afgelopen vrijdag na een ritje van zo'n 150 km dacht ik "wat ruik ik toch" bij het leeghalen van de auto. Eronder aan de rechterachterzijde bleek diesel van het chassis te druppelen.
Op onderzoek zag ik dat de slangklem van het rubber vulstuk op de tank erg nat was en inderdaad zat die los. Aangedraaid en het lekken is gestopt (die aan de bovenkant bij de tankopening zat ook los trouwens).
Eind goed al goed zou je zeggen, maar wat ik nu wil weten is: hoe kan een slangklem van zichzelf losser gaan zitten?? Die kende ik nog niet namelijk. Als jullie nu zeggen "welkom in de wondere wereld van Land Rover techniek" dan ben ik tevreden, maar mogelijk zeg je wel iets als: "maar daar hoort ook een pakkingkje part.nr. hupseflups tussen en als dat er uit is geschoten ben je er niet met aandraaien want dan gaat het geheid weer lekken". Dat wil ik graag weten dan dus
Ook goed om te weten. Onderkant auto paar dagen eerder schoongespoten, hogedrukspuit. Daarna stilstaand geen lekkage, pas na de genoemde 150 km rijden. En nu staat ie dus weer stil, en lekt niet (meer).
Dank vast!
Ernst