Ik wilde eerst de vragen rechtstreeks aan Rob Stewart stellen maar plaats ze toch maar hier zodat anderen wellicht ook iets met het antwoord kunnen.
Deze LED-achterlichten wil ik graag monteren.
Vragen:
1. Is deze set plug-and-play of moet er iets aan de bestaande bekabeling/stekkers gewijzigd worden ?
2. Is de reeds aanwezige originele bekabeling voor de (afneembare) trekhaak compatibel met deze set ? Deze vraag omdat ik door hetgeen hier staat in verwarring wordt gebracht.
Het staat n.l. op de pagina Discovery 3 Accessoires echter onder LET OP staat Voor Discovery 4. Dit alles kun je op twee manieren uitleggen !
Rob
LED-achterlichten Discovery 3
LED-achterlichten Discovery 3
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor
-
Roger B.
Re: LED-achterlichten Discovery 3
tja....smaakkwestie... ik zou een D4 direct voorzien van D3 achterlichten.... hou niet zo van die "2 fast2furious blingbling lampjes"
ik kan me voorstellen dat je lamp-stuk-controle er redelijk van over de zeik raakt, tenzij daar rekening mee gehouden is en er ballast weerstanden ingebouwd zijn
ik kan me voorstellen dat je lamp-stuk-controle er redelijk van over de zeik raakt, tenzij daar rekening mee gehouden is en er ballast weerstanden ingebouwd zijn
gone
- RobStewart
Rob Pt schreef:Ik wilde eerst de vragen rechtstreeks aan Rob Stewart stellen
Rob Pt schreef:1. Is deze set plug-and-play of moet er iets aan de bestaande bekabeling/stekkers gewijzigd worden ?
Well these are the fitting instructions and it's plug and play
Rob Pt schreef:2. Is de reeds aanwezige originele bekabeling voor de (afneembare) trekhaak compatibel met deze set ?
Yes they are compatible, in fact we have 2 vehicles that are fitted with both.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Roger B. schreef:tja....smaakkwestie... ik zou een D4 direct voorzien van D3 achterlichten.... hou niet zo van die "2 fast2furious blingbling lampjes"
Helaas nog niemand kunnen vinden die wil ruilen .......
Roger B. schreef: ik kan me voorstellen dat je lamp-stuk-controle er redelijk van over de zeik raakt, tenzij daar rekening mee gehouden is en er ballast weerstanden ingebouwd zijn
Daar is in voorzien bij de originele sets. Bij aftermarket-sets niet altijd alhoewel er wel meestal bij wordt vermeld dat e.e.a. noodzakelijk is.
RobStewart schreef:![]()
![]()
![]()
I'm flattered
Allereerst bedankt voor je snelle reactie en ja, de vragen rechtstreeks aan jou stellen ...... Er zijn vragen waar je over kunt discussiëren en er zijn vragen waar maar één antwoord op mogelijk is: ja of nee !
Jouw avatar én 'woonplaats' doen vermoeden dat jij zeker de persoon bent voor een eenduidig antwoord op zulke vragen.
En ....... je voornaam boezemt natuurlijk ook een hoop vertrouwen in !
Rob
Koplampen ook meepakken en je hebt een D4-look in je D3.
Al moet ik zeggen dat ik me wel in Roger z'n mening kan vinden en juist een D4 een D3-look zou willen geven
Al moet ik zeggen dat ik me wel in Roger z'n mening kan vinden en juist een D4 een D3-look zou willen geven
Dixo schreef:Koplampen ook meepakken en je hebt een D4-look in je D3.
Het gaat me niet om een volledige Discovery 4 look te krijgen maar slechts om de LED-achterlichten. Bovendien zijn de koplampen van een Discovery 4 niet zonder meer over te zetten op een Discovery 3. Dan dient ook de grille en de voorbumper vervangen te worden.

De voorbumper is ook niet een op een over te zetten.
Rob
Roger B. schreef:tja....smaakkwestie... ik zou een D4 direct voorzien van D3 achterlichten.... hou niet zo van die "2 fast2furious blingbling lampjes"
Nog een foto ter aanvulling. Wij (!) vinden dit voor een Discovery wel mooi. V.w.b. 'blingbling' moet ik je ten dele gelijk geven want indien de auto een donkere kleur heeft is het contrast erg groot, maar op een witte of zilver metallic zoals op de foto valt dat blingbling nogal mee. Die dakspoiler gaat er overigens ook nog komen.

Smaken verschillen gelukkig anders werd het een hele saaie boel op de weg. Maar de Discovery is een geheel andere auto dan de Defender en we gebruiken hem daarom ook heel anders !. We gaan er nog steeds het terrein mee in maar bijv. de paden die helemaal overwoekerd zijn met struiken e.d. laten we voortaan links liggen. Met de Defender ragden we overal doorheen hetgeen dan ook duidelijk zijn sporen heeft nagelaten. Wij hebben dan ook nooit begrepen dat iemand een Defender met metallic lak kiest en hem 'mooi' gaat maken.
Ik heb gehoord dat er zelfs mensen zijn die een Defender poetsen en er nooit mee het terrein in gaan of zijn dat slechts geruchten ...........
Rob
-
Roger B.
Tuurlijk verschillen smaken. En uiteraard gelukkig. En inderdaad is het minder contrasterend op een lichte auto (ik nam een zwarte als ik de keuze had, ook smaakkwestie)
vwb defenders....een uni lak krast net zo hard als een metalic...dus waarom geen metalic? Voor de rest.....je koopt een auto om er mee te doen wat jij wil....wil je een defender om op straat te rijden.....prima.....koop je een Range om door het terrein te raggen....net zo prima
enige dat wel verboden zou moeten worden is wat ik op het lrch jubileum zag... een defender verlaagd op 20 inch laagprofiel bandjes yugh!
vwb defenders....een uni lak krast net zo hard als een metalic...dus waarom geen metalic? Voor de rest.....je koopt een auto om er mee te doen wat jij wil....wil je een defender om op straat te rijden.....prima.....koop je een Range om door het terrein te raggen....net zo prima
enige dat wel verboden zou moeten worden is wat ik op het lrch jubileum zag... een defender verlaagd op 20 inch laagprofiel bandjes yugh!
gone
- RobStewart
Roger B. schreef:enige dat wel verboden zou moeten worden is wat ik op het lrch jubileum zag... een defender verlaagd op 20 inch laagprofiel bandjes yugh!
It did have a very very pretty upper rear quarter though
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
http://www.disco3.co.uk/forum/topic8839 ... hlight=led
Kijk eens even op Disco3.uk forum. Ik heb de LED upgrades gedaan en gebruik gemaakt van de bestaande units.
Uitsluitend voor de richtingaanwijzers heb je een extra weerstand nodig, de rest wordt gewoon geslikt door de can-bus. Ik heb zelf de richtingaanwijzers niet gedaan omdat na aanpassing er een probleempje ontstaat als je een defect lampje hebt en er een gewone tijdelijk in wilt zetten.
Kijk eens even op Disco3.uk forum. Ik heb de LED upgrades gedaan en gebruik gemaakt van de bestaande units.
Uitsluitend voor de richtingaanwijzers heb je een extra weerstand nodig, de rest wordt gewoon geslikt door de can-bus. Ik heb zelf de richtingaanwijzers niet gedaan omdat na aanpassing er een probleempje ontstaat als je een defect lampje hebt en er een gewone tijdelijk in wilt zetten.
D3 HSE TDV6 stornoway grey