Uitvallen motor

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor Roger B. » 02 Aug 2013, 14:51

Brandstof filter elke beurt water aftappen ...om de 10.000 dus

voorfilter reinigen elke 20.000 en dieselfilter elke 40.000 nieuw meen ik....


afhankelijk van hoeveel je rijdt en waar je doorgaans tankt... kun je intervallen verkorten
gone

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor wilzun » 02 Aug 2013, 14:59

Roger B. schreef:Brandstof filter elke beurt water aftappen ...om de 10.000 dus

voorfilter reinigen elke 20.000 en dieselfilter elke 40.000 nieuw meen ik....


afhankelijk van hoeveel je rijdt en waar je doorgaans tankt... kun je intervallen verkorten

Hij is de 100.000km dat ik hem heb nooit vervangen. Kunnen daar ook deze problemen vandaan komen?

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor wilzun » 02 Aug 2013, 15:11

wilzun schreef:
Roger B. schreef:Brandstof filter elke beurt water aftappen ...om de 10.000 dus

voorfilter reinigen elke 20.000 en dieselfilter elke 40.000 nieuw meen ik....


afhankelijk van hoeveel je rijdt en waar je doorgaans tankt... kun je intervallen verkorten

Hij is de 100.000km dat ik hem heb nooit vervangen. Kunnen daar ook deze problemen vandaan komen?

Om het water af te tappen moet ik dan de onderste moer van het filter losdraaien?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor Roger B. » 02 Aug 2013, 18:43

Goede garage.......ik vraag me dan altijd gelijk af wat ze nog meer NIET gedaan hebben......onderhoud is meer dan motorolie en filter wisselen

die kunststof dop onderop ja....maar zou gelijk nieuw zetten
gone

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor wilzun » 02 Aug 2013, 21:13

Roger B. schreef:Goede garage.......ik vraag me dan altijd gelijk af wat ze nog meer NIET gedaan hebben......onderhoud is meer dan motorolie en filter wisselen

die kunststof dop onderop ja....maar zou gelijk nieuw zetten

Ga hem morgen gekijk halen en monteren. Maar dit kan zeker niet de oorzaak zijn van mijn probleem?
Zelf ben ik ook best wel laks in het onderhouden, maar zorg er altijd voor dat het oliepeil in oorde is.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor Roger B. » 02 Aug 2013, 21:31

een verstopt filter laat de motor afsterven, niet abrubt afslaan, of er moet een slok water de pomp ik gaan, dan kan het wel voorkomen dat ie vrij abrubt afslaat, maar zal nog steeds met enige hapering gaan omdat niet alle cilinders gelijk water krijgen
gone

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor wilzun » 04 Aug 2013, 16:27

Roger B. schreef:een verstopt filter laat de motor afsterven, niet abrubt afslaan, of er moet een slok water de pomp ik gaan, dan kan het wel voorkomen dat ie vrij abrubt afslaat, maar zal nog steeds met enige hapering gaan omdat niet alle cilinders gelijk water krijgen

Even een vraagje is ATF dextron II- D te gebruiken voor de hooftversnellingsbak?

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor Roger B. » 04 Aug 2013, 16:31

je hebt een R380, daar zat in het begin af fabriek ook ATF D2 of 3 in maar beter voor de bak is de MTF94 die er op het eind van de 300Tdi en bij de Td5 af fabriek in zat, die geeft betere smering zegt men....
gone

wilzun
Berichten: 357
Lid geworden op: 17 Jun 2013, 06:59
Locatie: Brielle

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor wilzun » 04 Aug 2013, 16:40

Roger B. schreef:je hebt een R380, daar zat in het begin af fabriek ook ATF D2 of 3 in maar beter voor de bak is de MTF94 die er op het eind van de 300Tdi en bij de Td5 af fabriek in zat, die geeft betere smering zegt men....
ik moet hem bijvullen kunnen deze wel bij elkaar weet niet wat er nu inzit waarschijnlijk dextron.
En in de verdeelbak een 80 of 90 w

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Uitvallen motor

Berichtdoor Roger B. » 04 Aug 2013, 17:56

wat voor kleur heeft de olie in de hoofdbak nu, want mixen van verschillende olieën is zelden positief.

je kunt natuurlijk ook besluiten gelijk de oude eruit te laten lopen en nieuwe er in te pompen.....
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten