tenslotte niks zelf doen dat ik morgen door een ander kan laten doen.
Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Als dat jou manier van werken is, prima. Ik doe het anders.
Of eigenlijk: ik laat het Roger anders doen. Ik wil tenslotte niks zelf doen dat ik morgen door een ander kan laten doen.

Of eigenlijk: ik laat het Roger anders doen. Ik wil tenslotte niks zelf doen dat ik morgen door een ander kan laten doen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
RobStewart schreef:Edward schreef:Nope, accessoires hang je altijd aan een secundaire bedrading zonder de originele bedrading te belasten pf te verkloten.
Ah that'll be the single 0,5mm black wire coming directly off the battery with multiple taped wires of various diameters coming off it in a rainbow of colours but strangely enough none of them red![]()
![]()
![]()
Rob
en sinds wanneer is de kleur van de isolatie bepalend voor de werking? bij mij kijkt stroom niet naar de kleur van het draadje....en voor de rest.... ik weet niet hoe jij elektrische apparatuur aansluit..........
Maar er zijn mensen die het netjes doen, een fatsoenlijke diameter kabel vanaf de pluspool naar een accessoirezekeringkast, en daar een dik relais laten zorgen voor een geschakelde spanning voor een deel van de zekeringplekken, de rest krijgt permanente spanning. van daaruit ga je dan je accessoires voorzien van spanning. De ENIGE link naar de originele elektrische installatie is een draadje met geschakelde spanning om je relais voor de accessoire +15 aan te sturen.
gone
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Edward schreef:Als dat jou manier van werken is, prima. Ik doe het anders.![]()
Of eigenlijk: ik laat het Roger anders doen. Ik wil tenslotte niks zelf doen dat ik morgen door een ander kan laten doen.![]()
MORGEN??? ik kom morgen voor koffie en gebak, en ouwehoeren, en misschien eens even van afstand naar die 130 kijken en vragen wat je allemaal wil.....
gone
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Roger B. schreef:Edward schreef:Als dat jou manier van werken is, prima. Ik doe het anders.![]()
Of eigenlijk: ik laat het Roger anders doen. Ik wil tenslotte niks zelf doen dat ik morgen door een ander kan laten doen.![]()
MORGEN??? ik kom morgen voor koffie en gebak, en ouwehoeren, en misschien eens even van afstand naar die 130 kijken en vragen wat je allemaal wil.....![]()
![]()
![]()
Na morgen komt er weer een morgen en weer één en weer één......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Nu kan ik het mis hebben, maar volgens mij probeert Ed hier aan te geven dat "kijken wat er moet gebeuren" altijd net ff iets minder tijd in beslag neemt als het "uitvoeren van de bekeken zaken" :p
Gezien het aantal "morgens" wat ED publiceert rest mij alleen nog om je sterkte te wensen de komende tijd Roger
Luke
Gezien het aantal "morgens" wat ED publiceert rest mij alleen nog om je sterkte te wensen de komende tijd Roger
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Luke schreef:Nu kan ik het mis hebben, maar volgens mij probeert Ed hier aan te geven dat "kijken wat er moet gebeuren" altijd net ff iets minder tijd in beslag neemt als het "uitvoeren van de bekeken zaken" :p
Luke
Dat hoop ik niet! Hij kwam hier om 13.00 binnenrollen en ging om 19.30 pas weer weg!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Ed, je vergeet erbij te zeggen dat we ondertussen geen zak gedaan hebben 
gone
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Roger B. schreef:en de enige draad die eventueel (als dat nodig is) vanwege een zwaardere dynamo "geupgrade" moet is de B+kabel....
een dynamo die het aan KAN om meer te leveren, levert dat alleen als je het vraagt.... en zoals Edward al zegt..... extra accessoires hoor je niet bij bestaande verbruikers erbij te knopen, dat is OOK bij een moderne auto niet aan te bevelen....
Ok, dank voor de reacties! Ik ga voor de 65Amp variant de STC234, of wellicht voor die Bosch waar Raymond het over had. @Raymond, waar heb je deze gekocht?
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Hai Thidjs,
De dynamo heb ik bij een lokale specialist/liefhebber vandaan (http://www.habre.nl - geen aandelen). Het onderdeelnummer heb ik ergens staan, moet ik opzoeken.
De dynamo heb ik bij een lokale specialist/liefhebber vandaan (http://www.habre.nl - geen aandelen). Het onderdeelnummer heb ik ergens staan, moet ik opzoeken.
Re: Dynamo Land Rover 110 3.5 V8
Raymond schreef:Hai Thidjs,
De dynamo heb ik bij een lokale specialist/liefhebber vandaan (http://www.habre.nl - geen aandelen). Het onderdeelnummer heb ik ergens staan, moet ik opzoeken.
Als je dat zou willen doen graag! Was die Bosch veel duurder dan de Lucas 65Amp (STC234, ca 110 euro excl verzendkosten bij Paddock)?
gr Thijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten