Uitvallen motor
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Uitvallen motor
je kunt een draadje via een schakelaar vanaf een geschakelde plus (plus na contactslot) naar het brandstof afsluitventiel op de inspuitpomp leggen. als de motor afslaat doe je helemaal niks behalve dat schakelaartje op "aan" zetten, slaat ie dan weer aan dan weet je in elk geval dat de spanning naar het afsluitventiel wegvalt tijdens het rijden en je daarin de oorzaak moet zoeken
gone
Re: Uitvallen motor
Het zal zeker een moeizame speurtocht zijn.
Omdat het onregelmatig en ook tijdens rijden gebeurt verwacht ik dat het ergens in het elektrische circuit zit
Echter zolang het euvel zich niet voordoet valt er niet zoveel te meten.
Ik heb in het verleden een soortgelijk probleem met een Volvo 740 gehad, niemand kwam er uit.
Uiteindelijk geprobeerd de storing te simuleren, alle stekkers en draden nalopen, etc.
In mijn geval was het toen een losse soldering in een relais.
Sluit op voorhand dus niets uit.
Omdat het onregelmatig en ook tijdens rijden gebeurt verwacht ik dat het ergens in het elektrische circuit zit
Echter zolang het euvel zich niet voordoet valt er niet zoveel te meten.
Ik heb in het verleden een soortgelijk probleem met een Volvo 740 gehad, niemand kwam er uit.
Uiteindelijk geprobeerd de storing te simuleren, alle stekkers en draden nalopen, etc.
In mijn geval was het toen een losse soldering in een relais.
Sluit op voorhand dus niets uit.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Uitvallen motor
zoek maar eens op internet "spider 300Tdi" vermoed dat je het daar moet zoeken
gone
Re: Uitvallen motor
Misschien is je contactslot versleten.
Ik heb soortgelijke problemen ook eens gehad. Als de motor loopt eens een beetje "rommelen" met je sleutel?
Gerard
Ik heb soortgelijke problemen ook eens gehad. Als de motor loopt eens een beetje "rommelen" met je sleutel?
Gerard
Re: Uitvallen motor
Gerard schreef:Misschien is je contactslot versleten.
Ik heb soortgelijke problemen ook eens gehad. Als de motor loopt eens een beetje "rommelen" met je sleutel?
Gerard
Ik heb alleen mijn contact sleutel in het contact. Dus zal niet zijn versleten door het gewicht. Sloeg die van jou ook gewoon spontaan af. Ik heb al vaker de sleutel heen en weer gedaan onder het rijden en tegen het stuurhuis getikt maat dat gaat goed.
Re: Uitvallen motor
Roger B. schreef:zoek maar eens op internet "spider 300Tdi" vermoed dat je het daar moet zoeken
Ik heb gekeken. Moet het volgens mij ook in die richting zoeken. Ik ga vanavond nogmaals kijken. Of ik er een tegen komt met dezelfde symptomen.
Laatst gewijzigd door wilzun op 19 Jun 2013, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Uitvallen motor
Bij mijn 300 Tdi had ik af en toe het probleem dat na afzetten van het contact, de motor gewoon bleef doorlopen. (Oorzaak: "spider").
Als het de "spider" is dan is de "oplossing" van RogerB (een extra draadje naar de afsluiter op de inspuitpomp) zo gek nog niet.
Iemand op het forum had de afsluiter gekoppeld aan de verlichting (licht aan: afsluiter open, licht uit: afsluiter dicht) Die reed dus altijd met het licht aan.
Groet,
Erik.
Als het de "spider" is dan is de "oplossing" van RogerB (een extra draadje naar de afsluiter op de inspuitpomp) zo gek nog niet.
Iemand op het forum had de afsluiter gekoppeld aan de verlichting (licht aan: afsluiter open, licht uit: afsluiter dicht) Die reed dus altijd met het licht aan.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Uitvallen motor
Erik Peters schreef:Bij mijn 300 Tdi had ik af en toe het probleem dat na afzetten van het contact, de motor gewoon bleef doorlopen. (Oorzaak: "spider").
Als het de "spider" is dan is de "oplossing" van RogerB (een extra draadje naar de afsluiter op de inspuitpomp) zo gek nog niet.
Iemand op het forum had de afsluiter gekoppeld aan de verlichting (licht aan: afsluiter open, licht uit: afsluiter dicht) Die reed dus altijd met het licht aan.
Groet,
Erik.
Als die extra draad er komt kan de spider dan wel aangesloten blijven of kan je niet twee keer voeding aansluiten.
Re: Uitvallen motor
Roger B. schreef:je kunt een draadje via een schakelaar vanaf een geschakelde plus (plus na contactslot) naar het brandstof afsluitventiel op de inspuitpomp leggen. als de motor afslaat doe je helemaal niks behalve dat schakelaartje op "aan" zetten, slaat ie dan weer aan dan weet je in elk geval dat de spanning naar het afsluitventiel wegvalt tijdens het rijden en je daarin de oorzaak moet zoeken
Als ik de schakelaar dan aan laat staan kan ik deze dan zo laten staan en voorlopig zo rijden.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Uitvallen motor
ja, omdat je het signaal van het contact haalt zal de motor uit gaan bij uitschakelen van het contact.
waarom zou je, het is beter deze draad met schakelaar te gebruiken om te constateren of je probleem in de aansturing van de brandstofafsluiter zit.
gewoon rijden, en als de motor afslaat, niet de koppeling intrappen, maar gewoon dit schakelaartje omzetten, je zet dan spanning op de afsluiter, als de motor afslaat door wegvallen van de stuurspanning naar de afsluiter dan zal hij weer aanslaan als je de schakelaar omzet. Slaat ie dan niet aan, dan zit het dus hoogstwaarschijnlijk niet in de aansturing van het afsluitventiel, dan kan het nog het ventiel zelf zijn, of andere oorzaak.
Ik zou niet per definitie en altijd met deze schakelaar aan gaan rijden, aangezien het niet voorkomen van de storing geen zekerheid is dat je het probleem verholpen hebt (aangezien het niet op vaste momenten en intervallen voorkomt)
waarom zou je, het is beter deze draad met schakelaar te gebruiken om te constateren of je probleem in de aansturing van de brandstofafsluiter zit.
gewoon rijden, en als de motor afslaat, niet de koppeling intrappen, maar gewoon dit schakelaartje omzetten, je zet dan spanning op de afsluiter, als de motor afslaat door wegvallen van de stuurspanning naar de afsluiter dan zal hij weer aanslaan als je de schakelaar omzet. Slaat ie dan niet aan, dan zit het dus hoogstwaarschijnlijk niet in de aansturing van het afsluitventiel, dan kan het nog het ventiel zelf zijn, of andere oorzaak.
Ik zou niet per definitie en altijd met deze schakelaar aan gaan rijden, aangezien het niet voorkomen van de storing geen zekerheid is dat je het probleem verholpen hebt (aangezien het niet op vaste momenten en intervallen voorkomt)
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten