Hallo,
Van het weekend is mijn startmotor (RTC5225) overleden van mij Series IIa Petrol 2,25. Deze week zal hij gereviseerd worden maar ik heb gehoord dat deze startmotor eventueel vervangen kan worden door een nieuwe high torque startmotor. Kan iemand mijn vertellen of dit mogelijk is en wat eventueel de voor- of nadelen van kunnen zijn.
Met vriendelijke groeten,
Is een startmotor te vangen door High Torgue startmotor?
- prliberton
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 01 Jun 2013, 22:06
- Locatie: Rotterdam
- Contact:
Is een startmotor te vangen door High Torgue startmotor?
Patrick Liberton
patrick@leopard-mt.com
Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)
patrick@leopard-mt.com
Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Is een startmotor te vangen door High Torgue startmotor?
The "High Torque" starters are of the original Denso design that first saw light in the Td5 (and Freelander Td4) and rely on a set of sun and planet gears.
Is it worth the extra 50 quid (€60) to spin your 2,25 Petrol over at light speed? Personally speaking No, If I can spin it over by hand with the starting handle and it fires no problem then why would it be any better with one of these. The only benefit is that the power consumption is less than a conventional one, however the down side is that the solenoid contacts burn out more frequently.
and if anyone is wondering what it looks like
Rob
Is it worth the extra 50 quid (€60) to spin your 2,25 Petrol over at light speed? Personally speaking No, If I can spin it over by hand with the starting handle and it fires no problem then why would it be any better with one of these. The only benefit is that the power consumption is less than a conventional one, however the down side is that the solenoid contacts burn out more frequently.
and if anyone is wondering what it looks like
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- prliberton
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 01 Jun 2013, 22:06
- Locatie: Rotterdam
- Contact:
Re: Is een startmotor te vangen door High Torgue startmotor?
Hey Rob,
Bedankt voor de informatie.
Groetjes,
Bedankt voor de informatie.
Groetjes,
Patrick Liberton
patrick@leopard-mt.com
Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)
patrick@leopard-mt.com
Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten