aandrijfas
Re: aandrijfas
Toch is het vaak wel mogelijk om het vet op meer plaatsten uit de lagers te krijgen. Zoals de heren hierboven aangeven, vergt dat wel vaak het een en ander aan geworstel (en gevloek...) De kunt is om het lager waar het eerst vet uit komt 'Dicht' te duwen. Oftewel. Het kruislager tegen de dop (buitenlager) aan te duwen. Door nu tegelijk er vet in te spuiten wil het tegenoverliggende lager vaak wel vet krijgen. In mijn 1tje is dit vaak een geworstel tot en met onder de auto, met als resultaat dat ik zelf helemaal onder zit maar alle 4 de lagers wel gesmeerd zijn. (toppunt was 1ste kerstdag vorig jaar op 3000 meter hoogte en 35 graden temperatuur. Gelukkig waren we met zn tweeen voor 2 auto's)
Wat een geklooi toch. Dat zou deze tijd toch makkelijker moeten kunnen. Volgens mij heeft bv. T##ota daar geen last van om maar eens een concurerende autobouwer te noemen. Hoe zat het ook al weer? De Amerikanen bedenken, de Europeanen maken het en de Jappen maken het beter na?
Hoe zit het trouwens met de Puma, zit daar ook nog dit handige systeem uit de tijd van ""what you can do, we can do better'' ? Of hebben ze daar een verbetering op aangebracht. Ik zie die gasten die in een Puma rijden niet snel iedere 10k km. met een spuit onder de auto kruipen.
In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga lekker 3 weken op vakantie en hoop zonder reparaties terug te komen. Groeten,
Martin
Hoe zit het trouwens met de Puma, zit daar ook nog dit handige systeem uit de tijd van ""what you can do, we can do better'' ? Of hebben ze daar een verbetering op aangebracht. Ik zie die gasten die in een Puma rijden niet snel iedere 10k km. met een spuit onder de auto kruipen.
In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga lekker 3 weken op vakantie en hoop zonder reparaties terug te komen. Groeten,
Martin
-
Roger B.
tinus schreef:Wat een geklooi toch. Dat zou deze tijd toch makkelijker moeten kunnen. Volgens mij heeft bv. T##ota daar geen last van om maar eens een concurerende autobouwer te noemen. Hoe zat het ook al weer? De Amerikanen bedenken, de Europeanen maken het en de Jappen maken het beter na?
ik zal je gelijk uit de droom helpen.... bij een Dacota Landkruiper is het netzogoed doffe ellende om de kruisjes goed gesmeerd te krijgen.
exact hetzelfde soort cardanassen, dus ook zo smeren....
de Disco 2 heeft een deel van de kruisjes "greased for life" (niet nasmeerbaar) en die gaan 200-300 duizend mee....
Martin
fijne vakantie en geen pech!
gone