Ontluchting achter as Salisbury

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor arjan_de_jong » 23 Jun 2013, 14:49

Das mooi :)

Gelijk gekeken of ze dat ook hebben voor de voor as maar dat artikkel nummer (595396) hebben ze niet bij paddock.

Maar is het schroefdraad van een Salisbury as en een rover as het zelfde? Dan bestel ik gewoon 2 voor de achter as. Mocht die leiding niet goed lopen voor de voor as dan kan ik die ook wel wat verbuigen neem ik aan. En denk dat ik ze alle bij wat verleng met knelkoppelingen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor RobStewart » 23 Jun 2013, 15:09

You can use 2 of the 595473 as the threads are indeed the same.

There are a number of people in the UK still stocking 595396 for the front, JC, lrseries, lrdirect, Pete Blanchard etc etc the only difference is the length of the tube.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor arjan_de_jong » 23 Jun 2013, 16:05

Ok mooi. Dan bestel ik gewoon 2x de achterste bij paddock. Er staat daar toch nog iets in backorder voor mij.

Enig idee wat de dikte van die leiding is uit je hoofd? :mrgreen: en gewoon staal? Zou mooi zijn als het de zelfde dikte is als een remleiding daar heb ik nog mooie knelkoppelingen voor liggen namelijk. dan kan ik ze alle bij verlengen.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor RobStewart » 23 Jun 2013, 16:26

arjan_de_jong schreef:Enig idee wat de dikte van die leiding is uit je hoofd? :mrgreen: en gewoon staal?


Off the top of my head it's the standard 5mm external diameter 3,5mm internal diameter and is made of PVC not steel.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor arjan_de_jong » 23 Jun 2013, 19:49

Dat is dan weer net jammer dat dat pvc is maar daar vind ik dan wel weer wat op.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor Edward » 23 Jun 2013, 19:52

arjan_de_jong schreef:Dat is dan weer net jammer dat dat pvc is maar daar vind ik dan wel weer wat op.


Jammer? De assen onder de wagen bewegen non-stop, wil je daar echt een stalen leiding aan monteren? :shock: :shock:

Wat is er nou beter en betrouwbaarder dan een kunststof luchtleiding??????? :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor Roger B. » 23 Jun 2013, 20:02

het hele luchtsysteem bij vrachtauto's van de laatste pakweg 20 a 30 jaar is opgebouwd uit die kunststof leidingen.... als dat zo slecht was zouden daar al lang wijzigingen in doorgevoerd zijn.....
gone

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor ikke jelle » 23 Jun 2013, 20:04

Wat is er nou beter en betrouwbaarder dan een kunststof luchtleiding???????


haaks nippeltje en dan gewoon rubber van mij part rubber gasslang
mijn ervaring zegt dat kunststof snel knikt

beter is om gewoon niet dieper dan 5 cm water te doorwaden
meer kan zijn laro toch niet aan :D :D :D (sorry dat was gemeen) :lol:
groet jelle

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor Edward » 23 Jun 2013, 20:19

Op de jongere Defenders en andere modellen zit ook kunststof, nog nooit kapot gekregen. Ook op challenge wagens wordt het gebruikt en ook op de Dakar trucks zit dezelfde leiding. :roll: :roll:

En als die leiding kan knikken zit ie kut gemonteerd....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: Ontluchting achter as Salisbury

Berichtdoor arjan_de_jong » 23 Jun 2013, 21:34

Haha nee ben niet bang dat het kapot ging hoor meer dat het wat lastiger te verlengen is maar daar verzinnen we wel weer wat op
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten